Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: fake svampe ?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
hey.

jeg har hørt nogle rygter om at der findes fake hawaii eller noget lin. er det rigtigt. og hvordan kan man evt se forskel ?

og er det ligeledes med andre slags ?

mvh

/Ghosttt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hvor har du hørt det?

Altså når du siger hawaii svampe tror jeg du mener Copelandia cyanescens..
Der er ufatteligt mange svampe der ligner Copelandia svampen, men hvis du mener at man kan blive snydt af en online forhandler så tror jeg det er spild af bekymring. Kan ikke forestille mig at en eneste online forhandler gider at sætte sig ind i hvilke svampe han kan snyde med og desuden så vil det give ret dårligt omdømme så...

/Cope

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg mener at der var nogle dealere der i 60'erne solgte ikke-psykoaktive svampe hvor der var sprøjtet LSD ind i for at lave lidt nemme penge.

Det foregår dog næppe idag, da et LSD trip normalt er dyrere end et svampetrip, så vidt jeg ved...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
okay tak.. fik nogen lunde svar på mit spørgsmål.

thx

Titel:
Medlem

Måske er det fordi, der er mange giftige svampe i naturen, som for det utrænede øje ligner psyller. Det er da lidt fake.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil mene at hawaiianske cubensis-strains kan misforståes som "fake", hvis man havde forventet cyanescens.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Som dextrose siger er det nok et hawaii-strain af cubensis du har hørt om. Den "ægte" hawaii er P. Cyanescens, men der er mange cubensis der også bliver solgt under navnet hawaii.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem

Som drupe skriver var der, i USA i 60erne fake svampe, men jeg mener at have læst det var svampe Lazed (dyppet/indsmurt) i PCP som blev solgt som "syresvampe". Dette resulterede i, som det jo altid gør når folk indtager PCP (især uden at de var klar over det var PCP og ikke syre) At folk gik bananza lavede lort eller der forekom dødsfald. pga. folk troede de ku flyve og sprang ud fra huse osv.

Derudover synes jeg da ikke betegnelsen FAKE passer på andre arter af eks. cubensis, som jo rent faktisk virker (dog ikke så godt som ægte cyan. el Hawaii)

Du kan se det på størrelsen af svampen, ægte copelandia svampe er ikke ret store. Derudover plejer prisen at være en væsentlig faktor. Men som andre skriver er der masser af svampe som bliver solgt under navnet hawaii, her tror jeg dog det drejer sig om svampe af arten cubensis, som man trygt kan købe. Dog skal der en del flere G til et så kraftigt trip som "ægte" copelandia svampe ville give.

Håber ikke jeg skriver bæ, jeg nyder virkelig dette fora, og vil gerne dele ud mine erfaringer.
Dog skal det lige siges at jeg ikke er stødt på Copes sined staden i 95, dog kan man sagtens finde dem i eks. Amsterdam (City of Pussy and Genuine coke at fair prices :twisted: )

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Jeg hader ellers hørt at grunden til at man kalder dem "falske hawaii'er" er fordi de ikke er dyrket under det hawaiianske klima og derfor ikke er helt som de "rigtige" hawaii'er...

mvh
Foger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]