Nu da denne tråd er kommet til at handle om Cubensis og hans forbrug af psykedeliske stoffer vil jeg lige påpeje visse misforståelser omkring denne stofgruppe:
Psykedeliske stoffer er langt mindre "fysisk" skadende end MDMA, derfor er det tåbeligt at foreslå det sidste istedet for psykedelika. MDMA kan ved hyppigt brug forårsage mangel på seretonin, hvilket kan føre til depression og andre alvorlige følger.
Psykedeliske stoffer har stort set det til fælles at de alle påvirker 5-HT2A receptoren i hjernen, den samme receptor som hjernens naturligt producerede DMT påvirker. Dette åbner op for den "psykedeliske oplevelse" - en udvidelse af dine sanser og mulighed for bevidsthedsudvidelse. At udvide sanserne og bevidstheden er en energikrævende process som - ved overdrevent brug - kan medfører at hjernen bliver stresset, og deraf forhøjet risiko for at man fejltolker, bliver bange, irriteret, og i værst muligt scenario: at man bliver psykotisk. Derfor er det sund fornuft at tage pauser imellem de forskellige trips, få sovet ud istedet for at re-doserer og få "fordøjet" de psykiske indtryk.
Går ud fra at det her var til mig siden jeg nævnte MDMA.
For det første skal vi lige passe på med at sige alle psykedeliske stoffer ikke er farlige for kroppen, for det er noget sludder. Du kan sagtes finde eksotiske psykedeliske stoffer der er skadelige for kroppen, eller deciderede livsfarlige, f.eks. bromo-dragonfly.
For det andet opfordre jeg cubensis til at holde en lang pause fra psykedeliske stoffer, selvom han har halve aftaler med den her pige om at trippe med ham. Derfor skriver jeg, at hvis han absolut ikke kan vente kunne han tage MDMA i stedet da det er noget mere homesafe end psykedelika. Specielt taget i betragtning af, at det er lsd og svampe han har misbrugt i en uge og ikke MDMA. Jeg kan selvfølgelig kun tale på egne vegne her, men personligt finder jeg ikke MDMA psykedeliske overhovedet, ej heller på høje doser - Åndligt bestemt, men ikke psykedelisk, der er ikke noget mentalt udfordre ved rusen.
Jeg ved ærligtalt ikke hvad der er mest skadeligt at misbruge, entheogener eller psykedelika. Begge stofgrupper har sine åbenlyse faldgrupper hvis man ikke passer på - så må det være op til den enkelte at vurdere om en MDMA depression er værre end en psykedeliske induceret psykose - det vil jeg ikke gøre mig til dommer for, men jeg har min personlige holdning.
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.