Vær opmærksom på at når man snakker gram, er det ofte Psilocybe cubensis der tales om, som er en meget svagere svamp. Et gram spids nøgenhat (tørret) er et rimelig kraftigt trip! Jeg plejer at tage SN efter antal, store som små svampe. Det giver den bedste virkning hvis du starter med at spise højest 20 stk, så venter du 20-30 min og spiser flere, måske 10 mere. Dette skulle give et godt trip og er mindre end det gram i taler om (et gram SN er 40-50 stk).
Hilsen Fanny
Kære Fanny, jeg forstår ikke hvordan du kan stille det op sådan.
Hvad gsn. vægten på en svamp? Hvad hvis nu jeg kun finder store svampe, og æder alt for mange.
Og forstår heller ikke hvorfor du venter 20-30minutter. Virkningen fra dem du spiste først, er jo knap sat ind endnu.
For folk der er øvet med svampe, så ja - så kan du gøre sådan her.
Men er du nybegynder er du nu bare bedst få det vejet.
2 lige store/tunge SN kan indeholde ret store variationer psilocybin. De små svampe kan oven i købet være noget potente. Hvad nu hvis man kun fandt de helt små svampe og 80stk vejede 1g? Breakthrough på sin jomfrurejse

Eksempelvis er svampene på min mark meget små i år ift til sidste år. Jeg sammenligner dem med de tørrede fra sidste år og der er en væsentlig forskel på størrelserne.
Sten Larris skriver:
Citat:
Der er en svag sammenhæng mellem svampens størrelse og psilocybinindhold: Små svampe har statistisk set et større %-indhold af psilocybin; men da de til gengæld vejer mindre bliver psilocybinindholdet (i mg pr. svamp) mindre for små svampe end for store svampe. Alt i alt, for at ramme en bestemt dosis psilocybin er det ligemeget, om man spiser svampene efter stk-dosis eller gram-dosis. 20 stk svampe indeholder gennemsnitligt 6,7 mg
Jeg indtager dem også kun efter antal og ikke efter vægt.