Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 333 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jul 2013 08:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
Det ser sgu godt ud, Klausen! Rigtig godt arbejde. Desværre gik mit første forsøg med azurescens i vasken, men jeg må jo bare prøve igen. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 aug 2013 18:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
[ Billede ]
psi. Azurescens - jeg glæder mig allerede til efteråret, det må blive en fantastisk svampesæson, med den mængde regn vi har fået.


Er der nu vi skal tude over vores manglerne mykologiske evner eller gemmer du de billeder til efteråret? :D
Smukke billeder og habilt arbejde som altid fra dig KK!!!
Jeg har stadigvæk billeder af dine Azure'ere fra sidste år på min desktop fra tid til anden. Azure er stadigvæk de smukkeste psilo svampe, et godt stykke længer nede på den æstetiske stige kommer Spids nøgenhat som en nr.2 og så Cubensis som en nr.3, dette er selvfølgelig bare min personlige smag. Untagen Azure, den er så smuk den kan regnes for en af natures vidundere..

Er det ikke lidt tidligt de starter i år? Ikke at jeg er andet en en kikset noob når det kommer Azure (eller skal vi være ærlige og skrive "også når det kommer til Azure") Jeg er ikke med i år, det gik ellers vældig godt i starten og jeg delte mine koloniseret spåner i to bunker da det så ud til at der var nok til ar starte to sunde kulture. Det var så meningen den ene skulle behandles fra t til k, i mens den anden var til at tage nogle chancer og lave nogle forsøg med. Duksedrengen kørte fint indtil den fik nogle tørke problemer.Jeg ved hvad der gik galt, det var min egen skyld, så det ved jeg så til næste gang. Bølle Bob kørte rigtig godt slev efter DD var færdig, men i en anfald af optimisme kom jeg til at give kulturen nogle relative friske tykke grene (tykkelse 1-3cm, længde 1.5- 4.5cm) som Azure mycelierne ikke havde power til at nedbryde under de forhold jeg gav dem.
Nå, vi må jo se hvd der sker næste år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 22:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Klausen: Kan man ikke holde bedene igang ved at lægge nyt træ på?


Jo det kan man med fordel gøre, men man skal huske på at jorden omkring bedet også udpines, så jeg tilfører også gødning efter et par år.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 22:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
[ Billede ]
psi. Azurescens - jeg glæder mig allerede til efteråret, det må blive en fantastisk svampesæson, med den mængde regn vi har fået.


Er der nu vi skal tude over vores manglerne mykologiske evner eller gemmer du de billeder til efteråret? :D
Smukke billeder og habilt arbejde som altid fra dig KK!!!
Jeg har stadigvæk billeder af dine Azure'ere fra sidste år på min desktop fra tid til anden. Azure er stadigvæk de smukkeste psilo svampe, et godt stykke længer nede på den æstetiske stige kommer Spids nøgenhat som en nr.2 og så Cubensis som en nr.3, dette er selvfølgelig bare min personlige smag. Untagen Azure, den er så smuk den kan regnes for en af natures vidundere..

Er det ikke lidt tidligt de starter i år? Ikke at jeg er andet en en kikset noob når det kommer Azure (eller skal vi være ærlige og skrive "også når det kommer til Azure") Jeg er ikke med i år, det gik ellers vældig godt i starten og jeg delte mine koloniseret spåner i to bunker da det så ud til at der var nok til ar starte to sunde kulture. Det var så meningen den ene skulle behandles fra t til k, i mens den anden var til at tage nogle chancer og lave nogle forsøg med. Duksedrengen kørte fint indtil den fik nogle tørke problemer.Jeg ved hvad der gik galt, det var min egen skyld, så det ved jeg så til næste gang. Bølle Bob kørte rigtig godt slev efter DD var færdig, men i en anfald af optimisme kom jeg til at give kulturen nogle relative friske tykke grene (tykkelse 1-3cm, længde 1.5- 4.5cm) som Azure mycelierne ikke havde power til at nedbryde under de forhold jeg gav dem.
Nå, vi må jo se hvd der sker næste år.


De er ikke begyndt at danne frugtlegemer endnu i år, det er alt for tidligt :D

Jeg tror ikke jeg får den vilde svampehøst i år. Har brugt min energi på at opformere mycelie, der er beregnet til at sprede ud på et meget stor bøgeskovsareal. Om de når at pinne i år vil vise sig, men ellers er der håb næste år. Det er større sandsynlighed for at få frugtlegemer, hvis myceliet har koloniseret hele mediet (træet). Hvis det har masser af materiale at kolonisere har det jo ingen grund til at forsøge at sprede sig via spore.
Jeg håber ikke du opgiver så hurtigt (det ved jeg du ikke gør :D) Som du selv siger er det virkelig flotte svampe og også min favorit.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 23:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Er der nogen der kan anbefale noget god litteratur om mykologi/svampekundskab? Det er et fag jeg utrolig godt kunne tænke mig at fordybe mig i. Den verden har helt enkelt altid facineret mig. Jeg er kun bekendt med de mest basale begreber, så det må gerne være rettet mod folk som mig, dog stadig kunne give en bredere forståelse for emnet. Det ville være godt, hvis det kan hentes fra nettet. Ikke et krav, men den nemmeste løsning for mig. ;)
Jeg takker på forhånd.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 23:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Prøv at se Lets grow mushrooms eller tage fat i Paul Stamets The Mushroom Cultivator eller Growing Gourmet and Medicinal Mushrooms

