Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej.
Så har vi været på vores første svampejagt, og selvom at vi havde læst en del om SN, og set en masse billeder, så blev vi dog alligevel lidt i tvivl da vi stod derude.
Er der nogle er jer kloge hoveder som kan hjælpe lidt.
Undskyld vis billederne er dårlige. :)

1. http://imgur.com/qiElDxf
2. http://imgur.com/CPyhaYw
3. http://imgur.com/qUs4yZe
4. http://imgur.com/PT15CaW

Tak for hjælpen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Billede 3 kunne være albino SN, men så skal vi se lammelerne også.
De andre er glanshatte.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Foran højtalerne
Hygge hejsa :D
Jeg har nu været rundt på alle græsarealer der var mig tilgængelige, med og uden heste, køer og sågar hunde, Siden midt september.
og jeg har indset det er på tide at justere min søgning... forhåbentlig med jeres hjælp :)
Jeg bor i nordvestsjælland og har som sagt kigget på jorden så nakken er øm, men uden spor af den forjættede SN.
Vi har haft et par gode regnskyld, nattefrosten er ikke umiddelbart kommet hertil og de fleste steder jeg har ledt, var der tegn på jorden var næringsrig (navnlig en masse andre svampe)
Tanken strejfede mig forleden, at der nok var andre der havde fået samme ide i mit område.
Men Hvis det er derfor der intet er, så er de dælemig dygtige :gud:
Hjææælp :eyes:

Dedikeret medlem

@Psykofreak/Tom Bombadil Tror du har ret i at det er en albino, men det er for mig at se ikke en SN, den er for klokkeformet og fin i det, nipplen er også meget afrundet.

@Psybot Det er svært at stoppe når man først får blod på tanden ;) Men det er også en mulighed at der simpelthen bare ikke gror SN der, hvis der ikke været nogen i nærheden til at sprede spore. Det skal også siges, at nogen gange så er man blind overfor dem, og pludselig så er de alle de steder man havde kigget lige før. God jagt herfra! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Foran højtalerne
Mange tak @Fritzie, det var dejligt opmuntrende :)
God weekend til alle :)

Junior medlem

Hej med jer :-)
Mig og min bettebror ville for sjov ud på svampejagt, vi har ikke prøvet det før, men vi syntes det kunne være sjovt. Vi har fundet en masse svampe, og vi vil gerne lige have en 'ekspert' til at kigge på dem, om der muligvis var noget?
Vi var ude på en mark, og fandt svampene tæt på kokasser :-)

http://imgur.com/a/Xtee6
http://imgur.com/a/8ArwO
http://imgur.com/a/A7Uqx
http://imgur.com/a/GiLpW
http://imgur.com/a/o0HIn

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hvis I var på jagt efter Spids Nøgenhat, så er det desværre ikke lykkedes. :(

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Pestilence skrev:
Hvis I var på jagt efter Spids Nøgenhat, så er det desværre ikke lykkedes. :(

Ingen af dem? vi har siddet i et par timer og kigget på nettet og andre billeder, de ligner nu godt nok på de andre billeder :-)
De afgiver en mørk/blå farve på papiret, da de er våde, betyder det noget? Har nogle venner, som siger de er gode nok :)

Junior medlem

Geografisk sted: et sted på Als
Citat:
Ingen af dem? vi har siddet i et par timer og kigget på nettet og andre billeder, de ligner nu godt nok på de andre billeder :-)
De afgiver en mørk/blå farve på papiret, da de er våde, betyder det noget? Har nogle venner, som siger de er gode nok :)

Det bliver et nej herfra også :( bedre held næste gang

Junior medlem

Hey psychedelia
Var på svampejagt i dag og fandt de her 4 svampe som jeg synes ligner godt. Nogen der kan fortælle om det er SN?
Tak :)
http://imgur.com/a/NERRJ
http://imgur.com/a/jss13

Senest rettet af Jon2605 16 okt 2016 21:56, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Der er ingen SN for mig at se, og jeg tror den blå farve skyldes at der også er psilocybin i glanshatte som er dem i har fundet, bare meget mindre. Smid dem på de sidste 2 billeder ud, det er ikke SN og jeg ved ikke om de kan spises. De 3 øverste billeder er vist almindelig glanshat, som kan spises. Synes i skal gå ud og prøve igen, hvis man gerne vil have en svamp skal være en SN, så ligner de alle sammen, lige indtil man finder en der er en SN. Spørg evt. en om de vil vise jer hvor i kan finde dem, hvis i kender nogen der er kender, så er det nemmere næste gang. God jagt! :)

