Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey drenge og Piger

Jeg har bare ikke haft det store held med mig i min første svampe sæson. Jeg har været ude 4 gange og det er kun lykkedes mig at finde en lille håndfuld SN'er. På vej tomhændet tilbage fra en mark hvor jeg tidligere havde fundet 4-5 stykker, så jeg pludselig en stå midt på græsset uden noget i vejen foran mig. Jeg tænkte at det var da besynderligt at den lige skulle stå der, da jeg havde ledt i noget væsentligt højere græs efter dem. Da jeg ligger mig på græsset foran den på fodbold banen går det pludselig op for mig at de små spidser er over det hele på plænen! Det er næsten som om svampene fandt mig og ikke omvendt. Her er de så. Håber der er nogen der kan verificere at det er SN'er. Jeg ved at nogle af dem ikke er men lad os se :)

http://imgur.com/a/QzsBA#5

MVH Den glade svampe finder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Snigendeuldtæppe, tillykke med fangsten! Der er bestemt nogle fine SN'er imellem, men der er også en del nitter. Prøv at dele dem op i grupper, der ligner hinanden og tag et nyt billede. Du må også gerne nummerere dem. Så kan vi hjælpe med at udpege de forkerte.

Junior medlem

Ja, undskyld billedkvaliteten. Hvad siger i umiddelbart til disse? Den jeg holder i hånden på det ene billede, er jeg ret meget i tvivl om. Den har lidt lysere lameller end de andre. Dog stadig mørke.

Billede Billede

Billede Billede

Junior medlem

Hej jc

Ærlig talt, det ved jeg ikke. Men jeg ved, at i Amanita muscaria (rød fluesvamp) findes der stoffet muscimol, som er det psykoaktive stof. Et andet sted her på sitet kan du se, at man kan opvarme A.m. til 65 grader, uden at ødelægge stoffet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_muscaria

I spids nøgenhat er de aktive stoffer psilocybin og psilocin. Det sidstnævnte ødelægges ved opvarmning, men det er også psilocybin, der regnes for at udgøre den største mængde af det psykoaktive stof i Psilocybe semilanceata (sn). Læs evt. mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe

Selv har jeg ikke været særlig heldig i min jagt på sn, men jeg har fået en masse frisk luft og fundet et dusin golfbolde :rocking:

Hvis du finder ud af at uploade fotos her til sitet, kan du gøre gengæld ved at fortælle mig hvordan :lol:

Pas godt på dig selv ...

Mvh. F. :peace:

Junior medlem

Det lader til at 55 grader cels. ikke påvirker psilocybinen.
http://www.shroomery.org/forums/showfla ... ost4919543

Så er spørgsmålet bare, om det dræber nogle, af de eventuelle bakterier. Well, det skader vel ikke. Selv har jeg heller ikke været super heldig i min jagt. Så sent som idag var jeg ude på en golfbane. Af en eller anden grund, følte jeg mig noget utryg på den der golfbane. Glemte helt, at tage en bold som souvenir. Haha. Anyways, ude på , det iøvrigt dejlige, Vestamager har jeg vel samlet små 50g...minus svipsere :oops: Der er også sådan nogle søde får derude. Det er lige ved metro stationen, ude bag ved de der semi-futuristiske boligblokke.

Junior medlem

Tak for svar. Selv roder jeg rundt i Dyrehaven vest for Eremitageslottet.
Og nej, 55 grader slår ikke særlig mange ting ihjel, men min nu afdøde mormor sagde, at man skulle have "syv pund skidt" om året, oralt, vel at mærke, så man kunne vænne sin krop til alskens snavs ... det tror jeg, der er lidt sandhed i. Jeg er ihvertfald ikke blevet syg endnu ...

Hvordan lagde du billederne på?

Junior medlem

Dét tror jeg altså at din mormor har ret i!
Jeg går ind på den her side: http://postimage.org/
Så kan man bare trykke upload, vælge sine billeder og så kommer der nogle links når den er færdig. Så kan man sige copy to clipboard, og så paste de der links ind her på siden. Jeg tror ikke man kan uploade billeder direkte til forummet her, derfor det skal foregå igennem en side som den der jeg linker til...

Junior medlem

Hvor i Roskilde området, er det godt at finde svampe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hvor i Roskilde området, er det godt at finde svampe?

Samme sted som i resten af landet. På kreaturmarker, der ikke er blevet pløjet længe.

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
Min veninde fandt den her da hun var ude at gå i dag, er godt klar over at det ikke er nogen psylocobin svamp, men den er fandme BLÅ :D

Billede

Nogen der ved hvad det er for en? Bare for sjov

Junior medlem

hey Nicolai, check side 117 paa denne traad for lidt info om den svamp der... men den er desvaerre ikke psychoaktiv.

