Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 19:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Trip setting
Junior medlem

Nu har jeg hørt(læst) Utrolig mange folk der skriver om setting og alt det der og det lyder til at der er generel enighed om at man skal være "med gode venner, trygge omgivelser, ingen forstyrelser...osv. Hva pokker sker der? Hvad med at råde folk til at myldere rundt i den pulserende gale flok(læs: almindelige mennesker)? Man tager jo stoffer for at udforske sig selv og den/de verden/r vi lever i, så hvorfor ikke køre den max ud og forsøge at udføre nogle af alle de ting vi alle må gøre hverdag? såsom at købe ind, gå på strøgtur og alle de andre ting der er i vores liv.
Jeg har personligt haft nogle af de fedeste og mest "syrede" oplevelser i supermarkeder og midtbyer og med folk der, med vilje har forsøgt(og lykkedes)at fucke med min hjerne.

Jeg er ikke hardcore Drugster, men bevidst om mine bevæggrunde for at tage stoffer, nemelig det at udvide min horisont med alt det dét må indebære.
Det at tage "bevidstheds udvidende" stoffer er ikke noget man skal tage let på, og hvis man ikke er parat til at håndtere de oplevelser man kan få på et trip så hold jer da væk!!!
Tag noget Coke eller ligende hvis i bare vil have en "fed" aften og noget at snakke om!

Sorry hvis jeg fornærmer nogen, men Psycedeliske oplevelser er sku ikke for the faint of heart!!!

Peace

PS. Jeg er åben for modargumenter

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg mener at set og setting skal være helt i orden af flere grunde..

1. da musik betyder utroligt meget for mig når jeg tripper er det essentielt, at kunne høre god musik, også meget gerne uden alt for store forstyrrelser.

2. Når jeg tripper kan jeg somregelt ikke "overskue" ikke trippende mennesker, da jeg hele tiden føler at jeg bliver nødt til at opføre mig normalt... Jeg mener, at man skal have frihed til at opføre sig lige så underligt som man har lyst til under et trip, og at netop denne frihed gør at man kan se tingene fra et andet perspektiv.

3. Det er somregelt slet ikke muligt at bevæge sin fysiske krop under voldsom indflydelse af FX. DMT.

4. Jeg tror selv at jeg ville blive depresiv, hvis jeg under et heftigt spirituelt trip, pludselig skulle stå og snakke priser med en kassedame i netto. Da den slags "jordnære" ting somregelt er fuldstændige uforståelige for mig når jeg er pævirket.

Generelt tror jeg du taler ud fra, at tage små doser af psychotropper, hvor det derfor er muligt at opfører sig noglelunde normalt og færdes i det danske samfund, uden at ligge og savle på gulvet og eller rende rundt som en anden bavian [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg vil så lige tilføje af mit personlige favorit trip-sted er, og bliver i naturen, dog gerne lidt afsides [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
You said it!
Jeg foretrækker enten at udforske naturen (pga. at jeg altid bliver en forbandet tree-hugger når jeg tager psykedeliske stoffer) eller at sidde hjemme i en stue med gode venner der også tripper, så man kan gå helt ind i sig selv og opføre sig som man har lyst til.

Jeg har mit første rigtige Fear&Loathing kaos-trip til gode, men de gange jeg har skullet tage stilling til fremmede ikke-trippende mennesker på mine trips har det ikke været specielt behageligt.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
enig med kalle kanin [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] HR...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror at du har misforstået hele konceptet med HR psybuddha...
Det handler jo netop om skades reduktion, og ikke om at fjeren skaden fuldstændigt...

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Man kan udemærket udforske sig selv, selvom man sidder og tripper på en øde ø. Efter min mening behøver man ikke at befinde sig i en dagligdags situation, for at udvidde sin horisont under et trip...
Set & setting, som du kritiserer, skal jo bare sikre én et vellykket, behageligt og sikkert trip. Hvis man gerne vil skræmme livet af sig selv ved en ubehagelig situation og tilmed risikere sit helbred, så kan man jo bare hoppe faldskærm under sit trip, men det er som sagt ikke noget man generelt kan anbefale.
- Og man behøver iøvrigt ikke at være faint of heart, bare fordi man helst vil undgå meget ubehagelige episoder i løbet af sit trip...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@psybuddha:
Jeg er da meget ked af at høre at vi ikke er ligeså hardcore som dig.

