Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 02:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Tror ikke det er sn, men ville lige spørge
https://imgur.com/a/h6W5c

Dedikeret medlem

Nej desværre, tror det er glanshatte, ihvertfald så har du været tæt på, for de gror næsten altid i nærheden af dem der. Der er godt nok en gut herinde der har fundet nogle allerede, men normalt siger man at de først dukker op til September, men der er en chance, hvis du har blod på tanden. :)

Junior medlem

Tak for Rådet! Ja efter at se nogle videoer med Terrance McKenna er det svært ikke at få blod på tanden. Laver et ny indlæg når jeg finder nogle god Svampejagt til alle her på Forum! :)

Dedikeret medlem

Det kan jeg i hvert fald skrive under på! God jagt til dig os! :rocking:

Medlem

Skriv gerne hvis i finder nogle i nordjylland :D

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Er det ikke lige tidligt nok?

Er ikke ekspert på området, men plejer man ikke at gå efter den første nat med frostgrader?

I Nordjylland vil jeg sige, at området omkring Aalborg lufthavn er at være opmærksom på. Har ikke selv været ude at lede, men har set en del hætteklædte folk rende rundt derude, og jeg tvivler på, de leder efter kantareller...

Junior medlem

Username skrev:
Er det ikke lige tidligt nok?

Er ikke ekspert på området, men plejer man ikke at gå efter den første nat med frostgrader?

I Nordjylland vil jeg sige, at området omkring Aalborg lufthavn er at være opmærksom på. Har ikke selv været ude at lede, men har set en del hætteklædte folk rende rundt derude, og jeg tvivler på, de leder efter kantareller...

Normalt dukker de op i slutning af august. Dog har nogle bruger på denne hjemmeside ihvertfald påstået (vist billeder), at de har fundet nogle.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle, var i dag i Dyrehaven for at tjekke op på SN situationen.
Det ser ikke ud til at de pipler frem endnu, jeg tog en ekstrem risky chance, eftersom vi jo kun er i midten af august.
Jeg har dog nogle spørgsmål til hvor man ca. i Dyrehaven kan finde SN.
Står de typisk lige ved et træ, ved træstammen? Ekstra fugtige områder, næsten sump? Steder med meget skygge?

Min tur i dag foregik således: Klampenborg St. -> Bakken -> Eremitageslottet -> Københavns Golfklubs baner.

Jeg har lavet en lille samling af nogle billeder, som jeg godt kunne tænke mig svar på.
Vi er enige om at man ikke finder SN på SELVE golfbanerne ikke? Der bliver jo slået græs hver eneste dag.
Jeg fokuserede på engene omkring golfbanerne.
Men kig her, der er titler til alle billederne.

https://imgur.com/a/ogTPA
- Kort sagt, er jeg helt forkert på den angående lokation?

Håber i kan guide mig lidt, så hopper jeg ud igen i starten/midten af september.

Ha' en rigtig god dag :)

Junior medlem

GreenTea skrev:
Hej alle, var i dag i Dyrehaven for at tjekke op på SN situationen.
Det ser ikke ud til at de pipler frem endnu, jeg tog en ekstrem risky chance, eftersom vi jo kun er i midten af august.
Jeg har dog nogle spørgsmål til hvor man ca. i Dyrehaven kan finde SN.
Står de typisk lige ved et træ, ved træstammen? Ekstra fugtige områder, næsten sump? Steder med meget skygge?

Min tur i dag foregik således: Klampenborg St. -> Bakken -> Eremitageslottet -> Københavns Golfklubs baner.

Jeg har lavet en lille samling af nogle billeder, som jeg godt kunne tænke mig svar på.
Vi er enige om at man ikke finder SN på SELVE golfbanerne ikke? Der bliver jo slået græs hver eneste dag.
Jeg fokuserede på engene omkring golfbanerne.
Men kig her, der er titler til alle billederne.

https://imgur.com/a/ogTPA
- Kort sagt, er jeg helt forkert på den angående lokation?

Håber i kan guide mig lidt, så hopper jeg ud igen i starten/midten af september.

Ha' en rigtig god dag :)

Hej
Nu kender jeg ikke lige stedet, og kan derfor ikke sige noget om hvor og hvorvidt de vokser der. Dog kan jeg måske hjælpe lidt.
Svampene kan gro forskellige steder, men jeg mener ikke at de nogensinde vokser ved træer eller sump. Oftest kan man finde dem i græs, lidt højere græs. Et sted hvor køer eller heste går rundt om sommeren vil være meget godt. Men angiveligt skulle man kunne finde dem på golfbaner. Nu er jeg ikke lige helt sikker på det her, men har overvejet det før, så tag det med et gran salt: Når græsset bliver klippet så fjernes kun selve svampen, mens mycelium forbliver under jorden, og derfor kan svampene vokse igen, og jeg tror at de vokser rimelig hurtigt.

