Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 21:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 321  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du da ik for smart, hva

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hvorfor spørger du efter råd, når du alligevel er ligeglad og bare æder dem? Jeg ønsker dig intet ondt på nogen måde, men håber lidt du i hvert fald fik racer mave af dem.
Desuden så er den mængde du har taget billede af, ikke tilstrækkeligt til en rus.

Junior medlem

Hey derude!
jeg spekuleret på om disse svampe evt. kunne være den såkaldte "spidse nøgen hat"?
- Det kunne være ret interessant eftersom min have er fyldt med dem, og i så fald det ikke er en spidsnøgen hat, er der da nogen som ved hvilken svamp der så er tale om?

Her ses svampene: http://postimg.org/gallery/4gzccj86/

Junior medlem

Ok fedt, ved du om der er mulighed for at finde dem i skoven på dette tidspunkt?

Junior medlem

+ jeg har et andet spørgsmål; idet jeg i Amsterdam købte nogle "truffels" og tog et par med hjem og nu har smidt dem i jord, er det så muligt at de på et givet tidspunkt vil udvikle sig til en psykedelisk svamp? lol

Junior medlem

Okay epic - tak for dine ret så besvarende indlæg. Overvejer stærkt at købe nogle frø, og eftersom jeg aldrig har prøvet en psykedelisk svamp før, så vil jeg høre om du evt. kunne anbefale en specifik sort.. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: syd
Du kan ikke købe "svampefrø", men derimod svampesporer.
Det lyder som om du burde læse lidt mere om dem, inden du gufler for mange i dig :D

Senest rettet af troldenunderbroen 05 aug 2013 19:31, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
For det første bruger man ikke frø til at dyrke svampe fra, men sporer.

Det er ikke så svært at dyrke svampe selv, men kræver lidt omtanke og hygiejne, som man lige skal sætte sig ind I før man kaster sig ud I det, I forhold til at dyrke planter. Prøv at følge de understående links eller se Lets Grow Mushrooms
viewtopic.php?f=2&t=27789
viewtopic.php?f=2&t=45180

http://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZFQdE

Omkring trøflerne, ja, så kan der komme svampe ud af at smide dem I jorden, men det er ikke noget jeg vil anbefale for nybegyndere at forsøge sig med. Og tror heller ikke det er muligt på disse kanter, da de generelle sclerotia-producerende svampe (psilocybe mexicana, psilocybe tampanensis osv) findes under langt varmere himmelstrøg.

Og før du kaster dig ud I psykedeliske stoffer, så sæt dig grundigt ind I hvad det er. Det er ikke legetøj.

edit. der var lige en der kom før mig :)

Medlem
Brugeravatar

upsssss

Junior medlem

Jeg har kendskab til alt ift. indtagelse og den kemiske påvirkning, endda selv på molekylært niveau, men i henhold til at gro dem failer jeg, true.
Men ja, det er bestemt en lang række interessante organismer! Og hey, hvordan ser situationen ud ift. at samle svampe? vrimler det med dem eller hvordan? Skal man hunte længe?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det goer det bestemt. Men det kraever du gider tage en masse ture rundt i lokalomraadet, for det er langt fra alle marker de gror paa. Og saa er der ikke nogen at finde nu. Det er for tidligt og for toert. Nogle aar kan de maeske godt findes i august i faatal, men saa er det fordi det har vaeret en skodsommer med regn og kulde. Men du kan godt begynde at lede nu. Kig efter marker, som bliver brugt til graesning. Koer er det bedste. De skal ligge i lae. Hvis de blaeser trives de ikke. Nordvendte bakker virker til at vaere det bedste sted at lede. Naar du har fundet saadan et par marker, saa holder du oeje med vejrudsigten og naar vi har haft nogle dage med ordentlig regn engang i september saa venter du en uge og tager ud og kigger. Hvis der ikke er nogen, saa giv ikke op i foerste omgang, men tjek den igen en uge senere eller vent paa mere regn.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

genialt

Junior medlem

Hvorfor spørger du efter råd, når du alligevel er ligeglad og bare æder dem? Jeg ønsker dig intet ondt på nogen måde, men håber lidt du i hvert fald fik racer mave af dem.
Desuden så er den mængde du har taget billede af, ikke tilstrækkeligt til en rus.

Ok druggie! ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Ok druggie! ;)

Billede

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

+ jeg har et andet spørgsmål; idet jeg i Amsterdam købte nogle "truffels" og tog et par med hjem og nu har smidt dem i jord, er det så muligt at de på et givet tidspunkt vil udvikle sig til en psykedelisk svamp? lol

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D

:cheers:

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
too bad har spist dem

Hvad gik der igennem dit hoved, da du puttede svampe, du ikke vidste om var sikre at indtage, i munden og spiste dem? Selv hvis det havde været psykedeliske svampe, vidste du ikke engang, om det var en fornuftig dosis.

Er bare nysgerrig efter at vide, hvordan du tænker.

Medlem
Brugeravatar

er der nogle herinde som kan rapportere om fund af spidsnøgenhat, nogle steder i landet endnu? :-) fandt en 2-3 stykker igår på vej hjem, som jeg er ret sikre på var spidsnøgenhatte. gik og kiggede lidt resten af vejen men fandt ikke flere. så ville hører om det var helt forgæves at begynde at lede lidt allerede :-)

Dedikeret medlem

Har lige været nede på min lokale mark som var god sidste år og den fortalte mig at det er alt for tidligt ;)
Bor i sydvest Jylland.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

er der nogle herinde som kan rapportere om fund af spidsnøgenhat, nogle steder i landet endnu? :-) fandt en 2-3 stykker igår på vej hjem, som jeg er ret sikre på var spidsnøgenhatte. gik og kiggede lidt resten af vejen men fandt ikke flere. så ville hører om det var helt forgæves at begynde at lede lidt allerede :-)

Ikke at der aldrig er set en SN på disse breddegrader i slutningen af august, men med det vejer vi har haft så tror jeg at du har lade dig forblænde af din optimisme. Nu er optimisme og svampe jo ikke det værste at lade sig forblænde af. så...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]