Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Inspireret af dette indlæg ville jeg høre om nogen af jer mere avancerede og seriøse folk herinde har prøvet at lave videnskabeligt arbejde med kpotensiering og kultivering ved at gøde med tryptaminer andre end dem som findes, f.eks. DET, DIPT, NMT.

Det er en kendt sag at L-Dopa måske skulle forøge det aktive indhold eftersom det er meget lig Dopamin, ligesom tryptaminer er lig Serotonin.

Det virker som trylleri, de pågældende ovennævne tryptaminer kunne forvandles til 4-po/4-ho-det/dipt/nmt/whatevertryptamin

Ren magi, få et dødt recearch chemical til at blive levendegjort via planten og i en helt ny version!

Prøv at kigge her på dette yderst interessante emne

http://www.bluelight.nu/vb/showthread.p ... +mushrooms

Citat:
Bluelighter
Edit/Delete Message Reply w/Quote

Adding NMT and DMT to shroom substrate 30-03-2005 01:25 (#2901100)
Now, first of all i find it ODD that there is not ONE attempt on a forum such as the shroomery, where people have added DMT (or DIPT/etc) to see if some of that DMT gets turned into psilocin/cybin making more potent mushrooms. As much 'advanced techniques' there, well i find it odd seeing comments "why waste a drug like DMT?" - when DMT is soooo easily obtainable, much much easier than growing mushrooms!

When I have the time/room someday, i will definitely experiment. Now I know there are sources (some kind of bark i think is good) that contain decent amounts of NMT, along with DMT (and possibly others) that could be extracted. Possibly adding this to substrate would make some mushrooms with a lot more 4-PO-NMT/baeocystin (what about 4-HO-NMT?). This could create some kick ass shrooms possibly (i forget if baeocystin is dangerous at certain levels). Also if it worked would allow more experimentation to be done to see how this compound changes a mushrooms trip. I remember a recent IV DMT report where a certain percent of the extract supposedly contained NMT, some kind of bark.

Are there many mushroom growers on BL? God, if i would've known how easy it is and cheap for me to get my own DMT quickly and almost effortlessly (well, compared to growing shrooms!) back when I have grown them, well I would've been experimenting.

I mean people try different strains, do this or that, to try and make their mushrooms more potent. From all i've read, adding a certain amount of DMT will do this, how much can you add before a limit is reached/etc? well we don't know yet because there hasn't been experimentation..

If i could right now, i'd do like 10 small jars, and maybe add DMT to 5 of them, in various amounts (like 100mg, 200mg, etc) and see what the turn out is (if they all succeed that is).

Also maybe another couple jars to add some DIPT to, ipropsilocin shrooms or whatever .

God damn, i just find it suprising this hasn't already been all figured out by now with so many people growing constantly

-03-2005 04:24 (#2901655)
They've fed Psilocybe species with DET and found 4-hydroxy and 4-phosphoryloxy DET after a short while. I'm not sure what the rate limiting step is with this pathway, but if it occurs before the DMT stage, them potentially, the sky's the limit.

As for different N,N-disubstituted tryptamines as substrates, I don't know if larger groups might have a negative effect on the appropriate enzymes because of their size (steric hinderance in the enzyme active site), but if they all work well, I think a really interesting one would be to use diallyltryptamine as the substrate. I know that somewhere Shulgin was musing on the possibilities of 4-hydroxy DALT being the quickest acting oral hallucinogen (think it's in the piece posted in a few places about 5-methoxy-N,N-diallyltryptamine and it's rapid oral onset)

.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du er lidt gal på den...

L-DOPA eller endu bedre; ren Dopamin vil være godt at injecere / sprøjte i DMSO-opløsning på kakti, da det er et intermedie til meskalin.

Tryptofan eller igen endnu bedre; Tryptamin tilsat substratet til svampe skulle kunne forøge alkaloid-indholdet op til det 4-5 dobbelte! :shock: :D

Biosyntesen går sådan her:

Tryptamin -> n-MethylTryptamin (NMT) -> n,n-DiMethylTryptamin (DMT) -> 4-Hydroxy-n,n-DiMethylTryptamin (Psilocin / Psilocybin)

Som Shulgin selv nævner det i TIHKAL #16:

