Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: CPH
Omkring svampe og SSRI.
Saa vidt jeg ved skal der bare en hoejere dose svampe til for at opnaa effekt naar man er paa SSRI, men pas paa!

Med andre substanser som Coke, E, DMT(MAO), Dexofan og hvad nogle folk ellers propper i sig skal man passe paa, PGA serotonin syndrom.

Jeg har dog haft flere aars intravanoest coke misbrug(dagligt), og jeg skulle bare bruge mere for at opnaa effekt.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@ Vincent

Hvis du kommer med potentielt farlige postulater ville det klæde dig at finde en kilde, der kan bakke dit udsagn op. Jeg vil ikke kunne forsvare at folk på SSRI skal tage større doser svampe for at få effekt. - Faktisk vil jeg mene at langt de fleste mennesker på SSRI skal overveje kraftigt om de i deres givne situation har mentalt overskud til at tage et svampetrip.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig. Vincent, du kan ikke sammenligne et IV coke misbrug med svampe, da tolerance-effekten for de to stoffer er helt anderledes.

Udover det vil jeg anbefale alle på SSRI at tage Andreas' råd. Bliver man behandlet for f.eks. depression skal man ikke tage svampe, det er simpelthen for uansvarligt og kan næsten kun forværre ens tilstand.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor naturen gror
Jeg spiste spidse nøgenhatte igår. Jeg fik et mindre trip af det - selvom jeg bare skulle prøve de nye fund. To the point: Er det normalt at have hovedpine, lidt ondt i maven (fører muligvis til, undskyld mit fransk, dårlig mave), og stadig lidt bøvet opfattelse, dagen efter?
- Det kan jo helt klart have noget at gøre med den kost og væske jeg indtager. Men set i lyset af at det er svampe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Ja, Ja, Nogle gange og aldrig.
Måske.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Katten skrev:
Sandsynligheden for at få flashback (ved godt den er meget lav)

Hvis sandsynligheden er er meget lav, så har jeg dælme været heldig/uheldig mange gange. Har haft et utal af flasbacks, især i forbindelse med hash rygning. Det har for mig aldrig været noget dårligt, man bliver bare lidt overrasket de første par gange det sker, især hvis det er en bestemt følelse fra et trip som lige pludselig bliver genkaldt. Tror ikke det er noget du skal være bange for, mere noget du bare skal være klar over kan ske når du har brugt div. psykedelika. Men det er jo så bare min erfaring med flashbacks, kan jo godt være at der er nogen, som har haft nogle mere skræmmende oplevelser med flashbacks; hvis der er det vil jeg i hvert fald gerne høre om dem?

Hygge

Jacob

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Hey jeg har tænkt ang. SSRI og svampe:
Jeg overvejer at lave perikontinktur som jeg vil drikke dagligt mod min vintertræthed/vinterdepression som jeg får næsten hvert år. Perikon er så vidt jeg har forstået et naturligt SSRI. Kan det lade sig gøre at tage et par trips i løbet af vinteren, sådan rent neurologisk? Der er ikke noget ved SSRI'en som hæmmer optagelsen af psilocybin eller lign?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Troldmanden skrev:
Hey jeg har tænkt ang. SSRI og svampe:
Jeg overvejer at lave perikontinktur som jeg vil drikke dagligt mod min vintertræthed/vinterdepression som jeg får næsten hvert år. Perikon er så vidt jeg har forstået et naturligt SSRI. Kan det lade sig gøre at tage et par trips i løbet af vinteren, sådan rent neurologisk? Der er ikke noget ved SSRI'en som hæmmer optagelsen af psilocybin eller lign?

Jeg vil foreslå, at du laver en psilocybintinktur, mod vinterdepression istedet og gemmer din perikon til kryddersnaps :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Jeg tager dit råd op til overvejelse, Flimmer. Men har du et seriøst bud på om det kan lade sig gøre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
SSRI og psilicin går fint sammen, rent neurologisk, jf. "Ask Erowid".

Det er endvidere ikke de samme reseptorer de påvirker. Psilicin passerer BHB ved at efterligne serotonin, SSRI frigiver serotonin, endnu et fakta der kan hjælpe afklaringen.

Desuden kan det jo ikke være så overdrevet slemt i Perikon, eftersom det er anset for så svag en urt. Hvis det var deciderede SSRI-piller ville det være en anden sag, men stadig ikke farligt. Blot en anden sag mht. baggrunden for SSRI-"kuren"

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@And

SSRI frigiver ikke serotonin, men hæmmer genoptagelsen i den præsynaptiske celle så serotoninen holdes koncentreret i den postsynaptiske celle over længere tid...

Og så vidt jeg ved er prikbladet perikon primært melatoninstimulerende... dette har jeg dog ikke en kilde på, men er bygget på et interview jeg engang lavede med en psykiater.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
And tjek lige op på dine facts før du kommer med den slags postulater.

psilicin.. mener du psilocin/psilocybin?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Bah, kan godt se det nu jeg læser det igen. Var kvæstet da jeg skrev det. Godt vi fik rettet op på det/mig.

:oops:

Og jeg mente psilocin, ja.

Junior medlem

For de, der måtte være interesserede i yderligere læsning er rapporten Hallucinogen persisting perception disorder: what do we know after 50 years? fra 2002 måske relevant. Det fastslås, blandt andet, at HPPD er et reelt, omend ualmindeligt fænomen, der er mest observeret i forbindelse med LSD. Det er godt nok en 6 år gammel sag, men den giver lidt indblik.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]