Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 07:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Hvordan kan jeg have undgået at se denne tråd i sin tid? :(
Rigtig fedt setup du fik lavet, jeg vil fluks stjæle din idé!

EDIT:

Hvor har du købt den store hvide kasse, du har dine to growkits i?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lorte øen
Hvordan kan jeg have undgået at se denne tråd i sin tid? :(
Rigtig fedt setup du fik lavet, jeg vil fluks stjæle din idé!

EDIT:

Hvor har du købt den store hvide kasse, du har dine to growkits i?

Man kan købe kasserne i næsten alle byggemarkeder.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er bare en stor bedroller. det er naturligvis bedst hvis du kan få en der er helt klar, så dine svampe får lys til at vokse efter. bemærk iøvrigt at jeg ikke havde succes med "akvarieopstillingen". Det blev FOR fugtigt dernede. det var bedre at komme leca-sten og lidt vand i bunden, men det kræver så at du kan stille den et sted hvor der er ca. 26-27 grader.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Flot arbejde og fint setup! Er ikke pro omkring dyrkning af svampe, men det virker jo helt rigtigt, i hvert fald efter hvad jeg har læst og lært her på forummet :D

Og meget spændende at de gamle glas kunne kaste gevindst af sig efter så lang tid og endda uden dunkning. Remarkable!
Glæder mig mere og mere til der kommer penge fra skat, for så vil jeg have investeret i trykkoger samt andet nødvendigt udstyr. Vil tillade mig at bruge dit setup til inspiration sammen med Flimmers altid så gode tråde :)

Hvordan går det med svampe den dag i dag? Er du fortsat eller har du lagt det lidt på hylden?

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
det er bare en stor bedroller. det er naturligvis bedst hvis du kan få en der er helt klar, så dine svampe får lys til at vokse efter. bemærk iøvrigt at jeg ikke havde succes med "akvarieopstillingen". Det blev FOR fugtigt dernede. det var bedre at komme leca-sten og lidt vand i bunden, men det kræver så at du kan stille den et sted hvor der er ca. 26-27 grader.

Jeg bruger akvarie-varmekasse-metoden og det virker fint. Du skal bare finde en cykelslange der passer rundt om den inderste kasse. Den inderste kasse skal have låg. Fyld den store kasse op med vand - alt efter hvor meget vand du har i den store kasse, skal du så have en ballast til at holde den mindre kasse nede, jeg bruger en almindelige flise. DEt eneste minus ved dette er at vandet fordamper langsomt og man skal fylde på en gang i mellem. Systemet kunne evt. optimeres med at putte mindre vand i den store kasse, så dets låg kunne holde den lille kasse nede, og på den måde havde man et helt lukket system.

I øvrigt rigtig fed tråd :)

Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]