Citat:
Some fascinating studies have been done in Germany where the metabolically active mycelium of some Psilocybe species have been administered diethyltryptamine as a potential diet component. Normally, this mushroom species dutifully converts N,N-dimethyltryptamine (DMT) to psilocin, by introducing a 4-hydroxyl group into the molecule by something that is probably called an indole 4-hydroxylase by the biochemists. You put DMT in, and you get 4-hydroxy-DMT out, and this is psilocin. Maybe if you put Mickey Mouse in, you would get 4-hydroxy-Mickey Mouse out. It is as if the mushroom psyche didn't really care what it was working with, it was simply compelled to do its sacred duty to 4-hydroxylate any tryptamine it came across. It was observed that if you put N,N-diethyltryptamine (DET, not a material found in nature) into the growing process, the dutiful and ignorant enzymes would hydroxylate it to 4-hydroxy-N,N-diethyltryptamine (4-HO-DET) a potent drug also not known in nature. This is the title drug of this commentary. What a beautiful burr to thrust into the natural versus synthetic controversy. If a plant (a mushroom mycelium in this case) is given a man-made chemical, and this plant converts it, using its natural capabilities, into a product that had never before been known in nature, is that product natural? What is natural? This is the stuff of many long and pointless essays.

Jeg har tænkt på at det kunne være interessant at tilsætte Mexamin (5-Methoxy-Tryptamin) til substratet, og derved få 4-Hydroxy-5-Methoxy-n,n-DiMethylTryptamin (5-MeO-Psilocybin) ud af det - substanset er ikke nævnt i TIHKAL, sikkert fordi at det er pissesvært at syntetisere...
Mon Methoxy-gruppen kan potentiere Psilocybin's effekt 5x ligesom 5-MeO-DMT / DMT :?:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det lyder jo rigtig godt Dex!

Hva er dine egne erfaringer, er du selv dyrker?

Hvis det er hush, så kan du bare PM ;)

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg dyrker ikke selv, har bare gået og leget med tanken! ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Allright :)

Sig endelig til hvis du opdager noget fantastisk, det virker til at være et forksningsfelt hvor vi kan begynde at være kreative, så mange stoffer så lidt tid ;)

Vil ihvertfald se hva mine venner kan gøre

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Er der ingen grænser for hvor meget Tryptophan de kan omdanne?

Det koster jo penge....

Hvis der er ingen grænser, så er det sq nogen potente nogen man kan få, for egentlig ret billige penge når man tænker på hvor meget Tryptophan man kan stoppe ned i dem isåfald...

Ingen max grænse?

Nogen som har lyst til at eksperimentere?

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at se 5-Meo-Mipt givet til en svamp, det ville være nogen VILDE svampe tror jeg,,,

Med hel nye unikke evner, måske ikke set før

Håber nogen vil gøre noget mere pioner arbejde på det her felt, for der er mange muligheder

MVh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral skrev:
Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at se 5-Meo-Mipt givet til en svamp, det ville være nogen VILDE svampe tror jeg,,,

Eh... hvorfor lige 5-MeO-MiPT ?

Allernødigst vil svampen 4-hydroxylere det til 4-HO-5-MeO-MiPT,
men som sagt har hverken jeg eller andre nogen idé (som jeg har kendskab til?) om hvorvidt 4-Hydroxy-5-Methoxy-tryptaminer er aktive.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Astral skrev:

Eh... hvorfor lige 5-MeO-MiPT ?

Allernødigst vil svampen 4-hydroxylere det til 4-HO-5-MeO-MiPT,
men som sagt har hverken jeg eller andre nogen idé (som jeg har kendskab til?) om hvorvidt 4-Hydroxy-5-Methoxy-tryptaminer er aktive.

Det kunne ihvertfald være interesant at være den første til at finde ud af det, medmindre der er nogen som sidder inde med en viden som vi andre ikke har...

Jamen, egentlig ville alle tryptaminer som er potentionelt aktive være interesante at 4-hydroxylere, det være sig, amt, dip, dipt, dalt, mipt, det, dut osv. i den dur...

Ja hvorfor ikke 4-hydroxy-LSD, selv om jeg nu tvivler på om det kan lade sig gøre og at hvis det kan, måske så enda ikke aktivt, men hvem ved, nogen som gider prøve?

Ellers bare send mig tryptaminet så skal jeg gerne lave forsøget og vil da gerne donere 50-75% af svampene isåfald de er aktive :D

Fatter ik hvorfor der ik er nogen som har lavet nogen forsøg med det her

Mvh. Astral

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Astral skrev:
Mvh. Astral

fordi disse RC kemikalier er meget dyre, og tror kun af en meget lille del af det vil bliver hydroxyleret, det meste vil nok gå til spilde...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

tjalfe skrev:
Astral skrev:
Mvh. Astral

fordi disse RC kemikalier er meget dyre, og tror kun af en meget lille del af det vil bliver hydroxyleret, det meste vil nok gå til spilde...

