Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 321  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
TurboDiesel skrev:
Det er ved at være nogen år siden jeg har været ud at finde nogen. Var ude med en ven i weekenden, og vi fandt dem på billedet. Jeg er sådan, 95% sikker på at de er gode nok, men der er et par stykker hvor jeg synes formen er lidt wack, mere kuppel end kegle.

Billede

http://imgur.com/0dod8lN

Forhåbentligt en bunke søde små psilocybinholdige skønheder!

Den er god nok! Tillykke :)

Junior medlem

Jeg har fundet nogle som jeg er lidt i tvivl om er SN. Nogle eksperter som kan hjælpe?

http://imgur.com/a/hYv1d

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
crillerdiller skrev:
Jeg har fundet nogle som jeg er lidt i tvivl om er SN. Nogle eksperter som kan hjælpe?

http://imgur.com/a/hYv1d

Det kræver vist ingen ekspert for at konkludere, at det ikke er spids nøgenhat.
Desværre!

Mvh CC

Junior medlem

HEj derude (:
Jeg har været på marken de sidste par dage og har fundet en hel masse SN, men jeg er også stødt på nogle som jeg ikke er 100 på.
Jeg er klar over at de kan variere en smugle i udseende, men som hovedregel altid skal have en lys stilk og mørke/purpur brune lameller, og en lille spids på..
Jeg har her postet et par billeder af dem jeg er lidt i tvivl om, og jeg håber så i kan hjælpe med at be- eller afkræfte om det er de rigtige (:

Tak på forhånd, kh mathilde

Billede

Billede

Billede

Junior medlem

hei.
nogen der kan fortælle mig hvad det her for nogle?
Jeg plukkede et par stykker fordi jeg syntes de ligner psilocybe azurescens, men jeg ved ikke om de overhovedet gror i dk?

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Hej Mathilde. De svampe du der har fundet er ikke SN, de ligner faktisk overhovedet ikke... Er du sikker på at de andre du har fundet er SN?

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tjinsen skrev:
Hejsa.

Jeg er newbee herinde, og for den sags skyld også i psykedeliske rejser, idet det er 30 år siden jeg sidst var på rejse med psilycybin. Før da ofte kemiske ting og sager, Sunshine explosion, hvis nogen da stadig husker de tider.
Har nu for første gang, selv fundet svampe og er ikke et sekund i tvivl om at det er de rigtige. Skal på "rejse" sammen med min livspartner, som aldrig har prøvet det før, og vi glæder os begge vildt til efterårsferien i næste uge. Mit spørgsmål er hvor mange svampe vi skal tage. Jeg kan ikke huske 30 år tilbage, hvor mange jeg tog dengang. Vi har fundet en pæn slat idag, og de skal ligge til midt i næste uge. de vil vel ikke være helt tørre til den tid. Er der nogen der har et bud. Vil nødigt at vi (især min partner) får for meget, på den anden side skal det jo også flytte noget og være vildt og sjovt. Der er jo blandede små og pænt store imellem vores fund. Nogen som kan hjælpe med et bud? :roll:

Først og fremmest velkommen. Med henhold til dosis vil jeg anbefale dig at anskaffe en decimal vægt så du kan få ordentligt styr på mængden. Sådan en kan købes over nettet, i headshops rundt omkring i landet eller på Christiania og koster nødvendigvis ikke mere end 200-300kr. Dosis vil jeg mene bør ligge omkring 1-1.5g tørrede spids nøgenhat. Svampene kan kun vejes nøjagtigt i tør tilstand, men de skulle gerne være tørre i løbet af to tre dage.

1g er en fin begynder dosis, som nok skal kunne mærkes. Rusen vil stadig virke overskuelig(indenfor svampenes verden), men det bliver ikke nogen super intens rejse.

1.5g vil helt sikkert tage jer længere ind i svampene fantastiske verden, og sende jer længere ud på en rejse. Men der er stadig tale om dosis som er overkommelig for begyndere.

