Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 16:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Er der nogen der kender nogen gode steder hvor man kan kigge på den ulovlige svamp spids nøgenhat i farum eller omegn?
Min mor vil nemlig så gerne se den og jeg vil ikke skuffe hende da jeg er sådan en god søn [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

VH
Jon-ass! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Mon ikke farum byråd fråder dem der er?

Men jeg så engang et kort over farum og der er rimelig mange marker rundt om farum rigth?

Så tager i din mors bil ud til en fredelig mark og kigger efter der, og sådan tager i bare mark efter mark til i enten har fundet nåde eller har kigget alle markerne igennem.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS hvor svært kan det være at finde en mark hvor der går kreature? (Kreature = store klovdyr der kan give mælk, dejlig kød og lort der giver go næring til de små svampe)

In our memories

Marker med heste er bedre... De tygger jo ikke drøv, og deres gødning er helt i top. Markerne skal gerne ha' eksisteret de sidste mange år, og må ikke være en pludselig kornmark lavet om til fold. Og har ejer plantet korn eller andet bare et år, går der mange år inden marke er i top igen...
Ang. Farum så er diverse ejere af hestefolde klar over hvad vi er på jagt efter, samt klar over lovgivningen.
Så min erfaring er, hvis du bliver set, så vær flink og forstående og få evt. en lille intelligent snak med vekommende.
De fleste går fuldstændigt amok og truer med politiet fra start, og i værste fald ringer de straks.
Men der findes også få af dem som er flinke, men de fleste er trætte af alle de folk som vader rundt på deres marker.
Gør det aldrig på marker hvor der går heste, så er det helt sikkert at ejerene flipper, og en nervøs hest kan være temmelig farlig..

God jagt, håber min erfaring kan bruges af andre...

Peter

Hvad skulle drøvtygning have med sagen at gøre? Der skulle ikke være forskel på, om det er en ko eller en hest der går på marken.

Politiet kan ikke gøre så meget ved det, medmindre i ikke opfører jer anstændigt eller smidder affald osv og hvis ikke allerede ejern har bedt jer om at forlade området.
Og selvfølgelig forlader man området med det samme, hvis ejern kommer og beder om det, uden brok eller sure miner.

MVH

PS. drop at gå på marker med heste eller tyrekalve ect. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

In our memories

Og hvorfor betyder det så ikke noget?
En drøvtygger, tygger næste alt guf ud, før det lander som en kage på marken. Noget med 4 maver...!!
Flere ynder at bruge hestegødning frem for kokager, til andet form for gartneri, nettop fordi der er mere kraft i...
Men om det har noget at sige med svampe..
Det kan godt være du ret, men min erfaring fra mange års plukning er, at jeg finder flere på marker med heste... Det er måske en indbildt hallu.. Plejer ellers, for det meste, først og spise svampe efter høsten!! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Peter

En af de bedste rerorier om hvor svampe kommer fra er at de kommer fra rummet og at spore er blæst ind i atmosfæren med en galaktisk vind (jeg ved ikke om det passer, men det lyder cool) Sporene skulde sagtens kunne "tåle" turen gennem en ko mave eller fire.

Om heste gødning er bedre end ko lort ved jeg enlig ikke noget om. Da jeg altid har dyrket mine svampe selv, og ikke har dyrket ret meget at rende rundt og blive mudret til fra top til tå, når man kunne åbne skabet med cubensis growboxe's.

MVH

[ 22 Oktober 2002: Besked ændret af: Piercer ]

In our memories

Lækker teori, den er jeg med på.... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Ang. det med at plukke svampe, så har jeg altid betragtet jagten som en hyggelig udflugt!!
Starter tidlig morgen, pakket en rygsæk dagen før med lidt guf, og så finde det helt rigtige tøj frem! Cruise fra mark til mark. Så når man om aften har stået med hovedet nedad i frisk luft hele dagen, stadig er varm,... og man får næsten et sus i sig selv, når man sider og sortere og breder dagens høst ud på avisen....
Uhm, og man finder ud af af året høst i virkning, er gode som sidste... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Så kan man joh sidde der i varmen, og se hvordan det går med sine growkit's..
Flere fluer med et smæk...

Sus.... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Peter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]