Det er da ikke sikkert?

Der er jo ingen herinde som har prøvet anyway ;)

Tror jeg vil prøve med Tryptophan, det skulle vel ikke være et problem hvis man eventuelt knuste nogen tryptophan piller, dem kan man få ret billigt....?

Så sq man jo ku få svampe som er 5-6 gange stærkere

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Er der heller ikke nogen som har tænkt på f.eks. at 4-hydroxylere Melatonin til 4-ho-Melatonin
Eller hva med at tilsætte alternative versioner af Tryptophan som f.eks.

DL-5-Hydroxytryptophan
5-Methoxy-DL-tryptophan
5-Methoxytryptophol
2-Methyl-DL-tryptophan
4-Methyl-DL-tryptophan
5-Methyl-DL-tryptophan
6-Methyl-DL-tryptophan
7-Methyl-DL-tryptophan
alpha-Methyl-DL-tryptophan
5-Nitro-DL-tryptophan

Kun fantasien sætter grænser...

Dette ville være et billigere alternativ end de førnævnte tryptaminer, men med spændende muligheder

Jeg vil gerne høre om jeres bud på om udfald af nogen af ovenstående eksperimenter

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral skrev:
Det kunne ihvertfald være interesant at være den første til at finde ud af det, medmindre der er nogen som sidder inde med en viden som vi andre ikke har...

Jamen, egentlig ville alle tryptaminer som er potentionelt aktive være interesante at 4-hydroxylere, det være sig, amt, dip, dipt, dalt, mipt, det, dut osv. i den dur...

Ja hvorfor ikke 4-hydroxy-LSD, selv om jeg nu tvivler på om det kan lade sig gøre og at hvis det kan, måske så enda ikke aktivt, men hvem ved, nogen som gider prøve?

FYI så er både er de 4-hydroxylerede versioner af alle dialkyltryptaminer i allerede i TIHKAL.
Dvs. 4-HO-DBT, 4-HO-DET (Ethnocin), 4-HO-DiPT (Iprocin), 4-HO-DPT, 4-HO-MET, 4-HO-MiPT (Miprocin) og 4-HO-MPT.
Dvs. at stort set alle potentielle psilocin-analoger allerede er lavet.
4-HO-DALT er en mulighed, men mon ikke at den nok skal dukke op i den gode doktors 3. bog?

Der er nok en grund til at Shulgin har valgt organisk syntese fremfor biosyntese - netop at det er nemmere, smartere, hurtigere og mere pålideligt end at fodre nogle svampe med tilfældige tryptaminer, for derefter at håbe på at enzymerne overhovedet vil beskæftige sig med dem, og derefter skulle isolere de færdige produkter.

Ét lille tip - inden du begynder at spekulere alt for meget i det her - så lær noget fucking organisk kemi!
Halvdelen af dit post er inspirerende tanker, som jeg selv har haft, men den anden halvdelen er naive skud i tågen.

Eftersom LSD er et ret komplekst organisk molekyle, er positionerne højst sandsynligt placeret ret anderledes end på egentlige tryptaminer, og 4-positionen er højst sandsynligt et helt andet sted end hvor du lige tror den ville sidde.
Jeg aner ikke hvor man tæller fra, og hvilken retning, og jeg det er for tidligt om morgenen til at jeg gider at finde ud af det, men jeg tror det er ønsketænkning at svampenes enzymer gider at beskæftige sig med andet end (evt. substituerede) tryptaminer - og med tryptaminer mener jeg 3-(2-aminoethyl)-indoler - ikke komplekse organiske forbindelser hvor denne struktur indgår!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral skrev:
DL-5-Hydroxytryptophan
5-Methoxy-DL-tryptophan
5-Methoxytryptophol
2-Methyl-DL-tryptophan
4-Methyl-DL-tryptophan
5-Methyl-DL-tryptophan
6-Methyl-DL-tryptophan
7-Methyl-DL-tryptophan
alpha-Methyl-DL-tryptophan
5-Nitro-DL-tryptophan

GOOGLE !!!

Størstedelen, hvis ikke alle de substanser du lige har nævnt ER allerede syntetiseret og mange af dem sikkert også afprøvet i kliniske forsøg.