For det meste bliver der talt om, at set and setting er dødhamrende vigtigt for førstegangstripper. Hvis jeg ikke havde fået det at vide og fulgt disse råd, var jeg nok sindsyg idag.

Der er ingen der siger, at erfarende trippere skal tænkte ligeså meget på set and setting som nybegyndere. Jeg mener, at det er 100% nødvendigt for nybegyndere at tage hensyn til set and setting, da første gang er en slags præsentation af stoffets virkninger og univers.

Jeg tripper normalt meget hårdt på hash (ja, tripper) - der har jeg fandme ikke lyst til at sidde inde i byen blandt 100 mennesker og være hamrende skæv. Nej, så hellere sidde på en tom fodboldbane, i skoven, derhjemme... Hvis der ikke er taget hensyn til set and setting, så tror jeg at jeg vil få de værste paranoier. Jeg har tit trippet på hash blandt hundredvis af mennesker, men det har været i mindre doser (0,2-0,5g.. ja, er meget modtagelig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] ). Af disse doser bliver alt omkring mig anderledes, men jeg har stadig kontrol over mig selv.

Da svampe, som de fleste nok ved, er stærkere end cannabis, så skal der tages mere hensyn til set and setting. Og direkte at udfordre brugerne at trippe f.eks. i byen som du gør (f.eks. førstegangsbrugere), er forkert gjort af dig. Du kan give dem det største chok i deres liv. Jeg kender en der måtte kravle hjem på knæ og arme fra byen af under et svampetrip - hvorfor? Pga set and setting.

Byen er kun forbeholdt hardcore og erfarende brugere.

Junior medlem

Misforstå mig nu ikke, jeg er i bund og grund enig med de fleste af jer. Men det jer bliver pissed over er alle de folk der tror at man kan tage psycedeliske stoffer og bare man spørger mange gange nok om risiko og badtrip osv. og sikre sig at man er med flinke mennesker så er det bare derudaf, man kan sammenligne det med at gå i biffen med damen. Man ringer lige til biografen og høre hvad der går og så til vennerne for at høre om den er god og så er de stadig i vildrede når de kommer ud.

Doctor D. Jeg taler om fx. et level 4 LSD trip og selvfølgelig ikke et trip hvor tyngdekraften kan virke en smule uoverskuelig.

Peace

Medlem

Geografisk sted: Århus
Tror ik der er nogen herinde der har påstået, at man kan tage stoffer helt uden risiko. Alle med en smule erfaring ved at det kan gå galt, og at det nok ville være sundere at spise et salathoved end et frimærke, men har man besluttet sig for at få taget sin "mødom", er forummet her da en virkelig god hjælp til at få det bedste ud af det, og gøre det med mindst mulig risiko.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu vi snakker om trip setting... Jeg fandt lige et link : Mand på svampe skudt af politiet!

Ovenstående link illustrerer meget godt hvorfor det er vigtigt at der er styr på sagerne... Indstilling og miljø skal være iorden, det kan ikke understreges nok! Og psybuddha, det kan godt ske at du har haft nogle af dine bedste trips når du har været ude at købe ind, men det er altså PISSE UANSVARLIGT at trippe under sådanne forhold! Det _kan_ gå godt, men hvis det går galt, kan det gå _MEGET_ galt!

-Child

Medlem

Det er f.eks. heller ikke pisse sikkert at færdes i trafikken når man har spist svampe, man kan ikke vurdere en skid og vader lige ud foran en bil med 80-100 km/t. Eller f.eks. færdes på togstationer, havne, Broer, osv. alt sammen rimeligt farligt hvis man ikke kan kende forskel på op og ned...

