Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 00:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

shiiiiizle... Jeg er ny svampeplukker som desværre havde glemt alt om svampesæsonen, så jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber i vil besvare.

I forhold til hvor mange der alligevel har fundet svampe de seneste par dage, så er det vel ikke umuligt at finde flere hvis jeg går på intens jagt idag.

Hvor lang tid skal svampene ligge og tørre før de kan spises?

Hvis jagten slår fejl, er der så et sted man kan købe svampe? kan huske at staden gjorde sig i svampe inden ACAB kom og ødelagde det.

evt PM mig hvis nogen skulle ligge inde med lidt ekstra svampe, bor i København =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv lige at læse regelsættet en gang til og overvej om det du lige har skrevet er specielt smart.

Hvad angår svampejagten, så prøv da at gå ud og kigge. Sæsonen er dog stort set slut så chancerne for at finde nogen er små.
Du kan spise dem friske såvel som tørre. Det bestemmer du selv...
Men af doseringsmæssige hensyn så vent indtil de er knastørre.

Junior medlem

tak for svaret.

Synes umiddelbart ikke jeg overtræder nogle af forummets regler. Til spørgsmålet om det er muligt at købe svampe nogen steder kan man jo bare svare nej, og så er den skid slået.

Kunne da godt være at der sad en flink bruger derude som havde plukket lidt for mange (hvis man kan det) og gerne ville dele lidt, måske bare mig der er naiv, men min PM er stadig åben =)

Medlem
Brugeravatar

Dette forum er ikke til tilegnelse af stoffer, så jo, du overtræder forummets regler. Hvor folk selv vil få deres svampe fra, må de selv finde ud af.

Junior medlem

Oi, har været på mit første svampetogt idag og stødte ind i nogle spændende svampe som jeg håber I kan fortælle mig hvad er?
Tror dog ikke ejg har været heldig at finde SN, men er der noget af det der er værd at spise?

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Æh - ville et billede ikke være en idé?
Vi er ikke tankelæsere, så du bliver nød til at give os lidt mere info.

Junior medlem

skulle lige finde ud af hvordan jeg uploadede billeder, men den er fixet nu.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke SN, dont eat it:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah ja - så er du tilgivet da :)

Men nej, som Arthur Spooner siger, så er det ikke SN og nej, de er ikke værd at spise ellers.

Junior medlem

Genåbnet d. 18.11.09

Jeg har fundet nogle svampe sammen med en ven. Jeg er meget i tvivl om det er spids nøgenhat? Det kunne måske også være høsletsvamp, eller er jeg helt galt på den?

Håber nogen kan hjælpe med hvad det er?

Venlig hilsen
Farmer-Dude

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er svært at se når de sådan ligger i en bunke. Jeg kan spotte hvad jeg synes ligner et par sn ind imellem, men kan også se et par fejl. Anyways, få nogle andre til at bedømme eller kom med et bedre billed:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke SN. Jeg kan ikke finde en eneste i den bunke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja alt for lyse lameller, Farmerdude. Men de er stadig derude! Ud og led.

Junior medlem

Øv øv :( Nå men mange tak for hjælpen :D

Junior medlem

Tror jeg gir den et sidste forsøg idag, der kom lidt optimisme tilbage da jeg læste InnerNetExplorer´s indlæg =)

Hvornår er det egentlig bedst at plukke svampe, skal der helst være tørt eller skal der være fugtigt hvor det har regnet dagen før ( som idag)?

Evt nogen der har været ude og kigge omkring Ørestaden eller amager fælled? eller som har planer om at tage ud de næste par dage?

Jeg har læst der har været stor succes på diverse golfbane rundt omkring i landet, så jeg havde set mig lidt varm på Ørestadens golfbane, men den er kun 2-3 år gammel, har det nogen betydning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Er der en guide til at plukke SN et sted? For er i tvivl om hvordan de vokser i forhold til hinanden. Vokser de i klumper hvor de står helt tæt, indenfor et par cm af hinanden? Eller vokser de mere spredt?

Junior medlem

Hey morten på 14 :P
De står ikke i klynger, der kan stå et par stykker tæt op ad hinanden, men de står mest spredt ud over markerne.
Men ud og led. og vis du kikker de billeder igennem der er her inde af dem der har postet kan du hurtigt lære og se hvad for nogen der er de rigtige.

Medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Er der en guide til at plukke SN et sted? For er i tvivl om hvordan de vokser i forhold til hinanden. Vokser de i klumper hvor de står helt tæt, indenfor et par cm af hinanden? Eller vokser de mere spredt?

De plejer gerne at stå et par centimeter fra hinanden, men de kan godt stå side om side med hinanden. :)
Så hvis du spotter 1 SN så led grundigt et stykke rundomkring den. fx flyt græsset en smule da de kan gemme sig rigtigt godt.
De plejer sjældent at stå alene, så hvis du har spottet 1, kan du næsten være sikker på der er nogle andre lige i nærheden.

Udfra de erfaringer jeg har, er det forskelligt fra mark til mark hvordan de står iforhold til hinanden. Den første mark vi var ude og lede på sidste år, var de MEGET spredt. Man skulle nemt gå og finkæmme en 5-10m før man fandt den næste lille gruppe.
Den nye mark som vi først for nylig har fundet, kunne man næsten ikke gå 1-2m før man spottede den næste gruppe SN.

Så det er egentligt bare om at finde en mark hvor de vokser, og så lære groforholdene lidt at kende.

Held og Lykke med jagten Morten på 14 :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg var i dag en tur ude på den lokale golfbane, hvor jeg fandt et par svampe, men jeg er lidt i tvivl om det er de åh så fantastiske spids nøgenhat.. Der regnede da jeg ledte og det havde der også dagen før, så derfor tror jeg at de har den meget mørke farve... Men hvad siger i? :)

Billede

Billede

Billede

Cannabis entusiast

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hafpih skrev:
Jeg var i dag en tur ude på den lokale golfbane, hvor jeg fandt et par svampe, men jeg er lidt i tvivl om det er de åh så fantastiske spids nøgenhat.. Der regnede da jeg ledte og det havde der også dagen før, så derfor tror jeg at de har den meget mørke farve... Men hvad siger i? :)

Billede

Billede

Billede

desværre NEJ

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]