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 aug 2013 23:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Tak skal du have! Jeg vil tjekke det ud.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 08:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Eller nogle af de biologi lecture's der lægger ude på nettet f.eks denne her fra UCBerkeley der hedder" Biology 1B - Lecture 1: Introduction / Fungi". Den starter først ca. 20 minutter inde og fortæller lidt om svampe. resten af lecture serien er biologi. Lyder det kedeligt? For det første bliver man ikke lære på UCBerkeley - det ligger lige smak i midten af Beverly Hills (som i tv serien)- uden man både kan sit stof og er god til at formidle det.
For det andet, er der nogle grundlæggene viden der gør det meget lettere at forstå hvad svampe er for en størrelse.
Men prøv at se så meget som du gider, det er den måde jeg gør det på ;-)


Men dette er :offtopic: så vi burde nok lave en anden tråd hvis vi skal snakke om den slags :?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2013 12:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Tusinde tak for brugbare svar! Jeg skal nok holde mund med mere off-topic. ;)

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2013 20:49 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
To basser dyrket på rug/halm.

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2013 00:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
søreme vildt hvordan folk de formår at dyrke deres eget.... jeg har fået at vide at man ikke kan dyrke Spids nøgenhat derhjemme, så jeg er lidt øv omkring det... men hvis jeg kunne få fat på nogen sporeprint, online.
så vil jeg købe sådan en,
er der nogen der kan anbefale en svamp der er temmelig nem at dyrke???
jeg kender kun en opskrift til et svampe medium: rismel, og vermiculite
lige i øjeblikket kender jeg ingen andre opskrifter... hvis i føler der er nogen andre der virker bedre.... please.. giv mig et link.... jeg vil gerne FORSøge at dyrke Spids nøgenhat herhjemme, nu det er blevet sæson for dem så burde det være nemt at samle nogen, og tage sporeprint på dem... mange tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2013 06:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Drop spids nøgenhat og dyrk nogle udendørs træspisere istedet psi. azurescens f.eks. Hvis du vil dyrke indendørs er Cubensis nemme.
Vi skal vist snart have ryddet op i den her "billeder only" tråd, hva'.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2013 09:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
ja det vil jeg gøre....... jeg vil finde et sted ude i skoven og grave nogle huller..... også forberede det hele derhjemme i min lejlighed.. men jeg starter med cubensis metoden, men jeg har en super fed ide til at dyrke psilocybe azurenscens.... men jeg skal lige arbejde lidt på ideen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2013 17:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
så fandt jeg sgu nogen svampe i en komark:
https://myspace.com/skimenneske/photos


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2013 17:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Fuck nogle basser, leaf!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 sep 2013 17:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
jeg overvejer stærkt at spise dem alle sammen... på en gang midt om natten........jeg aner ikke hvordan sådan nogen de virker, eller hvor lang tid de virker.... men jeg ser frem til at blive den oplevelse rigere... så håber jeg at jeg ikke vader ind i et elektrisk hegn... fuck jeg har kommet til at gøre det et par gange midt om natten...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 00:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 okt 2011 08:16
Indlæg: 27
Hey gutters! Nogen der ved om det er spids nøgenhat jeg har fået fat på her??
http://imageshack.us/photo/my-images/27/3gwx.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/545/fo8r.jpg/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 00:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Hey gutters! Nogen der ved om det er spids nøgenhat jeg har fået fat på her??
http://imageshack.us/photo/my-images/27/3gwx.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/545/fo8r.jpg/


desværre...
jeg tror det er glanshatte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 sep 2013 15:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 mar 2007 16:08
Indlæg: 41
Geografisk sted: syd for oslo - nord for rom
Drop spids nøgenhat og dyrk nogle udendørs træspisere istedet psi. azurescens f.eks. Hvis du vil dyrke indendørs er Cubensis nemme.
Vi skal vist snart have ryddet op i den her "billeder only" tråd, hva'.


you said it - billeder ;D :offtopic:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2013 16:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
Her er lidt billeder af mit hjemmebyggede grow room og hvor langt svampene er nået siden D. 28-09/13.

Her er selve roomet. Bunden er fyldt med lecanødder og vand. Der ligger et akvarie varmelegeme i bunden der holder temperaturen på ca 25-27 grader konstant.
Billede
Billede

Svampene D. 28.
Billede
Billede

Svampene idag D. 29.
Billede
Billede

Det er P. Cubensis Thai.
Det ser ud til at det først flush bliver en ordentligt omgang. Hvis folk har nogen ideer til selve growet/roomet eller bare nogle indskud modtages det med glæde :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 333 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team