Dedikeret medlem

Jeg ville lede langs kanten golfbanen i det høje græs, der hvor gødningen når ind, og måske lidt længere. Der er noget med at de lever bedst på skråninger i en bestemt retning, men kan ikke huske hvilken, tænker det kan findes på sten larris hjemmeside... De gror ikke udbredt ved sump eller træer, jeg har fundet dem 10m fra sumpet område, men det var dog lidt oppe af en bakke, så det kan ikke helt udelukkes, men de gror ikke hvor der er for meget vand i jorden. Synes det ligner et godt sted, men jeg har ikke selv været derude.

Bonustip: Når du har fundet én svamp, så husk stedet, der ligger mycelie der, og svampene tager kun ca. en uge om at poppe op - myceliet kan blive der i årevis, så husk stederne år efter år.

Junior medlem
Brugeravatar

Fritzie skrev:
Jeg ville lede langs kanten golfbanen i det høje græs, der hvor gødningen når ind, og måske lidt længere. Der er noget med at de lever bedst på skråninger i en bestemt retning, men kan ikke huske hvilken, tænker det kan findes på sten larris hjemmeside... De gror ikke udbredt ved sump eller træer, jeg har fundet dem 10m fra sumpet område, men det var dog lidt oppe af en bakke, så det kan ikke helt udelukkes, men de gror ikke hvor der er for meget vand i jorden. Synes det ligner et godt sted, men jeg har ikke selv været derude.

Bonustip: Når du har fundet én svamp, så husk stedet, der ligger mycelie der, og svampene tager kun ca. en uge om at poppe op - myceliet kan blive der i årevis, så husk stederne år efter år.

Ja okay, det er nok bare sæsonen, der ikke er skudt helt igang endnu.
Ledte nemlig også langs kanten af golfbanen.
Næste gang leder jeg i september, lige efter der har været et ordentligt regnskyl :)

Junior medlem
Brugeravatar

Det er vist så småt at begynde.
Jeg har fundet et par stykker i min have, men de var meget små.
Jeg vil nok vente lidt tid endu.
Engang i sep/okt skal det nok se fint ud.

Sæsonen er startet nogle steder henne. Jeg har ihvertfald allerede haft et trip, og har til et mere:D

http://imgur.com/a/eHGQP

Junior medlem

Ø Tripperen! skrev:
Sæsonen er startet nogle steder henne. Jeg har ihvertfald allerede haft et trip, og har til et mere:D

De ser flotte ud. Om jeg må spørge har det regnet de seneste par dage i dit område? Vil bare gerne vide om det kan betale sig at tage ud og lede hvis ikke det har regnet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Tak for info Ø :) Jeg skal snart besøge området hvor jeg lærte kunsten at finde sn, så vil helt klart give et kig på de spots. Nu har det godt nok ikke været særlig koldt generelt, men temperaturen har lokalt været langt nede et par gange. Sammen med det skiftende regn og varme vejr, får jeg en god fornemmelse. Men det er kun en fornemmelse! :D

Det skal komme an på en prøve ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
B0b skrev:
Ø Tripperen! skrev:

De ser flotte ud. Om jeg må spørge har det regnet de seneste par dage i dit område? Vil bare gerne vide om det kan betale sig at tage ud og lede hvis ikke det har regnet.

Ud fra farven at bedømme vil jeg gætte på lidt-moderat regn på det sidste.
Nu er det nok ikke en selvfølge, men desto tørrer det har været desto lysere er svampene som regel = nemmere at spotte dem.

Om det har regnet eller ej burde ikke have noget at sige som sådan, omkring hvorvidt de er kommet frem eller ej. Det kan dog aldrig siges med sikkerhed, da det kan varierer meget fra sted til sted(ud fra de oplysninger der er blevet delt her igennem årene)

Mvh :)

Nej det har ikke rigtigt regnet på området de sidste dage, men må nok tilstå, at de er plukket lidt udenfor dk´s normale grænser:)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg fandt 6 stk SN her til aften på Nordsjælland. Det var lige efter solnedgang, så det blev hurtigt for mørkt til at finde flere. Ville lige tjekke marken efter regnen de sidste par dage, og den var ganske rigtigt i gang. SN svampene var dog meget små, men var ikke i tvivl. Glæder mig til mere regn!

Insane psychedelia user!

Glæder os alle til noget regn!

Insane psychedelia user!

Var nede ved åen i dag og kiggede lidt på den gode mark, hvor der stod 6 sn lige hvor jeg gik ind. Ellers fandt jeg ikke noget men ledte nu heller ikke det store - var der max 5 min.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]