Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 02:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 333 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 maj 2013 14:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
@Flux Dejlige kager du har der!! Jeg ved ikke hvorfor jeg missede at du lage et billede op af dem, og først ser dem nu :?
Hvilke størrelse glas har du brugt de ser lidt mere aflange ud og hvilken strain?
Jep, det det er en super oplevelse at dyrke helt fra starten, det er den ultimative tripper hippie hobby!
Det tvinger mig næsten ud i køknet og lave et par kager selv. Jeg har endda foræret mig selv en el kaffekværn i fødselsdagsgave og den var på bud til under en hund og jeg desperat havde brug for en!!. Jeg har en ide om af nogle af de problemer jeg har haft, skyldes at jeg har brugt købt ris mel og der kunne være nogle fungicider i. Det har aldrig taget mig 2 måneder for et 3dl. glas at blive færdig! Jeg har også forsøgt mig med noget rug mel i blandingen pga. den manglerne kværn, hvilket ikke var god ide da rug var mere tilbøjelig til at blive f... af bakterier.
Så tilbage til den originale PF opskrift denne gang!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2013 10:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Ubs, opdagede den her til morgen, havde glemt jeg havde et ½ pint glas mellem nogle større glas. Denne her ville simpelthen lave svampe og det skulle være lige nu!
Billede
Jeg må heller tjekke mine andre glas igennem, mange af dem har været utrolig langsomme (bakterier?) Jeg har en mistanke det har enten noget med rug mel eller købt rismel at gøre :?
Vi burde måske lave en svampe dyrknings f...up tråd, en " Hvad dr de dummeste ting du har gjort under svampe dyrkning" artig ting?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 17:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Ovenstående glas er endt med at blive denne her kage. Spore stammer fra fra et growkit hvis ejer gjorde sig den ulejlighed at tage sporeprints og var vennelig nok til at give mig et par. Der blev lavet en 10ml. og en 20ml. sporesyringe af et sporeaftryk på størrelse med en 1 krone. Strain er Mazatapec.
Billede
Jeg har aldrig før oplevet at alle svampene ligner hinanden så meget som med disse svampe, lange tynde svampe flere over 15 cm et på op mod 20cm. Ensartetheden kommer nok fra at Mazatapec har været domesticeret længe og at disse svampe kom fra et sporkit som sikkert er klonet fra en enkel ren kultur.
De har været længe undervejs, men det kan lige så godt være min skyld. Men det vil fremtiden hvis jeg prøver at dyrke dem ud igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 17:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Haha, det ser godt nok sjove ud :D Tag sporeprint og gro videre på den.
Men stærkt, flotte svampe. Hvad flush er dette ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 maj 2013 19:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
^^ Det er første flush, jeg tog billedet lige før jeg tog to hatte af for prints og viste at der ville ryge nogle af de andre med når jeg først begyndte at plukke. De skulle hedde Medusa på den måde de slanger sig. De har har haft en rimelige stabil lys kilde og jeg har ikke rykket rundt med kagen. Jeg har et par større kager fra samme sprøjte som begynder at budde, så der bliver en hel slange hule :) Dem jeg har skåret hatte af og plukket er dejlige mørkeblå, så mon de gener får en chance til :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2013 19:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Billede
Billede

Jeg har ikke nogen erfaring med ultralyds tågedimser, men jeg har hørt dem omtalt og jeg tænker der er værd at prøve. Jeg har lige sat den op, men den den kan fylde en bedroller med tæt tåge i 10-15 cm højde når den har kørt et stykke tid. Gode råd modtages gerne :mrgreen:

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jun 2013 21:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Har heller aldrig haft en af de der tågedimser, men har flere gange tænkt på at anskaffe mig en, om ikke andet at lege med :) Men så lang tid kagerne er sunde, du sprayer og lufter ud et par gange om dagen så kommer efter min erfaring altid svampe ud af det. Så vidt jeg forstår er det høj luftfugtighed, lav C02 og fordampning der får svampene frem. Det eneste jeg ville ha' gjort anderledes var at komme noget leca i bunden, men jeg kan ikke med sikkerhed sige dig at det vil gøre en forskel, så...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jun 2013 07:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Ja, det ville være oplagt at tilføje og så eventuelt ikke køre tågeren konstant. Jeg flytter dem også over i den bedroller jeg har haft brugt før, for der er huller i bunden, så den kan dræne. Der har alligevel samlet sig en del vand natten over. Hmmm... og så skal jeg grave mit hygrometer frem.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2013 08:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 mar 2010 21:37
Indlæg: 29
Geografisk sted: Grenå
Billede

Det er så min Golden Teacher ved andet flush.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2013 16:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Bubber: Hvad skulle den der tågemaskine gøre godt for? :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2013 16:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
@Fluemyg noget af en kæmpe du har fået dig der :) Er det den til højre i billede i din sidste tråd, eller var det første flush? Anyway ser den ud til at være glad for sine omgivelser.
@Hypnos tågemaskiner er en måde at få fugtigheden op på, det er jo sådan set en forstøver lige som en sprayer, bare mere fancy.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2013 17:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Åh ja, selvfølgelig... :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jun 2013 15:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 maj 2013 21:23
Indlæg: 30
Synes lige jeg ville dele det her billede af en fin svamp fra et B+ growkit :-)

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jun 2013 20:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er en dælme flot svamp du har der! Hvordan var størrelserne på resten af kittet?

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jun 2013 13:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 maj 2013 21:23
Indlæg: 30
Resten af svampene var meget varieret, de fleste meget mindre end denne. Men efter jeg dunkede et par ganeg har
jeg fået nogle flushes med få men store svampe som denne. Den på billedet kom sammen med 3 andre af stor størrelse, dog
lidt mindre. Jeg tror det var 6 flush!

Så jeg har da tænkt mig at blive ved med at dunke lidt endnu :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2013 21:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Billede
psi. Azurescens - jeg glæder mig allerede til efteråret, det må blive en fantastisk svampesæson, med den mængde regn vi har fået.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 jul 2013 21:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2010 19:59
Indlæg: 966
Smukt! De sprudler jo frem! Kommer de bare igen år efter år når man først har lavet et bed? Eller laver du et nyt hver år?

_________________
Every individual reacts differently to every chemical.
Know your Body - Know your Mind - Know your Substance - Know your Source.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2013 00:22 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Bedene holder 1-5 år, alt efter hvilken sort træ man bruger som medie, men det er også som om de udpiner jorden omkring. Så hvis man ikke tilfører N, er det en god idé at omrokere myceliet. Bede med hårdere træsorter er bedre. Jeg havde engang et bed under gulvet på et gammelt drivhus. Mediet var birketræ og det holdt kun 1 år. men flot var de da:
Billede
Billede Billede Billede

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2013 16:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Klausen: Kan man ikke holde bedene igang ved at lægge nyt træ på?

EDIT: Flotte billeder i øvrigt! :P

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jul 2013 03:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 maj 2013 21:23
Indlæg: 30
De ser fine ud de azurescens! Måske skulle jeg forsøge mig med dem også, :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 333 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team