Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 01:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 321  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

1: Der er en kreaturmark, som virker optimalt for SN'er. Hvis man så på dette sted finder adskillige arter af svampe,
vil det sige ens chance for at finde SN er mindre. Altså konkurrere de forskellige svampe med hindanden?
2: Stedet er en offentlig park og der går nogle køer der, hvor lang tid går der før de køer bliver taget til et andet sted. Altså bliver køerne udenfor i efteråret? Fordi de står sådan lidt i vejen.

1. Jeg plejer at notere dem, og så kan jeg lede der en anden gang, for det er desværre ingen garanti at der også er SN så, det kommer helt an på om de gror i nærheden og har smidt sporer der. Jeg har selv fundet mange marker, som virker perfekte men uden held. Hvis der på den anden side kommer køer ud et år, og der ikke var sidste år, så kan det være værd at lede igen, som sagt tidligere mycelie er der længe. (Kom til at læse dit spørgsmål forkert, men lader det lige stå hvis nogen andre nu ikke ved det)

Det vil jeg umiddelbart ikke mene, jeg har aldrig set dem gro SÅ tæt at det virkede til at de slås om marken, det er snarere en indikator for at jorden er god her, så måske er der SN.

2. De fleste køer kommer ind snart, men ellers kan du godt gå derud, de gør ikke noget hvis du lige hilsner først, så du ikke er så spændende, eller gør dig ubemærket, selvom det kan være noia nok i forvejen.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej :)

Senest rettet af Ubrugtnavn 03 okt 2016 22:13, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Fritzie skrev:
1: Der er en kreaturmark, som virker optimalt for SN'er. Hvis man så på dette sted finder adskillige arter af svampe,
vil det sige ens chance for at finde SN er mindre. Altså konkurrere de forskellige svampe med hindanden?
2: Stedet er en offentlig park og der går nogle køer der, hvor lang tid går der før de køer bliver taget til et andet sted. Altså bliver køerne udenfor i efteråret? Fordi de står sådan lidt i vejen.

1. Jeg plejer at notere dem, og så kan jeg lede der en anden gang, for det er desværre ingen garanti at der også er SN så, det kommer helt an på om de gror i nærheden og har smidt sporer der. Jeg har selv fundet mange marker, som virker perfekte men uden held. Hvis der på den anden side kommer køer ud et år, og der ikke var sidste år, så kan det være værd at lede igen, som sagt tidligere mycelie er der længe.

2. De fleste køer kommer ind snart, men ellers kan du godt gå derud, de gør ikke noget hvis du lige hilsner først, så du ikke er så spændende, eller gør dig ubemærket, selvom det kan være noia nok i forvejen.

Håber det kan hjælpe dig lidt på vej :)

Ok, tak for svaret :)

Dedikeret medlem

Har lige lavet edit, læste forkert :D

Junior medlem

Ikke for at spamme siden, meeeennn kunne de her (https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57F58D35) ikke godt ligne Panaeolus cinctulus (randbæltet glanshat), som i øvrigt indeholder psilocybin og psilocin. Er der en årsag til at de ikke er populære? det virker til at de er nemmere at finde.

Dedikeret medlem

Jo, det er i hvert fald en glanshat af en art 99% sikker.

Grunden er at de ikke indeholder særlig meget af de aktive stoffer, og man skal derfor spise flere 100g (våde), og de smager sgu ikke særlig godt, og ligger lidt træls i maven. Jeg har aldrig fået et fullblown trip ud af dem, men de kan give lidt psykedeliske vibes, og tankegang, hvis man spiser en 10 stykker, så det gør ikke noget hvis man får et par stykker med, men jeg har hørt at trippet skulle være mere mudret og træls end typiske psilocybin svampe.

Junior medlem

Fritzie skrev:
Jo, det er i hvert fald en glanshat af en art 99% sikker.

Grunden er at de ikke indeholder særlig meget af de aktive stoffer, og man skal derfor spise flere 100g (våde), og de smager sgu ikke særlig godt, og ligger lidt træls i maven. Jeg har aldrig fået et fullblown trip ud af dem, men de kan give lidt psykedeliske vibes, og tankegang, hvis man spiser en 10 stykker, så det gør ikke noget hvis man får et par stykker med, men jeg har hørt at trippet skulle være mere mudret og træls end typiske psilocybin svampe.