DL-5-HTP ??? Hvad helvede vil du med racemisk 5-HTP, når det er velkendt at levo-isomeren er den aktive?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Sikkert, næsten, og lige ved...

Spørgsmålet er ikke om de har været syntetisk fremstillet, spørsmålet er hvordan fremstiller man dem udfra planterigets hjælp

Et substans er ligegyldigt hvordan du lægger det, knyttet til fremstillingen, ethvert stof hra en historie, det er kun fordi vi tænker i linær tid at vi begrænser os til kun at se på det ydre her og nu.

Jeg vil tro der er STOR forskel på substanser delvis, fuldstændig naturligt fremstillet og syntetisk fremstillede substanser.

Så er vi der hvor de hele startede...

Enden og begyndelsen er en enhed ;)

Anyway, hvem siger at ikke både D og L er aktive, men udover det, så skal jeg da gerne indrømme at det ved nærmere eftertjek kunne undlade den fra listen som var pastet fra nettet, ja jeg bruger faktisk google ;)

Men anyway, så vil jeg gerne se nogen eksperimenter, det er alt for nemt at holde sig fast på naturvidenskabens snævre grænser og bevæge sig ud i at foretage biokemiske synteser udfra levende medier.

Mvh. Astral

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Suk...

Astral skrev:
Jeg vil tro der er STOR forskel på substanser delvis, fuldstændig naturligt fremstillet og syntetisk fremstillede substanser.

Det er fordi du er et fjols, men det har vi jo snakket om.

Astral skrev:
Anyway, hvem siger at ikke både D og L er aktive, men udover det, så skal jeg da gerne indrømme at det ved nærmere eftertjek kunne undlade den fra listen som var pastet fra nettet, ja jeg bruger faktisk google ;)

Naturen bygger kun levo-isomeren. Derfor er den den eneste aktive.

Astral skrev:
Men anyway, så vil jeg gerne se nogen eksperimenter, det er alt for nemt at holde sig fast på naturvidenskabens snævre grænser og bevæge sig ud i at foretage biokemiske synteser udfra levende medier.

Det er åbenbart så svært at du ikke kan finde ud af det. Som sædvanlig poster du pseudovidenskabelig newage-bulls**t uden hold i virkeligheden. Og det er faktisk det naturvidenskab bygger på -virkeligheden. Du ved, sådan helt uden alfer og nisser og pis? Som Dex sagde: Lær noget kemi!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Suk...

Astral skrev:
[

Du er en spasser fordi du ikke kan forstå det jeg siger (omtrent ligeså intelligente argumenter som du selv bruger)

Du er dum at du tror at alting kan måles og vejes og at alle virkninger er umidelbar mærkbare, du burde lære ordet kvalitet at kende!

Du tænker alt for kvantitativt, istedet så tænk KVALITATIVT og lad være med at opføre dig som en emsig pattegris

Bullshit! (med alt respekt for ko-lort)
Men det er sq et dårligt 3. klasse argument, der FINDES Dextro isomer som er aktive og der findes MASSERE af stoffer som er fremstillet syntetisk som er aktive aligevel, skulle dextro-amfetamin så heller ik være aktivt eller hva?
Det er heller ikke fremstillet i naturen.

Prøv at tag dig lidt sammen, har du overhoved PRØVET levo-isomeren af 5-htp i racemisk form?

Næppe...

Derfor spar os andr med dinne pseydovidenskabelige hypotetiske pladder og ævl

Citat:
Det er åbenbart så svært at du ikke kan finde ud af det. Som sædvanlig poster du pseudovidenskabelig newage-bulls**t uden hold i virkeligheden. Og det er faktisk det naturvidenskab bygger på -virkeligheden. Du ved, sådan helt uden alfer og nisser og pis? Som Dex sagde: Lær noget kemi!

Det er tåber som dig som ødelægger stemningen inde på psy.dk så nye brugere altid skal se på det pis du koger sammen i din elendige nedtur af et liv som du føre.

Dine argumenter er så tomme for virkelige tanker at det halve kan være nok.

Ved du overhoved hva virkelighed er?

Nej der ser du...

virkelighed er det som LIGNER det der virker, virke lighed altså lighed med det som virker...

Hvad ved du om virkelighed?

Du er naiv....

Du tror at det eneste er det som øjet møder og som du kan måle i pose og sæk, men verden er mere end det som åbenbare sig for tåber

Hold dine meningsløse post fra dig selv hvis du aligevel INTET kan bidrage med og det kan jeg se du ikke kan...