/EDIT: Stavefejl

[ 09 2003: Besked ændret af: Schotty ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg vil da hellerikke anbefale nybegyndere at tæske ned i byen og forsøge at være "normal", men jeg vil give Psybuddha ret, at når man er blevet lidt mere erfaren kan det være sjovt/udfordrende at gå rundt i byen og lave dagligdagsting og se alting på en helt ny måde.
Der er ingen tvivl om at det er et helt andet trip end hvis man sidder derhjemme, mere visuelt end dybdegående, men ikke destomindre en ganske fantastisk oplevelse!

Gik feks rundt på Roskilde og lod mig fascinere af alle de forskellige mennesker der er samlet sådan et sted og bare nød den gode stemning, havde lyst til at snakke med alle folk og fortælle dem hvor fedt jeg havde det, men måtte liiige holde mig selv lidt i ørerne, hehe...

@Aliaarhus. Vent med at udtal dig om svampe til du har prøvet det nogle flere gange...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@IM Addict: tja... når jeg ryger hash, så tripper jeg MEGET hårdt. Jeg kan allerede ud fra det fortælle, at det ikke er sikkert.. IMO! Og enhver idiot ved at svampe er noget der er stærkere end hash. Så hvis jeg har det sådan med hash, så tør jeg ikke tænke på hvordan det ville være hvis jeg åd lidt flere svampe end sidst. Det er dét jeg taler udfra.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg er absolut tilhænger af Set/Setting-teorien og Timothy Learys ide om at anskue et trip som en lyntur igennem den tibetanske dødebog, men må tilstå at jeg i en periode næsten ikke kunne finde på at gå i byen uden at spise lidt svampe eller LSD - i små doser vel at mærke. 15-20 svampe eller 25-50 microgram gør det da mere interessant at færdes i byen, men hvis man rigtig skal trippe er det jo en helt anden sag. På Rigtige Trips kan man ikke være ude i byen. Og hvis man kan være i byen på store doser af f.eks. psilocybin - så er det fordi man ikke er brudt igennem. Så tripper man simpelthen ikke hårdt nok. Sorry to break the news....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der er vel også forskel på om folk tripper maks hele tiden eller kun nogen gange... Afveksling er vel hellerikke dårligt!

Selv er jeg først på det seneste begyndt at trippe på større doser (helst i combo med syre og lattergas), men jeg nyder da stadig at tafe en mindre dose, feks 1 g mexier, og så vade ned igennem byen, se en film eller få et par øl med vennerne... Alting får bare et andet glow og er lidt mere interessant.

Kan godt følge dig Psybuddha! Det er ret ubehageligt at gå og trippe et sted hvor der er risiko for at ens ikke-tripper venner kommer forbi! Giver mig ganske meget noia engang imellem, men det kan jo også være en udfordring at kunne opføre sig normalt selvom man er lidt blæst! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Helt sikkert addict du er den eneste der har forstået hvad det er jeg har prøvet at sige hele tiden(+noget mere) Det er udfordringen ved at være blæst og forsøge at være "normal" der kan tilføre en ny dimension til trippet.

Godt at høre at jeg ikke er alene! <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:

Junior medlem

Du skal bestemt ikke være ked af at fortælle mig at jeg ikke tripper "hårdt nok".
Jeg har haft og har stadig mine ture hvor jeg ligger på gulvet og savler uden kontrol over hverken mundvand eller lemmer, det er dog rart at du kan fortælle mig hvad jeg kan og ikke kan når jeg tripper. Måske er jeg bare en grønskolling, der ikke ved hvad han taler om, og du Syntese, er ham der kan på baggrund af en post fortælle folk om de tripper eller ikke, om de er "brudt igennem".
Jeg fortæller lige lidt mere om mine, måske kun næsten rigtige, Trips i byen.

Det er befriende for mig at tage til en andenby eller et andet land da det så er meget nemmere at trippe i offentlighed da chancen for at møde nogen man kender er meget mindre, og man har så tid til at trippe. For mig er det også meget vigtigt, som jeg kan fornemme at de fleste er enige i, at trippe sammen med en da der sker så mange ting i mit hoved at jeg må ha nogen at formidle mine indtryk til.

City's Rock, Nature Rule's!!! good friends go a long way.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]