Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har søgt på det her,men der er ikke noget!
Kan jeg godt tage ud og plukke svampe og der efter plante dem igen uden de går ud?...
det ville være lækkert og billigere [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det kan du desværre ikke. Ihvertfald ikke med spids nøgenhat. Der har floreret nogle teorier om at man kunne sprede sporer ud over ens græsplæne, fra den avis man tørrede svampene på. Jeg har dog aldrig hørt om nogen der har gjort det med succes.
Du kan derimod dyrke træ elskende psilocybe sorter udedørs, men desværre ikke nogen der kan overleve det danske klima - ihvertfald ingen jeg kender til. Der er sikkert nogen svampefolk her på boardet der ved mere om det her end mig...

mvh
Ashoka

Det er næsten umuligt at "dyrke" svampe udendørs i danmark. Der dog en (meget kraftig) svamp man kan dyrke her hjemme. Jeg kan desvære ikke huske hvad den heder, men den ligner Cubensis Gold/mexi utrolig meget. Lidt mindre stilk men ca. samme padehat.
JEg kender dog ikke nogen der Har dyrket denne art, men i teorien kan man gøre det.

MVH
Piercer

Teoretisk set burde man kunne byrke spids nøgenhat hjemme i baghaven, Først skal man dog skaffe en gødning indeholder det samme som ko lort ect. derefter bør man nok sprøjte sporende ud i en steril vand opløsning med en have/gift sprøjte (må ikke indeholde gift rester self.)

Det er mit bedste bud til hvordan man skulde kolonisere spids nøgenhat.

Keep trying.

[ 20 2002: Besked ændret af: Piercer ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Kunne man ikke finde et sted de groede og så grave en ordenligt klump jord op som man så smider hjem i baghaven, så ville de jo allerede gro i jorden og hvorfor skulle de så efterfølgene forsvinde? Det er vel muligt hvis man bare har en stor nok klump jord...

Jo det kunne man godt men du magler stadig gødning, fra år til år. med mindre du har kør, får ect. i din baghave og har du det så kan du nok finde svampe der.

MVH
Piercer

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hvad, præcist skal den gøning indeholde.... er en NPK gøgning tilstækkelig...

ellers bor jeg på et gartneri, så jeg har masaser af gødning [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] den kan jo bare få en omgang af hele mollevitten [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: hillerød
man kan udemærket bruge en ost eller en ko lort .. men prøv den her side der er en massehow to grow psilocybin mushrooms

he he det er mer en ok [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
Det er ikke muligt af dyrke svampe, kun champignon og andre, fordi svampe bliver lavet af træer, fordi træerne produce4rer mycelium, derfor er det umuligt" [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
*lol* spade [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: DK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Tjaldz:
Det er ikke muligt af dyrke svampe, kun champignon og andre, fordi svampe bliver lavet af træer, fordi træerne produce4rer mycelium, derfor er det umuligt" [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Far out, dude!

Måske du skulle tage en narko-pause [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det er ikke muligt af dyrke svampe, kun champignon og andre, fordi svampe bliver lavet af træer, fordi træerne produce4rer mycelium, derfor er det umuligt"

Det er nok den sjoveste post jeg har set i LANG tid, det mener du ikke alvorligt det her vel??? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

MVH
Piercer

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Piercer:
Jo det kunne man godt men du magler stadig gødning, fra år til år. med mindre du har kør, får ect. i din baghave...<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg bor i Jylland [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

well, jeg bor i søborg så det går nok ik..øv jeg håbede lige!!
og det gælder vel alle former for svampe... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Hvorfor dyrker i ikke bare Mexikanske svampe??? (dette er ikke en opfordring)

Men hvorfor starte med at dyrke svampe i haven, det er rimelig kompliseret at få til at lykkes.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

well, jeg så at de voksede ude hos en af mine veninder, som boede på en gård... de voksede bare så sødt lige der i haven. altså langt væk fra de får som bor der... og på en måde kan jeg bedst li de danske (men på en anden måde kan jeg bedst li mexierne?! kommer an på hvad man vil med dem)

hmmm... jeg tænker lige

Moderator

fuck du er væk..web

men når jeg kigger på div. sider der sælger svampesporer og grow-kits, skriver de alle at det er MEGET vigtigt at der er sterilt..----- det forstår jeg ike.. der er jo ikke specielt sterilt ude i naturen hvor de ellers gror fint???
især ikke hvis de har bedst af at stå i en gang kolort??

nu må vi se om en uges tid, hvor effektive tolden mellen Danmark og Holland er!!

Læs noget om mykologi, så vil du kunne forstå hvorfor det skal være sterilt.

Det er for indviklet lige at svare på her.

Men hvis du kan skabe 100% nøjagtigt, den bakterie flora der er omkring der hvor der gror svampe kunne man undlade alt det sterile.
Men det kan man ikke bare sådan gøre [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS: Held og lykke ude på de danske marker.

Moderator

ok...tak

Medlem

Jeg ville dyrke dem indenfor på mit værelse, der er der ingen der ser dem eller noget.
Og vis det er mindre kompliceret er det så ikke en god ide?

Moderator

jeg har sat mine inde på mit værelse - - - men det mad at der ikke er nogen der ser dem, det passer ikke - min mor har spurgt interesseret til hvad det dog var.... tjaaaa- et forsøg!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]