Junior medlem

Nej, det er der ikke, Simonsiger. Du må ud af skoven og gå rundt på markerne i stedet. Skoven er det forkerte sted at lede :)

Jamen jeg siger mange tak :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey drenge og Piger

http://imgur.com/a/QzsBA#5

MVH Den glade svampe finder

Jeg synes kun det like de to nederste lag der ikke ligner SN. Resten synes jeg ligner, endda rigtig store.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Geografisk sted: Hamp plantagen?
Hej Derude,
Her er endelig lidt info om de mystiske blaa, slimede svampe som mange af os finder ude i graes markerne.
alstaa demme her:
[ Billede ]

Efter lidt research har jeg fudnet ud af det tekniske navn paa svampen er Stropharia aeruginosa, og det er en mutation af psilocybe genus. Der er blandede meninger om dens giftighed, men som jeg har laest mig til er den ikke giftig paa nogen farlig maade for menesker. Den er til gengaeld heller ikke psykoactiv... den blalig farve skyldes en genetisk naerhed til psilocube familien.

Jeg tror altsaa ikke der er tale om en ny maade at trippe paa, desvaerre.

Jeg har selv fundet masser af dem, og er lidt skuffet over at jeg ikke har kunne finde flere en et par enkelte stykker SN, men jeg prover altsaa igen et par gange.

Held og Lykke til resten af jer derude 8)

Tak for info APKUSH, nej jeg var heller ikke i tvivl om at den ikke var psykoaktiv, men den ser satme sej ud :D Men spændende at det er fordi den er i familie med .. Psilocybe skal der vel stå? Men stadig spændende og sjovt at den blir helt blå, når de normalt i den familie kun blir blå pga psilocybin..

Junior medlem

Hej allesammen tror i det er forsent at gå på svampejagt nu frosten har været her lidt eller hva er et godt bud på det ? :)

Junior medlem

faldt over jeres forum i nat, da jeg ville ha be- eller afkræften om det er rigtigt at natten med den først frost er dagen man skal gå på svampejagt! svaret på det var blev lidt mere trist da jeg stod i frostverj ude i skoven her kl 5.
uden specielt meget hel fik vi samlet ca 10-15 styks svampe, MEN!! da jeg kun har set Sn svampen tørret og ikke friskplukket er jeg sku i tvivl og tror måske det jeg har fundet er forkert..
SÅ! nogen der kan give et tip til hvordan jeg for mine billeder lagt op herinde!? da jeg gerne vil ha jeres bedømmelse før jeg spiser noget som helst :b

Dedikeret medlem
Brugeravatar

faldt over jeres forum i nat, da jeg ville ha be- eller afkræften om det er rigtigt at natten med den først frost er dagen man skal gå på svampejagt! svaret på det var blev lidt mere trist da jeg stod i frostverj ude i skoven her kl 5.
uden specielt meget hel fik vi samlet ca 10-15 styks svampe, MEN!! da jeg kun har set Sn svampen tørret og ikke friskplukket er jeg sku i tvivl og tror måske det jeg har fundet er forkert..
SÅ! nogen der kan give et tip til hvordan jeg for mine billeder lagt op herinde!? da jeg gerne vil ha jeres bedømmelse før jeg spiser noget som helst :b

http://imgur.com og så bruger det link hvor der står "BBCode (message boards & forums)"

Eller for at citere Mr. Justcurious " Jeg går ind på den her side: http://postimage.org/
Så kan man bare trykke upload, vælge sine billeder og så kommer der nogle links når den er færdig. Så kan man sige copy to clipboard, og så paste de der links ind her på siden."

Håber det hjælper :) Er meget interesseret i om du har fundet nogle efter nattens frost!

Junior medlem

tusind tak! :D så håber jeg link'se virker i første forsøg :)
http://postimage.org/image/ezny2px87/

som fortalt har jeg kun set dem tørret så google og dette forum var min eneste hjælp til at finde en frisk svamp :)
har delt dem op i de 3 slags jeg synes der er, og så håber jeg i kan hjælpe mig med hvad jeg skal lede efter næste gang (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Desværre Mr. BruunXD, ingen held denne gang. Du skal kigge efter nogle der ikke har gennemsigtig hud, og farven er mere brun. Nuancerne kan du tjekke her på siden elle google. Ellers har jeg et ikke alt for godt billede her
Billede
De mørke af den er våde eller lige kommet op de lyse har fået deres hat tørret af vinden.
Men i forhold til dine så gå efter nogle der ikke har en har hvor man kan se lyste igennem, hatten er mere spids og klokke formet og har en lille dut, som brystvorten på en pat. Så tænk på patte! Ikke det værste man kan gå at tænke på :)
Prøv at lægge mærke til den omtalte dut på de billeder du ser på nettet, det er gerne den letteste måde at genkende dem på.
God jagt!

Junior medlem

æv! æv! (synes nu de lignede meget godt ude i skoven) ;b men så var det godt jeg dobbelt tjekkede.! så må jeg jo ud igen, hvis det ikke er alt for sent :D
men tusind tak for det hurtige svar :)
. hilsen frk Bruun :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]