Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 19:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
For snart mange år siden prøvede jeg svampe for første gang i Sumatra, Indonesien. Den gang havde jeg ingen anelse om alle de forskellige svampe, der fandtes rundt omkring i verden, og nu er jeg blevet nysgerrig efter at vide hvilken slags, det mon var jeg fik fat i den gang. Så er der nogen her på psych, der hved hvilken type svampe, der gror på Sumatra??

Godt nytår til alle, glæder mig allerede til næste års høst... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Chiller.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
hehe, ja de laver nogen gode omeletter ved Danau Toba [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

søgte lidt efter det og fandt på erowid:

Psilocybe subaeruginascens
a.k.a. Psilocybe aerugineomaculans
Found in some parts of Asia, at least northern Japan and Java, Indonesia. Usually found on horse manure but evidently grows on rotten wood as well.

Moderately potent

...andre der har mere info?

[ 30 December 2002: Besked ændret af: acidDreamer ]

Medlem
Brugeravatar

@acidDreamer: Jeg havde ellers søgt på erowid, må være lidt grundige næste gang [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Svampene havde vi nu ellers selv fundet i Kedah-området, men ja, jeg har også hørt om de famøse omeletter... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

ok - hvordan vidste I hvordan de så ud og hvor I skulle lede? Eller spiste i bare de første de bedste svampe i stødte på [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Jeg var sammen med en pige fra England og en fyr fra Schweiz, og sidtsnævnte vidste åbenbart hvordan de så ud (de var store!). Heldigvis, for jeg læste lige på erowid at der findes nogen, der ligner, og hvor "deaths are known"!! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

En anden sjov ting: De lokale vi snakkede med dernede kendte ikke rigtigt noget til svampe og deres magiske evner. Underligt nok, for de voksede over det hele, og det var ikke fordi indoneserne ikke interesserede sig for rusmidler - masser af potmarker!!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

de lokale ved Danau Toba (og på Bali hvor de efter sigende også vokser overalt i regntiden) vidste nu godt hvad det handlede om. "We have fucking great bloody fresh magic mushrooms - No woman no cry, no mushroom no fly!" [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

men det er nok ligessom med bananpandekagerne - det er kun der, hvor der er mange backpackere...

[ 30 December 2002: Besked ændret af: acidDreamer ]

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Da vi var på Gili-Islands (paradisøer op ad Lombok) fik vi mushroom omelets til 30-35 kr. GUF!! Det var nu nogle små svampe, meget lig SN. Vi blev tilbudt et stort glas friske svampe til 50kr!! Og der var MANGE!!!! Men det er desværre ikke det smarteste at rende rundt med på de egne, suk...

Medlem
Brugeravatar

Hmm, nej men ved aldrig hvad der kan ske... Vi hamstrede dog en del før vi tog videre, men desværre gik de hen og rådnede for os [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] ... Oh, hvilke dejlige minder...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]