Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg siddet og kigget alle posts igennem, og når man så endelig finder en SN og har fået bekræftet at det er en og er helt sikker, hvad gør man så ? Kan de spises med det samme? self ville jeg personligt aldrig gøre det uden en ordenlig setting (: eller skal man tørre dem eller hva faen?

Kan i help me out ? d:

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Du kan jo gøre stortset alt hvad du vil med dem , men ja spis dem friske eller tør dem , hvis du tørre dem kan du jo selv bestemme hvornår de skal spises , tror ikke effekten blir VILDT anderledes tørre som friske det aktive stof i svampen blir jo bare sat i stå når de er tørre/blir tørret . :D

Junior medlem
Brugeravatar

Ved ikke om det er her jeg skal spørge men hvad er normal dosering når man skal indtage SN svampe?
Personligt har jeg tænkt mig at vente til jeg bliver lidt ældre, da min krop ikke er færdigt udviklet endnu, men derfor er jeg stadig nysgærrig :wink:

Medlem

En normal dosis SN er vel et sted omkring 0,25g til 1,2g tørrede svampe. 1,2g giver et relativt stærkt trip, skulle jeg mene.

Insane psychedelia user!

hvis det er første gang på svampe, er et halvt gram rigeligt, ville jeg mene.. -spids nøgenhat er en af de stærkeste psy-svampe som findes...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Forleden fandt jeg nogle rigtig flotte røde fluesvampe. :D
Billede

Men i dag fandt jeg laver i nogle af dem..
Så dem blev jeg nødt til at smide ud...
Billede

Skal jeg forresten ikke på en eller anden måde fjerne jorden fra svampene?
-nogle forslag til hvordan jeg rænser dem?

Mvh.
Troldmanden

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
hold dig fra det stass det er ''skide'' farligt og det kan blive nogle virkelige uhygelige oplevelser / bad/trip

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Fysiologisk farligt er det ikke videre. Iflg. skov- og naturstyrelsen skal man spise over et kilo for at dø. Derudover kan du jo omdanne ibufotinsyren til muscimol vha. varme. Men ja, det skulle være noget af en tummelumsk oplevelse, ikke videre behageligt synes jeg - efter hvad jeg har læst.

Troldmanden: du kan enten skylle/skrubbe dem let med vand, eller bare konsekvent skære stykket med jord af.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Okay tak, det vil jeg prøve.

-jeg har forresten prøvet at drikke ca. 15 g. i juice, uden effekt..
Mener vist at man skal drikke sit morgen urin for at få effekt. :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Troldmanden skrev:
Okay tak, det vil jeg prøve.

-jeg har forresten prøvet at drikke ca. 15 g. i juice, uden effekt..
Mener vist at man skal drikke sit morgen urin for at få effekt. :P

Mja, kender en der efter at have spist nogle og tyve gram også tyede til den løsning - i hvad man vel kan kalde desperation. Han fik heller ingen effekt af dette.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
hvis man ikke fik effekt af svampene, burde man da heller ikke få effekt af urinen, da det er omkring 15% af muscimolen der bliver udskilt i urinen, dvs. de resterende 85% skulle man have fået effekt af i første omgang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ibofutinsyren bliver omdannet til muscimol, hvilket udskilles i urinen. Altså vil det være mere.

Medlem
Brugeravatar

fåkd bæver skrev:
hvis man ikke fik effekt af svampene, burde man da heller ikke få effekt af urinen, da det er omkring 15% af muscimolen der bliver udskilt i urinen, dvs. de resterende 85% skulle man have fået effekt af i første omgang.

okay det er lidt forkert, selvfølgelig vil man mærke det man har intaget 100%, en del bliver metaboliseret, resten udskilles i urinen ca. 15% tror jeg.

And skrev:
Ibofutinsyren bliver omdannet til muscimol, hvilket udskilles i urinen. Altså vil det være mere.

det mener jeg er forkert... ibotainsyre "omsmelter" til muscimol ved 62-66 grader, dette sker altså når man varmebehandler svampen, før indtagelse. jeg har ikke hørt om at muscimol er en metabolit af ibotainsyre?..
grunden til at ibotainsyren ikke udskilles i urinen er at denne blive metaboliseret 100%
ergo, dannes der ikke mere muscimol i kroppen, end det du har intaget.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jøsses mand... Prøv nu at have bare lidt styr på hvad i slynger ud.

ibofutinsyre??? Ibotainsyre??? Det hedder IBOTENSYRE! Derudover er det IBOTENSYREN som bliver udskilt i urinen + meget små mængder muscimol. Muscimol nedbrydes ved ca. 80 grader. Det vil være fint at sætte ovnen på 80 - 90 grader og lade den stå lidt på klem så vanddampen kan komme ud. Ibotensyre er ret neurotoksisk, så det er ret vigtigt at få det helt omdannet. Er svampene behandlet korrekt, skal man kun indtage 1/4 af den friske dosis og undgår den excitatoriske effekt fra ibotensyre.

start med ca. 5 g tørret og brug kun hatten da muscimolen findes i de største koncentrationer lige under den røde kappe.

Medlem
Brugeravatar

"Among the various Siberian peoples who use Amanita muscaria as a cultural norm, there exists a curious practice whereby the urine of one who has consumed the mushroom is drunk by another who consequently becomes inebriated. The urine of this person may then be drunk by another and so on, the procedure being repeated up to five or six times. The reason for this practice is that A. muscaria contains ibotenic acid which, when the carboxyl radical is removed from the molecule, yields the psychoactive molecule muscimole [Ott, p. 327]. The metabolic process of decarboxylation which effects this transformation within the user's liver is very inefficient. In fact, it is so inefficient that approximately 85% of the ibotenic acid ingested (more than enough to inebriate further users) passes through the body unchanged and is excreted in the urine [Ott, p. 328]. To put it another way, the urine contains more than five times as much of the drug as the body can assimilate."

citat fra http://www.takeourword.com/urine.html

ifølge min kilde er det iboTENsyren der kommer ud med urinen (modsat hvad jeg sagde, sorry).

desuden kan jeg ikke huske navnet iboTENsyre i hovedet, så jeg kiggede i HR wiki'en og der står ibotainsyre, som jo så er forkert, tak HR wiki

Medlem
Brugeravatar

......................................................

Senest rettet af Lorten 16 sep 2008 17:46, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
:lol: Det må da være en spøg :!: Se på svampe igennem bunden, af en cola flaske og de vil alle ligene de rigtige :lol:

Medlem
Brugeravatar

......................................................

Senest rettet af Lorten 16 sep 2008 17:45, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Denne tråd hedder "Spørgsmål til svampefund" :!:
Alt palaver om tebrygning og deslignende, vil ikke blive tolereret. Ejheller almen blær, uden fotobeviser :D
Jeg regner med, at i selv sletter det, der er OT.

Mvh. deres grumme moderator.

Junior medlem

Geografisk sted: 500m (nv) ved det store birketræ
Hey .. var ude og gå en tur idag og faldt over dem her.. nogen som kan fortælle mig hvilke det er ? :

[IMG=http://img370.imageshack.us/img370/7400/dsc00156eq7.th.jpg]

----------------------

Her er de så efter noget tid taget her senere på aftenen :

[IMG=http://img370.imageshack.us/img370/4881/dsc00161pw1.th.jpg]
Nogen kammerater siger de ligner cyller, men vil gerne ha det afklaret helt.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]