Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 333 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2013 17:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Her er lidt billeder af mit hjemmebyggede grow room og hvor langt svampene er nået siden D. 28-09/13.

Her er selve roomet. Bunden er fyldt med lecanødder og vand. Der ligger et akvarie varmelegeme i bunden der holder temperaturen på ca 25-27 grader konstant.
[ Billede ]
[ Billede ]

Svampene D. 28.
[ Billede ]
[ Billede ]

Svampene idag D. 29.
[ Billede ]
[ Billede ]

Det er P. Cubensis Thai.
Det ser ud til at det først flush bliver en ordentligt omgang. Hvis folk har nogen ideer til selve growet/roomet eller bare nogle indskud modtages det med glæde :)


gotta say: fuck det fedt det der :)
hvis det var kunne du tilføje en luftpumpe som du kan sætte en timer til... så den lige blæser måske to gange om dagen.. i 15 min... bare sæt en eller to tuber derind.. med nogen luftsten... eller noget :) det er ihvertfald det jeg har gjord med mit grow op... billeder comming up...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2013 17:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
Har overvejet det. Har en pumpe skal bare lige have købt en slange der passer til og en luftsten. Men jeg har en lille blæser til oppe i højre hjørne jeg sætter til i 20 minutter om dagen så der komme frisk luft. Så jeg ved ikke om det bliver til noget med den luftpumpe. :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2013 23:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Har overvejet det. Har en pumpe skal bare lige have købt en slange der passer til og en luftsten. Men jeg har en lille blæser til oppe i højre hjørne jeg sætter til i 20 minutter om dagen så der komme frisk luft. Så jeg ved ikke om det bliver til noget med den luftpumpe. :)


Ja you get the point... frisk luft... that´s all that matters...
du kan sagtens købe sådan nogen tuber hos dyrehandleren... for en 5´er meteren...
og nogen gange så er dyrehandleren så venlig at de bare giver dig en smule... no charge-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2013 13:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Ideer til luftpumpe setup http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=45341
Fint FC, jeg ville dog ikke ha' brugt et varmelegeme og hvis jeg bruger det så hold det under 25C. Fra 25C og opefter begynder du at få problemer med de mest alm. og værste former for kontaminering.
Ellers som sagt, godt FC, du kan også bruge det til dine egne PF-kager hvis du får lyst :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2013 23:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 jul 2013 17:29
Indlæg: 211
Geografisk sted: Odense
Ideer til luftpumpe setup http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=45341
Fint FC, jeg ville dog ikke ha' brugt et varmelegeme og hvis jeg bruger det så hold det under 25C. Fra 25C og opefter begynder du at få problemer med de mest alm. og værste former for kontaminering.
Ellers som sagt, godt FC, du kan også bruge det til dine egne PF-kager hvis du får lyst :wink:


jeg har lige tjekket den ud. og det ser jo glædeligt ud..
det jeg elsker ved luftpumper er at de kan stilles til rådighed på mange måder,
i dette tilfælde var det et godt supplement for folk der ønsker et system med low maintenance issues.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2013 20:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
Høstede lige flush nummer 2 fra mit growkit igår. De er sgu blevet fine!

biksede så lige dette lille kunstværk sammen. Nyd det drenge det gør min svampeglade kammerat FillipJongGongGong i hvert fald ;)
Billede

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 okt 2013 17:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Bare en reminder om at Psi. azurescens er kommet op i år.
Har plukket dem ved Hamborg, men de er også kommet hjemme i Danmark.
Billede
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2013 15:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Det du siger er at de gror vildt i Danmark?

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2013 16:56 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Nah, nok mere at tiden er kommet hvis man har et bed kørende. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2013 17:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2002 01:01
Indlæg: 688
Bare en reminder om at Psi. azurescens er kommet op i år.
Har plukket dem ved Hamborg, men de er også kommet hjemme i Danmark.
[ Billede ]
[ Billede ]


Som så ofte, når det kommer til dyrkning og fund, så kaster jeg kun en skygge i dit nærvær Hr.KK :)
Har du været på svampejagt helt nede ved Hamborg i år? Var du der nede kun for at plukke svampe? Måske få lidt nye gener her op?
Som altid smukke billeder smukke billeder af denne, på alle mulige og umulige måder interessante svamp. Som jeg skrevet før så har jeg store forventninger til .azurescens, mit håb er at vi kan få den til at vokse her i DK af egen vilje. Det kunne være sådan en fantastisk gave til de næste generationer, hvis vi gav dem mulighed for at plukke .azurescens rundt om i det danske landskab.

@McKellen; Der har været enkle sporadiske fund i det sydlige DK, jeg har læst om et enkel fund på en af "Foreningen til Svampekundskabens Fremme" lister.

Jeg må med skam indrømme at mit egen bed ikke blev til noget i år - der er ulemper ved at bo på stenbroen- Men jeg har langt fra tabt håbet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2013 18:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Sejt nok og ja der er ingen som kan overgå Kaktus Klausen når det kommer til at dyrke diverse planter. Glæder mig til den jeg kan kald mig den stolte ejer af en have, det er begrænset hvad der kan gro i vindueskam på Nørrebro, heldigvis trives mine mine kaktier godt efter flytningen.

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2013 18:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 jul 2013 18:23
Indlæg: 67
Præ-første-flush af Psilocybe cubensis B+ på hvede (færdigkøbt growkit):

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2013 00:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 apr 2004 19:27
Indlæg: 198
Geografisk sted: nede på hjørnet
Bare en reminder om at Psi. azurescens er kommet op i år.
Har plukket dem ved Hamborg, men de er også kommet hjemme i Danmark.
[ Billede ]
[ Billede ]



HAAAAPZ! :-P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2013 17:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 nov 2013 17:25
Indlæg: 1
Hej alverdens svampetyggende vismænd.

Jeg har gang i mit første kuld svampe i et easy grow kit. De første svampe er begyndt at vise sig hvilket er fedt. Det mærkelige er at det er under jorden. Man kan se dem igennem siden på den gennemsigtige plantekasse. Er der mon nogen der kan svare mig på om det er normalt? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2013 17:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 nov 2013 17:46
Indlæg: 15
Æv maan, ka ik finde o og en skid.

Er sæsonen slut?
Anyone?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2013 23:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 nov 2013 00:42
Indlæg: 185
Æv maan, ka ik finde o og en skid.

Er sæsonen slut?
Anyone?


i starten af september startede sæsonen for mange.
min sluttede kun en uge siden, men jo jeg tror at svampe sæsonnen er slut for de fleste.

_________________
DRIK VAND!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 nov 2013 22:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
For mig sluttede sæsonen efter dens store storm i oktober(eller var det november?). Om stormen havde indflydelse på sæsonen ved jeg dog ikke.

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2013 23:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 okt 2013 11:01
Indlæg: 8
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2014 12:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jan 2013 10:47
Indlæg: 103
Kom lige til at høste en lille svamp på 85g:

Billede
Psilocybin Cubensis Race: PES Amazonian


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2014 10:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 10:20
Indlæg: 539
Geografisk sted: Lyngfryd
Det var sgu da en ordenlig krabat, hvor meget vejede den i frisk vægt?

_________________
NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 333 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team