Du har intet at byde på, derfor har du så tralvt med at kritisere

Tvivler på du overhoved selv er særlig god til kemiske synteser og hvis du er det, så siger det ikke ret meget eftersom dine tanker om verden er tunge som bly, du tænker i lego klodser, men verden er mere end molekyler

Desuden FINDES der NISSER, så bare luk

Mvh. Astral

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral skrev:
Halifaxxx skrev:
Suk...

Astral skrev:
[

Du er en spasser fordi du ikke kan forstå det jeg siger (omtrent ligeså intelligente argumenter som du selv bruger)

Du er dum at du tror at alting kan måles og vejes og at alle virkninger er umidelbar mærkbare, du burde lære ordet kvalitet at kende!

Du tænker alt for kvantitativt, istedet så tænk KVALITATIVT og lad være med at opføre dig som en emsig pattegris

Bullshit! (med alt respekt for ko-lort)
Men det er sq et dårligt 3. klasse argument, der FINDES Dextro isomer som er aktive og der findes MASSERE af stoffer som er fremstillet syntetisk som er aktive aligevel, skulle dextro-amfetamin så heller ik være aktivt eller hva?
Det er heller ikke fremstillet i naturen.

Prøv at tag dig lidt sammen, har du overhoved PRØVET levo-isomeren af 5-htp i racemisk form?

Næppe...

Derfor spar os andr med dinne pseydovidenskabelige hypotetiske pladder og ævl

Citat:

Det er tåber som dig som ødelægger stemningen inde på psy.dk så nye brugere altid skal se på det pis du koger sammen i din nedtur

Makker, tag så og tag den fed og ryg så du kan få en optur og lade være med alt det brok!

Dine argumenter er så merialistiske at det halve kan være nok!

Ved du overhoved hva virkelighed er?

Nej, ser du...

virkelighed er det som LIGNER det der virker, virke lighed altså lighed med det som virker...

Hvad ved du om virkelighed?

Du er godtroende naiv....

Du tror at det eneste er det som øjet møder og som du kan måle i pose og sæk, men verden er mere end det som åbenbare sig for sanserne

Hold din meningsløse kritik fra dig selv hvis du aligevel ikke selv bidrager.

Alle og enhver kan kritisere, men ikke alle kan selv komme med noget

Hvad med du selv kom med noget konstruktivt istedet for at være nedladende

Tvivler på du overhoved selv er særlig god til kemiske synteser og hvis du er det, så siger det ikke ret meget eftersom dine tanker om verden er tunge som bly, du tænker i lego klodser, men verden er mere end molekyler

Desuden FINDES der NISSER, så bare luk

Mvh. Astral

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Astral skrev:

l

Hvis jeg stillede spørgsmål som dette ville jeg nok være meget påpasselig med hvem jeg kaldte en tåbe...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg tror da jeg vil give mine svampe noget flydende Karma i næste batch så - skal nok blive godt da.

http://rosemania.com/shopsite_sc/store/html/product57.html

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
Astral skrev:

l

Hvis jeg stillede spørgsmål som dette ville jeg nok være meget påpasselig med hvem jeg kaldte en tåbe...

Well... Kalder ingen tåber, var bare lidt oppe at køre over dit person angreb som sædvanligt

Og var dum nok til at begynde at bruge de samme TÅBELIGE ord , som fjols, tåbe osv. Men egentlig hey, lad os droppe alle de personangreb man sq nødig tro at folk på stoffer var TÅBELIGE og det ER tåbeligt at kalde andre ting som den slags, bare fordi man ikke er enig....

Og lad os droppe dårlige fordomme over for det spirituelle, for jeg tror egentlig at videnskaben er lidt bange for det spirituelle, det er ok, det er der mange som er

Og der skulle desuden have stået DL-5htp IKKE L.....

Det var skrevet i en ophidset tilstand....

Men for at vende tilbage til spørgsmålet så hvad med bare at give mig ret i at det ikke er sikkert at den er helt inaktiv!

Du er altid så kæp-høj ;) men jeg tror sq næppe at du er et eller andet orakel som altid siger det rigtige...

Forsøg nu at være saglig og besvar det simple spørgsmål om du mener at bare fordi at naturen ikke laver et givet isom så er det nødvendigvis inaktiv, det tror jeg næppe...

Og lad os holde kammertonen

Mvh. Astral

Ik flere tåbeligeheder herfra

Senest rettet af Astral 30 apr 2005 15:23, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]