Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 13:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 maj 2007 14:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
En guide, der er bare en ting som ikke er helt korrekt og jeg bryder mig ikke om at rette en der har skrevet en guide, but here goes:

Det er ikke nødvendig med en trykkoger, det er sådan en myte at det er nødvendigt til PF-tek. PF-tek er en teknik hvor man bruger semi-sterilisation, så en normal gryde med et ordentligt låg er ganske fint. Kog dem i 90 minutter og de er sterile. Jeg har ikke haft en kontamination endnu.

En anden ting:

Jeg bruger ikke og har aldrig brugt glovebox. Jeg har heller aldrig steriliseret mit badeværelse med rodalon. Det eneste renlighed jeg går op i er:

Håret i hestehale.
Rene arme og hænder.
Rent køkkenbord.
Rent værktøj.

Jeg kan forstå alle disse regler skal overholdes når man dyrker andre arter end cubensis, dette ved jeg dog ikke noget om i praksis, fordi jeg aldrig har dyrket andet end cubensis.

Jeg bruger ikke henkognings glas til sporeprintet. Jeg tager et shotglad, en sprøjte med sterilt vand i, skraber det af sporeprintet ned i glasset som jeg skal bruge og blander det med det sterile vand, derefter suger jeg det op i sprøjten og ryster denne. Så har man en sporekanyle. Glasset er selvfølgelig sprittet af.

Så jeg forstår ikke denne udgave af en guide, den fortæller det hele, men den skræmmer næsten også folk pga den ophøjede renlighed som der åbenbart ikke er brug for.

Vil så lige sige at jeg bor i et hus der er stærkt angrebet af skimmelsvampe, stadigvæk ingen kontaminationer og sådanne skimmelsporer er luftbårne, derfor burde jeg netop have flere kontaminationer, når jeg næsten skider på de der hygiejne regler.

Så jeg forstår ikke guiden, den er indviklet, skræmmende og fortæller ikke sandheden om dyrkning af cubensis.

Måske guiden skulle skrives om, fordi den kan jo kun bruges til cubensis, i følge min viden. Cya og Azu bliver jo dyrket på en anden måde. Savsmuld, vermiculite, pap og dækbark. De skal også have lavere temperaturer, så jeg forstår slet ikke alt det her om PF-tekken. Den er så simpel og er her blevet gjort indviklet.

Måske jeg skulle prøve at skrive en guide og se om folk bedre kan lide den, fordi den guide her havde da skræmt livet af mig, hvis jeg ikke i forvejen dyrkede. Faktisk er der mange guides derude som går helt vildt op i renlighed. Jeg kender desværre kun PF-tek i praksis men teoretisk tror jeg, at jeg kan dyrke de fleste psilocybin svampe.

//flyttet fra opslag, mvh deres moderator
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=15116


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2007 14:25 
Det ser vi da alle frem til at se, en bedre og mere simple guide.

Tip Top der, ser frem til at se det endelige resultat. Kunne du ikke evt. lave en over Cubensis som den vi allerede har og så en over Cya. Den er der mig bekendt ikke så mange der leger med.
Azu. er der flere her der har gang i, så der kommer nok noget om det fra anden side.

Held og lykke med projektet

MVH
Piercer :twisted:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007 12:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 apr 2007 15:24
Indlæg: 791
Geografisk sted: der hvor det sker...?
heY schizo.... jeg vil MEGET gerne se di guide.. alt det rengørring skræmmer mig lidt da det kræver mange ting og sager og hvis din måde virker godt som du selv siger så vil jeg rigtig gerne have fingrene i din guide.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007 18:50 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2007 16:01
Indlæg: 42
go for it!
jeg synes også den anden guide er lidt uoverskuelig at gå i gang med...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007 19:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2007 16:56
Indlæg: 678
Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg vil lige pointere, at det med skimmelsvamp efter sigende ikke skulle have noget som helst indflydelse, da luften er fyldt med en milliard forskellige partikler, så du er ikke mere udsat en andre.

Det er en god guide du har fået bikset sammen, og jeg vil give dig ret i, at man kan komme uhyrligt langt ved bare at koge glassene, rense bordpladen med husholdningssprit og brug af handsker.

Jeg bruger intet andet end husholdningssprit, handsker og gryde til at sterilisere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2007 22:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Guiden kommer med billeder, når jeg får fat i et seriøst kamera, det jeg har er ok, men ikke ok nok.

Piercer: Det er ikke for at undergrave dit arbejde eller noget.

Der går nok nogle uger, jeg har en læreplads at holde styr på.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team