Dedikeret medlem

Det er heller ikke SN, Jon2605, desværre :)

Junior medlem

Fritzie skrev:
Det er heller ikke SN, Jon2605, desværre :)

Tak for svar :-)

Junior medlem

Nogen der stadig ikke har fået det helt store med hjem? Jeg går lidt og tænker på om man kan overplukke/dræbe en mark for svampe. For jeg synes altså at det er lidt underligt at jeg kun har fundet til hva der svare til 3 gram tørret, siden slutningen af september. Jeg plukker på en mark jeg har plukket på i flere år, men det er første gang jeg har oplevet at der kun er få, på den her tid af året.
Kan ikke huske vejr situationen sidste år, men i september sidste år fik jeg et stort udbytte med hjem (omkring 40 gram tørret).
Så hva fanden sker der for det her lorte år

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Svampeblob skrev:
Nogen der stadig ikke har fået det helt store med hjem? Jeg går lidt og tænker på om man kan overplukke/dræbe en mark for svampe. For jeg synes altså at det er lidt underligt at jeg kun har fundet til hva der svare til 3 gram tørret, siden slutningen af september. Jeg plukker på en mark jeg har plukket på i flere år, men det er første gang jeg har oplevet at der kun er få, på den her tid af året.
Kan ikke huske vejr situationen sidste år, men i september sidste år fik jeg et stort udbytte med hjem (omkring 40 gram tørret).
Så hva fanden sker der for det her lorte år

Ja du kan godt overplukke og ødelægge en mark, så at sige - desværre.
En anden mulighed, udover vejret, er at der jo nok er andre der plukker på samme mark. Hvis du finder marker tæt på byen, så er det 99% sikkert at andre også kommer der. Desto længere væk fra beboelse/bebyggelse marken er, desto større chance er der for den holder. Dermed ikke sagt at det er en garanti for at finde SN, men det begrænser i hvert fald antallet af folk der plukker der.

Dedikeret medlem

Har du selv oplevet det DenRolige? Det er muligt, at man kan slå myceliet ihjel hvis man rykker svampene op, men det har jeg ikke selv oplevet. Hvis man frygter det sker, så kan man i hvert fald lige nipse dem ved bunden, eller hvis man har en kniv eller saks med. :)

Tror snarere det skyldes vejr, andre plukkere, eller manglede gødning af marken i år, men jeg er ikke sikker..

Junior medlem

Der er 100% ikke andre der plukker på den mark. Jeg snakkede med damen der ejer marken her forleden, og hun siger at jeg er den eneste der går der for at samle svampe. Det var et tip fra min kollega som brugte spottet i 80'erne. Så lidt mærkeligt hvis marken skulle dø ud, der ligger også hestelort over alt på marken.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Fritzie: Jeg har ikke været plukker i mange eller, så kan kun udtale mig omkring et par år i træk hvor en mark har været død. Har dog været på et par marker som før i tiden gav meget, men nu er der intet at komme efter.

Hvis vi flueknepper det lidt så kan man nok aldrig "dræbe" en mark helt, men er sikker på at der kan overplukkes så meget at der kun ville være meget få individer tilbage.

Personligt tænker jeg også altid om 0 nulture på visse marker: Enten har vejret været forkert på det seneste eller også har andre været der før mig. Det giver mest mening i mit hovede, hvis man før har fundet på bestemte spots.

Junior medlem

Det kunne virke som at den lune september har haft dårlig indflydelse på SN-mycelie, som slet ikke ikke har kunne nå at blive klar.
Jeg syntes generelt at der er langt imellem efterårs-svampene i år?

Dedikeret medlem

Jeg tror desværre der er tale om et alt for varmt og tørt efterår. Uden at vide for meget, tror jeg at myceliet begyndte at etablere sig i midten/slut august og vist også fik sat et par svampe. Men så kom september med tørken og varmen som fik det til at tørre ind igen er min teori. Tror at det tager lang tid før at myceliet koloniserer nok jord igen til at kunne matche andre års svampehøst.
Det er selvfølgelig bare spekulationer, men syntes det lyder mærkværdigt at andre nævner det aldrig har set så sløjt ud, og det er i kombination med den varmeste september i 60 år.
Har været rundt og ledt marker tynde uden held adskillige gange allerede i år, men håber at vi stadig kan nå at se et par uger her slut Oktober start November med lidt aktivitet i muldet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]