Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

ved jeg godt Mr. Gone. Men har set nogle alligevel der har sagt sådan. Den der svampeguide her inde skriver han heller ikke noget med at man ikke kan regne med formen, derimod skriver han om den karakteristiske SN med spidsen. Og det jo klart alligevel fordi den hedder jo Spids Nøgenhat og langt de fleste har også den spids, men så er der alligevel nogle handicappede eller spidser i forklædning som Glanshatte. Men en erfaren samler tager aldrig fejl.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Foran højtalerne
P. Azurescens?
Synes dælme den ligner, fundet omringet af mos, sad sammen med en større, men havde kun plads til den lille her. Den er dsv. Mørknet lidt på hjemturen.https://s4.postimg.org/mf495t6l9/IMG_1807.jpg

Medlem

Se hvad jeg fandt :) Jeg vil skyde på der er omkring 150-200 styks. Fundet på øst sjælland

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillykke med det.
De kommer måske nu her på djævleøen. Har kun fundet ti mikrosvampe.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Fandt hvad der svarer til 3 gram tørret SN i sidste uge på Sjælland: http://imgur.com/a/gk6XK
Tager ud i morgen og plukker flere...

Junior medlem
Brugeravatar

Godt scoret @Helligånden :)
Jeg vader selv nordvestsjællands græsarealer flade i disse tider... Nede på alle fire, kogræssede såvel som hundeluftede stier...
Og min viden og interesse om svampe er øget enormt. Og det er jo genialt. Meeen SN lader til at skjule sig godt for mig.
Nogle tips? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Psybot skrev:
P. Azurescens?
Synes dælme den ligner, fundet omringet af mos, sad sammen med en større, men havde kun plads til den lille her. Den er dsv. Mørknet lidt på hjemturen.https://s4.postimg.org/mf495t6l9/IMG_1807.jpg

Hvis det ren faktisk er Azurescens, så lad lige være med at plukke dem en anden gang. Der er sten sikkert en eller anden gut/gutinde, der har puslet det meste af et år, for at få beddet til at spire, og det ville være synd at tage frugterne fra vedkommende ;)

Junior medlem

Fundet i dag på Amager.
Det er min første spidsnøgenhat plukke tur, så vil lige høre va i siger. Er den go nok? De er meget forskellige i størrelse og nogen er ret meget større end jeg troede de kunne blive. De fleste fundet i mindre klynger og en enkelt tydelig heksering.
De har ikke rigtig den der karakteristiske tut/spids på toppen..

Et andet spørgsmål.. Er der nogen der ved om der er forskel i styrke/potens ift størrelse? Er de små mere potente eller er det det samme?

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Senest rettet af mep 18 okt 2016 18:56, rettet i alt 2 gange.

Stodder
Brugeravatar

^Desværre. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen spids nøgenhatte.

Junior medlem

Hva siger i til disse? Synes de mangler spidsen og måske lidt mere skøre stokke.
http://imgur.com/a/LgPjC

Tak for hjælpen. God dag!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er desværre ikke sn, TirusTrinity

Junior medlem

leaf skrev:
^Desværre. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen spids nøgenhatte.

ØV :D Der var ellers ret mange. Afsted igen. Nogen der ved va det er for en svamp?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja det er høsletsvampe

Junior medlem

Geografisk sted: Syd Jylland
Så har man også været heldig.
http://imgur.com/a/vMnAw

Så skal der satme trippes

Insane psychedelia user!

De ser fine ud Jelly, sæt en blæser på dem så tørre de hurtigere og de små hvide flueorm dør før de får gjort alt for stor skade.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jellybean420 skrev:
Så har man også været heldig.
http://imgur.com/a/vMnAw

Så skal der satme trippes

Det ser jo herligt ud! :D

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Hej, så har jeg været på marken igen. Er ikke sikker på, at jeg har heldet med mig men nu har jeg efterhånden samlet et par hundrede svampe og håber da jeg kommer tættere på mål! :D
Er meget usikker på dem her men forholdene virkede i orden, der var også virkelig vådt og tåget i området og lagde mærke til nogle andre svampe jeg har ladet være, var vokset til gigantisk størrelse. Græsset var rigtig fugtigt og der var helt vildt tåget da jeg fandt dem.

Billedet er taget 35 minutter efter plukning ca. :)
http://imgur.com/ivzvKDD

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
^
Desværre. Ingen SN iblandt dem. :(

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem
Brugeravatar

Philip Fry skrev:
Psybot skrev:
P. Azurescens?

Hvis det ren faktisk er Azurescens, så lad lige være med at plukke dem en anden gang. Der er sten sikkert en eller anden gut/gutinde, der har puslet det meste af et år, for at få beddet til at spire, og det ville være synd at tage frugterne fra vedkommende ;)

Well, baseret på det du siger der, vil jeg 1. Opfatte det som om den altså ikke forekommer naturligt i dk (var lidt i tvivl om det var "sjældent" eller reelt utænkeligt)
Og 2. Lige indskyde at så er chancen for, det er P. Azurescens faldet med et. Jeg plukkede den fra et uberørt skovområde :D
Og som jeg har kloget mig selv lidt yderligere på P. Azurescens, ja så er jeg kommet til konklusionen at der mangler det blålige skær. Plus den er ikke som sådan "slimet". Nærmere bare glat.
Og til allersidst - hvis den stod i et bed, ville jeg aldrig røre den. Har meget stor respekt for alle former for selvdyrkning. Og i naturen prøver jeg i reglen at sørge for at efterlade så lille et "aftryk" som muligt :peace:

Junior medlem

^
Pokkers, så er det helt klart den forkerte mark jeg har gået rundt på :(

Har fundet alle mine svampe det samme sted, lige op af nogle heste, men ingen af dem er spidser, og området var jeg nok også overbevist om var alt for smattet.

Her i går tog jeg godt nok intiativet til at spørge en landmand om jeg kunne få lov til at lige hilse på hans køer i håb på at finde nogle svampe, der var han sku meget cool med og det var ikke noget problem. Det var seriøst den største komark jeg har set i hele mit liv, virkelig luksus for køerne og der var lort over det hele! :D For hvert tredje skridt man tog var der lort, men ingen svampe, overhovedet.

Det var lidt sent jeg var derude godt nok. Tror jeg var derude kl 16:30 (der var ikke så lyst) og så nåede jeg at kigge i en 1½ time før det blev helt mørkt.

Kan det have været næsten umuligt for mig at se dem i det lys? Gjort mig mere blind for dem end jeg i forevejen er :P Hvis der var nogen? Tænker på at kigge forbi en anden dag når der er lidt lysere og om det vil have nogen gavn :|

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]