Ahhh ja, nu hvor du nævner det så kan jeg faktisk godt huske at have læst det et sted, men tak for svaret, igen. :D

Junior medlem

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57F5E8D2
Dette billede kunne have været bedre. Var for spændt til at tage et ordenligt billede :)
Første fund nogen sinde :D

Så har jeg jeg lige et spørgsmål til denne:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57F69EC0
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57F5E343
Synes i det ligner en SN? det synes jeg ihvertfald, men det som jeg synes var mærkeligt var at stokken IKKE blev blå efter at jeg pressede den sammen, hvilket kan ses på billedet.

Undskyld for det lange grimme link.

Også lige en ting. Hvorfor siger folk ofte at SN smager dårligt? jeg synes de smagte fint, spiste dem for sig selv, synes de smagte som selleri. (det var dem som jeg var 100% sikker på var SN)

Dedikeret medlem

Sådan! Hvis du har fundet den i nærheden af de andre, så tror jeg du kan være rimelig sikker, og i værste fald er det en glanshat, det er svært når de er små og våde, men den har randstriberne, kroget stok, og farven er der, så jeg tror bestemt det er også. :)

Junior medlem

Fritzie skrev:
Sådan! Hvis du har fundet den i nærheden af de andre, så tror jeg du kan være rimelig sikker, og i værste fald er det en glanshat, det er svært når de er små og våde, men den har randstriberne, kroget stok, og farven er der, så jeg tror bestemt det er også. :)

Hehe super!
Den lå cirka 75 meter fra, tager henne og kigger på den igen.
Tak for svaret :)

Junior medlem

Mr. Gone skrev:
Tillykke med fundet B0b. Jeg tror også den sidste er SN.

Jeg tror man siger de smager dårligt fordi de smager af jord når de er tørre, friske smager de meget fint IMO.

Tak! :)
Og god pointe med smagen, det må jeg huske til en anden gang.

Junior medlem

Havde sgu en god dag i ko møjet.
Høj sol, som lyste de små op, så de kunne ses på lang afstand.
Fandt 66 stk, hvor flere af dem dog var ret små, men stadig meget fint.

http://i249.photobucket.com/albums/gg23 ... dhdjar.jpg

http://i249.photobucket.com/albums/gg23 ... 5f0ihe.jpg

Har et spørgsmål:
Har størrelsen på svampen nogen betydning?
Altså, er der mere psilucybin i en større svamp, end i en mindre?
Jeg gætter på ja?

Ps. Er der ikke lige en, som laver en Spids Nøgenhat Go app, så man kan se hvor de små befinder sig på et kort? Er sikker på, at der er penge i skidtet.

Junior medlem

Champion skrev:
Havde sgu en god dag i ko møjet.
Høj sol, som lyste de små op, så de kunne ses på lang afstand.
Fandt 66 stk, hvor flere af dem dog var ret små, men stadig meget fint.

http://i249.photobucket.com/albums/gg23 ... dhdjar.jpg

http://i249.photobucket.com/albums/gg23 ... 5f0ihe.jpg

Har et spørgsmål:
Har størrelsen på svampen nogen betydning?
Altså, er der mere psilucybin i en større svamp, end i en mindre?
Jeg gætter på ja?

Ps. Er der ikke lige en, som laver en Spids Nøgenhat Go app, så man kan se hvor de små befinder sig på et kort? Er sikker på, at der er penge i skidtet.

Mit svar vil umiddelbart også være ja. Det virker meget intuitivt og logisk siden psilocybin indholdet ofte bliver givet i procent.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Størrer svampe vil som udgangspunkt være mere potente, men det er fordi de ender med at indeholde mere psilocybin end de små. Men procenten af svampen som er psilocybin vil være ca det samme. Det er sådan jeg husker det, udfra tidligere diskussioner :)

Men du vil selvfølgelig skulle spise den samme mængde i gram, om de er små eller store. 10 små vil ikke svare til 10 store - ret mig hvis jeg tager fejl ;)

Der har faktisk været snak om flere gange, at udvikle en app til svampe-søgning. Udgangspunktet var vist at den skulle indeholde en masse gode billeder af SN, samt hvordan marker og lignende kunne se ud under optimale forhold. Et indbygget kort var vist også på talefod, samt mulighed for at tage billeder af sine fund og derefter lægge dem direkte ind i tråden her.

