Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Her er et zip archiev af mit svampefund:

http://www.rarhost.com/download-csfwcn.html

spørgsmålet er så om det er spids nøgenhat. De er ekstremt brune og store nogle af dem, hvilket danner tvivl. men på den anden side var de slimet og trekantet oppefra.

Fundet på en komark tæt på nogle lorte.

Titel:
Admin
Brugeravatar

FFS! hvor fuckíng svært kan det være. Find et billede af SN og sammenlign det med jeres fund! Der har sgu været ca 10 topics i løbet af den sidste måned der handlede om fuldstændigt det samme. Kig dog nogle gamle topics igennem i stedet for at alle skal poste billeder af de svampe de finder, nu er det sgu ved at være for meget synes jeg.

Jeg har ikke lige giddet downloade den fil du har smidt op så jeg kan ikke fortælle dig hvilke svampe du har fundet.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg har kikket på 4000 billeder, og jeg kan stadig ikke udelukke min tvivl om disse svampe. Easy cowboy. Evt. nogle andre der gider bruge deres energi fornuftigt? Jeg ser det meget naturligt at når man finder en svamp, og den ligner, at man lige hør en person der er klogere om det nu er den rigtige. Det er ikke som om du er bundet til at trykke på min tråd for så at afreagere.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Ok ok, måske bitcher jeg for meget, men i længden kan det godt være en smule irriterende at det samme emne vender mange gange på kort tid. Håber du kan følge mig :)

Jeg hentede din fil og jeg kan sige at der måske er en på billede nr 2. Alle de andre er ikke SN. Det er vigtigt at du kigger efter spidsen/piggen på toppen af hatten. Den er meget karakteristisk. Når du først har set et par stykker af dem går du aldrig fejl. Den bedste måde du kan lære det på er ved at gå på jagt med en du kender som har været ude før. Så kan man få øjnene op for de forskellige. Pøj pøj med jagten.

Måske jeg skulle gå ud og få mig et kamera så jeg kan smide nogle billeder op der tydeligt viser hvad folk skal gå efter?

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Hey agjoey

Der er et topic til svampe fund:

Spørgsmål til svampefund - post her!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Imp skrev:
Måske jeg skulle gå ud og få mig et kamera så jeg kan smide nogle billeder op der tydeligt viser hvad folk skal gå efter?

Det kunne sku være lækkert hvis du ville gøre det. For jeg regner med jeg vil være svampe jæger i år. :P

Få nogle gode billeder af vores lille ven, fra siden og ovenfra.?

På forhånd tak.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg skal nok lige se hvad jeg kan gøre. Har aldrig ejet et kamera nu jeg tænker over det, men man kan jo få et der kan tage rimelige billeder for en slik idag, så det skulle ikke være noget problem :)

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Godt nok. :)
Så kan du evt poste billederne i Spørgsmål til svampefund - post her! også håbe på folk snart opdager den topic, for ellers bliver der jo en million indlæg med titlen "SN fund" , "Er det her SN?" , "Svampe fund, igen igen igen." Osv.!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Spørgsmål til fund skal postes i http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=12045

Topic lukket.

/noname

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]