Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Svampe
Junior medlem

Hey drenge..

En kammerat og jeg har gået og leget med ideen om at prøve svampe for første gang, vi har dog ingen ide om hvilke svampe der er gode, og hvilken dosis det skal indtages i?
Jeg har læst nogle triprapporter og det lader til at mexi svampe er ganske udemærket, kan det passe?

Vi er som sagt 1. gangs trippere, så lidt info om hvordan og hvorledes det skal indtages, dosis osv ville være rart:)

Best Regards
Fred_Funk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Jamen det er en go ide at starte med Mexican Cubensis.. de er ret milde i små doser og ender ofte i grineflip..
Jeg ville sige at en god start ville være omkring 1-2g tørret friske cubensis.. det er i hvert fald ikke nok til at i får et nedern trip, men nok til i kan mærke noget, og få en følelse af hva det er for noget.
Man skal bare finde noget at koncentrere sig om mens man er på svampe.
go lyst ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil råde jer til at læse lidt om det først.

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.ph ... ybinsvampe
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml
http://www.mushroom.dk

Men en god førstegangsdose vil jeg mene ligger på ca. 1-1,5g psilocybe cubensis. Husk nu og få læst på set og setting!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Delysid skrev:
Jamen det er en go ide at starte med Mexican Cubensis.. de er ret milde i små doser og ender ofte i grineflip..
Jeg ville sige at en god start ville være omkring 1-2g tørret friske cubensis.. det er i hvert fald ikke nok til at i får et nedern trip, men nok til i kan mærke noget, og få en følelse af hva det er for noget.
Man skal bare finde noget at koncentrere sig om mens man er på svampe.
go lyst ;)
:yeah: lyder som noget jeg ville have sagt , og det Kjær siger med at læse om det ved jeg sgu ikke lige hvor meget du behøver gå op i

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kenny skrev:
:yeah: lyder som noget jeg ville have sagt , og det Kjær siger med at læse om det ved jeg sgu ikke lige hvor meget du behøver gå op i

Det er jo trods alt et HR-baseret board. Og hvad er mere skadesreducerende end at sætte sig ordentlig ind i et stof?

Know your mind, know your body, know your drug.

Titel:
Junior medlem

Vi vil gerne have et ordenligt trip, måske hallucinere en lille smule. Kan Mexi svampe få en til det? Og hvor kan de iøvrigt skaffes?

Best Regards
Fred_Funk

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Kenny skrev:

Det er noget forpulet bøvl, det der. Elendigt råd

Fred_funk - selvfølgelig skal du læse en masse om det, og du vil ikke fortryde det, for der er så ufatteligt meget spændende læsestof om stoffer, kultur og selve den psykedeliske tilstand at det med garanti vil vække en enorm stor interesse. Og ændre dit liv radikalt, hvis du selv tillader det. SÅ LÆS! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fred_Funk skrev:
Vi vel gerne have et ordenligt trip, måske hallucinere en lille smule. Kan Mexi svampe få en til det? Og hvor kan de iøvrigt skaffes?

Best Regards
Fred_Funk

Alle stoffer har forskellig virkning på forskellige personer. Du kan ikke blive garanteret hallucinationer, men i teorien kan alle psilocybinholdige svampe ved den rigtige dosering, set og setting og bruger give hallucinationer.

De kan købes hos en dealer, dyrkes eller bestilles hjem over internettet. Men bemærk at psilocybin er illegalt i Danmark!

Titel:
Junior medlem

shinsou skrev:
Kenny skrev:

Det er noget forpulet bøvl, det der. Elendigt råd

Fred_funk - selvfølgelig skal du læse en masse om det, og du vil ikke fortryde det, for der er så ufatteligt meget spændende læsestof om stoffer, kultur og selve den psykedeliske tilstand at det med garanti vil vække en enorm stor interesse. Og ændre dit liv radikalt, hvis du selv tillader det. SÅ LÆS! :D

Jeg har læst en del om det efterhånden, og er klar over hvilke risci der er forbundet med indtagelse af svampe:)
Jeg er dog lidt i tvivl om hvilke svampe der vil være gode at starte med, hvilken dosis og hvordan de skal indtages for den optimale virkning.
Iøvrigt, tak for den gode respons indtil videre

Best regards
Fred_Funk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Kjær skrev:
Kenny skrev:

Det er jo trods alt et HR-baseret board. Og hvad er mere skadesreducerende end at sætte sig ordentlig ind i et stof?