Det bedste vi har at gøre med lige nu, er knarkdrengen's identifikationsbillede inklusiv sammenligning med de "forkerte" svampe osv. Hans guide kan findes her: viewtopic.php?f=2&t=46178
Du kan også prøve at kigge på www.svampeatlas.dk - her deles der fund af svampe i hele danmark, inklusiv spids nøgenhat! Men tag resultaterne med et gran salt, da flere spots er gamle og out-of-date. Jeg har dog fundet flere spots i områder hvor jeg før har fundet SN, så helt ved siden af er det alligevel ikke.

Junior medlem

Geografisk sted: Syd Jylland
Wassap psychedelia, har været ude igen igen, og denne gang fandt jeg uendelig mange svampe, smid jeres mening. Er det SN? Hvis ikke hvad er det så?
http://imgur.com/a/M4pt8
Så har jeg lige et spørgsmål.
Mister svampene deres psilocybin indhold, når de har stået i solen og er blevet tøre?

Junior medlem

det er ikke en spids nøgenhat... desværre

Junior medlem

Nu er det sådan, at jeg for første gang har været ude på svampejagt. Jeg havde ikke meget held med mig de første to timer, men fandt alligevel lidt til sidst. Siden jeg er fuldstændig noob, ville det være fedt hvis nogen kunne identificere de svampe jeg har fundet. Jeg ved hvert fald, at mange af dem ikke er SN. Dog den jeg holdt i min hånd på billedet, er nok den der ligner mest. De er alle sammen fundet på en mark hvor der har gået heste.

http://imgur.com/a/bahwh

Junior medlem

Mener jeg ærlig talt ikke, svampene har brune lammer, kroget stok, dutterne er der. Alle tegnene er jo lige der?
Vil gerne have flere meninger.
Og hvis ikke disse er spids nøgenhatte, hvad er det så?

Junior medlem

Jellybean420 skrev:
Mener jeg ærlig talt ikke, svampene har brune lammer, kroget stok, dutterne er der. Alle tegnene er jo lige der?

Det er desværre ikke spids nøgenhat, hvis du kigger på nogle billeder af spids nøgenhat så kan du se at de der ikke ligner. Stokken laver ikke den der titrerings kurve bøjning. Hatten har en alt for "rigtig" form, hvilket ikke minde om spids nøgenhat. Du skal få set på flere billeder, så kan du selv se det næsten med det samme :)

Junior medlem

Yuno skrev:
Nu er det sådan, at jeg for første gang har været ude på svampejagt. Jeg havde ikke meget held med mig de første to timer, men fandt alligevel lidt til sidst. Siden jeg er fuldstændig noob, ville det være fedt hvis nogen kunne identificere de svampe jeg har fundet. Jeg ved hvert fald, at mange af dem ikke er SN. Dog den jeg holdt i min hånd på billedet, er nok den der ligner mest. De er alle sammen fundet på en mark hvor der har gået heste.

http://imgur.com/a/bahwh

Ingen af dem er SN desværre. Formen er alt for rigtig, ingen dut i toppen og stokken laver ikke nogen bøjning.

Junior medlem

B0b skrev:
Jellybean420 skrev:

Det er desværre ikke spids nøgenhat, hvis du kigger på nogle billeder af spids nøgenhat så kan du se at de der ikke ligner. Stokken laver ikke den der titrerings kurve bøjning. Hatten har en alt for "rigtig" form, hvilket ikke minde om spids nøgenhat. Du skal få set på flere billeder, så kan du selv se det næsten med det samme :)

Stadig ikke helt enig, du siger hatten har en alt for "rigtig form" og at det ikke minder om spids nøgenhat?
Fandt dette billede, og mange andre som viser at den godt kan have denne slags form.
http://imgur.com/a/9B6B6
Stokken har også kurve på stort set alle store og mellem-store svampe, det kan tydeligt ses?
Men vil stadig vide hvilke svampe det så er, hvis du mener det ikke er spids nøgenhat.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]