Jeg ville nok anbefale 1g da det giver et godt indblik i hvad svampe er for en størrelse uden blive alt for overvældende. Hvis i har en god oplevelse, og har lyst til mere kan i jo altid prøve en anden god gang med 1.5g. der er jo ingen grund til at stresse afsted med den slags og få en dårlig oplevelse.
Derudover lyder det super fedt og glæder mig at det ikke kun er (relativt) unge mennesker som har mod på opleve/genopleve den slags spændende sager.

Rigtig god fornøjelse.

Ps. I forhold til tørring opbevaring. Bør du tørre dem ved stuetemperatur på en avis. Når de er tørre skal de beskyttes mod lys, luft og varme. Det optimale er at putte dem i tupperware også i køleskabet.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hejsa McKellen.

Tusinde tak for dit hjælpsomme svar. Vi følger dit råd og starter med 1 gr. tørrede, hvilket de jo saagtens kan nå til onsdag. Ja, jeg glæder mig også heeelt vildt til at genføle en svamperus, og har lidt i baghånden at komme ned med, hvis det skulle blive for meget. Og igen, tak for råd og vejledning. Har aldrig haft et dårligt trip. husker dem som meget intense, med klarsyn og en hel masse latter. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt forståeligt, det er jo en fantastisk oplevelse. Jeg ønsker dig og din partner en fantastisk oplevelse. Tror også det er på tide at jeg selv pakket tasken og rejst væk fra byen og får koblet lidt af ;)

Medlem

Hey alle sammen... var lige ude og gå med hunden, og fandt denne svamp på et spot hvor jeg plejer at finde SN...
Er virkelig i tvivl om det er en albino SN der også ser lidt mærkelig ud oveni, normalt ville jeg bare have smidt den igen, men blev virkelig nysgerrig. Men hvad siger i? :hm:
(Stilken var mere kringlet da jeg lige plukkede den, kom til at klemme den lidt for meget da jeg nærstuderede den)
Billede

Billede

Billede

Billede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er ikke SN.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Halløj - mig og en ven ledte efter spids nøgenhat i dag for første gang, i 4 timer på diverse våde marker og skove. Det her var alt, vi kunne finde som godt (måske) kunne være spids nøgenhat: http://imgur.com/a/e8FL4

Er det en svag fangst? Vi ledte ellers meget grundigt.

Hvis i undrer jer over hvorfor jeg har givet dem numre, så er det fordi at jeg tænkte at hvis i spottede nogle svampe som giver 3. verdenskrig i anus, så kunne vi gøre brug at tallene. Jeg har godt set jeres svampe3.jpg, men jeg kan ikke se forskel på mange af dem, og derudover så stoler jeg sgu ikke lige på mig selv til den opgave.

Vi stødte på hundredevis af de spirvipper med tallet 1 og 13. Kan de noget?

Senest rettet af c109 10 okt 2015 00:23, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Der er desværre ikke nogen spids nøgenhat på billedet.

Junior medlem

For helvede

Junior medlem
Brugeravatar

Hey guys.. helt ny plukker her, har brug for hjælp med at ID disse svampe som jeg har plukket ude på kalvebod fællede idag (græsmark). der har gået både køer og får og der var masser af kokasse derude. der var dog ikke nogen af svampene der voksede på selve kokasserne. håber på at det er Spidsnøgenhat.

her er de friske; https://imgur.com/a/zc81F

her er nogle af de samme jeg plukkede forleden tørre: https://imgur.com/a/GFiR4

hvad siger eksperterne? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hey Charlie. Det er ikke Spids Nøgenhat, du har fundet. Ud på marken igen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

GoodTimeCharlie skrev:
... der var masser af kokasse derude. der var dog ikke nogen af svampene der voksede på selve kokasserne...

Kan godt være at jeg har misforstået hvad du mente, men Spids Nøgenhat gror aldrig på selve kokasserne.

Junior medlem
Brugeravatar

Æv.. så må jeg op på hesten igen :) tak for svar Fry og Mckellen :)

Medlem
Brugeravatar

Har været ude og plukke de sidste mange dage, fundet mange nye spots

Men de her slår nu alt hvad jeg har set indtil nu!!!

http://tinypic.com/r/2ztek43/8

Happy hunting!!!

Titel: i
Junior medlem

a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]