Know your mind, know your body, know your drug.
har du seriøst hørt om nogen der er "kommet til skade" på 1-2 g mexi svamp . nu stopper du sgu , og det samme til ham hateren der skrev under dig

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kenny skrev:
har du seriøst hørt om nogen der er "kommet til skade" på 1-2 g mexi svamp . nu stopper du sgu , og det samme til ham hateren der skrev under dig

Jeg har faktisk hørt om nogle få. Derudover sker der skader, og sådan er det bare. Psychedelia er et HR-baseret board. Hvis du ikke kan affinde dig med det, er det her nok ikke et board for dig.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, som de andre har skrevet vil 1½ g. være en fin førstegangsdosis, men du skal ikke forvente at hallucinere kraftigt - måske lidt mønsterdannelse hist og her, hvis du er let modtagelig overfor psilocybin. Men når du først oplever ændringen i bevidstheden og svampenes nærmest magiske kraft, lover jeg at du ikke vil føle dig skuffet.
Og husk set og setting: Vær et sted du kender og kan lide at være, stol på og vær glad for de mennesker der er til stede, og vær mentalt parat - altså vær veludhvilet, glad og frigjort for alverdens problemer. Så burde du være parat :)

Og så synes jeg personligt, at det er vigtigt at gå på opdagelse i ens eget hoved, og ikke bare forvente at tingene kommer let til een. Så forsøg at lege lidt med nogle tanker og ideer - først da opdager man psykedeliske stoffers fulde potentiale - IMO. Ved nogle mennesker kommer de virkeligt dybe og interessante tanker af sig selv, men jeg skal gå lidt på opdagelse først.

Som sagt, 1½ g Psilocybe Cubensis, populært kaldet mexikanske svampe, vil være en god førstegangsdosis.

Senest rettet af shinsou 22 nov 2006 20:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kenny: Det handler for det første om, at være sikker. Og jeg har set en person blive ret skræmt af 2. g P. Cubensis. Den person var ikke forberedt, og da alle reagerer forskelligt på psykedeliske stoffer er det det eneste rigtige råd at give. Desuden er det da også pisse spændende at læse om!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

shinsou skrev:
Desuden er det da også pisse spændende at læse om!

:yeah:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Delysid skrev:
.

Vrøvl! 1-2g cubensis er rigeligt til et alvorligt bad-trip, hvis indtaget under de forkerte omstændigheder!
Er enig i at ca 1-2g (ville nok personligt mene 1 - 1,5g) er en okay startdosis, men at sige at det ikke er nok til at få et 'nedern trip' passer på ingen måde..

Titel:
Junior medlem

Tak for de mange gode svar, de har hjulpet meget:)

Hvad er den bedste måde at indtage svampene på, for at få den bedste virkning? spise dem? eller lave kakao på dem?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har altid har mest held med bare at tygge dem meget grundigt i 5 min og sluge det, på trods af den tvivlsomme smag. Jeg har eksperimenteret lidt med at lave svampe-the, men jeg synes for det første, at det smager endnu værre, og desuden synes jeg ikke, at man får samme virkning. Så jeg vil sige tyg dem

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fred_Funk skrev:
Vi vil gerne have et ordenligt trip, måske hallucinere en lille smule. Kan Mexi svampe få en til det? Og hvor kan de iøvrigt skaffes?

Best Regards
Fred_Funk

Det er sjældent at man kan komme til at hallucinere uden at trippe RET hårdt igennem.. det er lidt det der er nedern.. de fleste bliver lokket af ideen om flotte farver og hallucinetioner.. men der er meget mere der foregår inden i hovedet end udenfor.. så det er godt at "træne" sig op til det først.. prøv det nogle gange.. og så tag at trappe op lige så stille.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

NowhereMan skrev:
Delysid skrev:
.

Vrøvl! 1-2g cubensis er rigeligt til et alvorligt bad-trip, hvis indtaget under de forkerte omstændigheder!
Er enig i at ca 1-2g (ville nok personligt mene 1 - 1,5g) er en okay startdosis, men at sige at det ikke er nok til at få et 'nedern trip' passer på ingen måde..

Ja man kan få nedern på af det.. men man kan også komme i hash psykose af et hoved.. og man kan brække anklen ved at træde forkert ned af en kantsten.. jeg satser på han ikke tager 1-2g lige inden han skal have tæsk af en eller i en anden meget ubehagelig situation.. men at han forstår at han skal indtage dem når han er i et tryg rum eller en tryg omgivelse, og tager det roligt..
Første gang en af mine venner prøvede det var sammen med mig.. Han spiste ca. 1g og fik bare grinern på og havde det sjov.. ingen læsning eller lign. han slappede bare af og spiste det..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Et for intenst trip, grundet en for stor dosis, som brugeren ikke er klar til at håndtere, kan uden tvivl være skyld i en ubehagelig oplevelse.
Men det er absolut ikke den eneste grund til at man kan have en svær eller ubehageligt oplevelse. Det kan f.eks. lige så godt være fortrængte følelser eller minder af negativ karakter, som brugeren bliver konfronteret med under oplevelsen. Hvis brugeren ikke er klar til at konfrontere disse 'skeletter i skabet' kan det ligeledes give en meget svær oplevelse.
I dette tilfælde er dosis ikke den afgørende faktor, og at sige at 1-2g svampe ikke er nok til en ubehagelig oplevelse, må jeg igen understrege er helt forkert!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]