tjinsen skrev:
Hejsa.
Jeg er newbee herinde, og for den sags skyld også i psykedeliske rejser, idet det er 30 år siden jeg sidst var på rejse med psilycybin. Før da ofte kemiske ting og sager, Sunshine explosion, hvis nogen da stadig husker de tider.
Har nu for første gang, selv fundet svampe og er ikke et sekund i tvivl om at det er de rigtige. Skal på "rejse" sammen med min livspartner, som aldrig har prøvet det før, og vi glæder os begge vildt til efterårsferien i næste uge. Mit spørgsmål er hvor mange svampe vi skal tage. Jeg kan ikke huske 30 år tilbage, hvor mange jeg tog dengang. Vi har fundet en pæn slat idag, og de skal ligge til midt i næste uge. de vil vel ikke være helt tørre til den tid. Er der nogen der har et bud. Vil nødigt at vi (især min partner) får for meget, på den anden side skal det jo også flytte noget og være vildt og sjovt. Der er jo blandede små og pænt store imellem vores fund. Nogen som kan hjælpe med et bud?

Først og fremmest velkommen. Med henhold til dosis vil jeg anbefale dig at anskaffe en decimal vægt så du kan få ordentligt styr på mængden. Sådan en kan købes over nettet, i headshops rundt omkring i landet eller på Christiania og koster nødvendigvis ikke mere end 200-300kr. Dosis vil jeg mene bør ligge omkring 1-1.5g tørrede spids nøgenhat. Svampene kan kun vejes nøjagtigt i tør tilstand, men de skulle gerne være tørre i løbet af to tre dage.
1g er en fin begynder dosis, som nok skal kunne mærkes. Rusen vil stadig virke overskuelig(indenfor svampenes verden), men det bliver ikke nogen super intens rejse.
1.5g vil helt sikkert tage jer længere ind i svampene fantastiske verden, og sende jer længere ud på en rejse. Men der er stadig tale om dosis som er overkommelig for begyndere.
Jeg ville nok anbefale 1g da det giver et godt indblik i hvad svampe er for en størrelse uden blive alt for overvældende. Hvis i har en god oplevelse, og har lyst til mere kan i jo altid prøve en anden god gang med 1.5g. der er jo ingen grund til at stresse afsted med den slags og få en dårlig oplevelse.
Derudover lyder det super fedt og glæder mig at det ikke kun er (relativt) unge mennesker som har mod på opleve/genopleve den slags spændende sager.
Rigtig god fornøjelse.
Ps. I forhold til tørring opbevaring. Bør du tørre dem ved stuetemperatur på en avis. Når de er tørre skal de beskyttes mod lys, luft og varme. Det optimale er at putte dem i tupperware også i køleskabet.