Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 03:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Svampe trip
Medlem

Som nogen af jer sikkert ved fra mine andre tråde af jeg i gang med at dyrke svampe (dog i et grow kit) og tænker på snart at tage på en ny svampe rejse, har ikke taget svampe siden slutningen af 99 hvor jeg kun var 17 år gammel.. Har været i behandling siden 4 januar i år og kom for lidt over 3 mdr. siden i halv-vejshus.. her har vi vores egne lille lejlighed men da er fælles køkken og stue.. På grund af det sted jeg bo for tiden skal jeg ligge urin-prøver jævligt og har derfor ikke røget hash siden jeg kom i behandling selv om lysten har været der.. Har dog indtaget noget et par enkelte gange efter jeg er kommet i halv-vejshus som ikke slår ud på prøverne.. Men fordi je bo her har jeg ingen til at overvære mig når jeg skal prøve at trippe igen.. Efter jeg er blevet clean drømmer jeg hvert nat og ofte er det marridt som gør at jeg vågner har dette betydning når jeg skal trippe? ellers når jeg selv skal sige det er jeg meget mere i ro med mig selv ind jeg har været i mange år og har det generalt godt..

Titel:
Dedikeret medlem

mit eneste råd.

så længe du er i tvivl så skal du ikke gøre det :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

SiCriS skrev:
mit eneste råd.

så længe du er i tvivl så skal du ikke gøre det :!:

:yeah:

I det hele taget vil jeg råde dig til ikke at gøre det på nuværende tidspunkt. Der er alt for meget i det, du siger, der peger hen mod et nej.

Det kan jo skabe en del problemer for dig!

Hvis du alligevel trods min "advarsel" har tænkt dig at trippe, så start ud med en meget lille dosis. Eksempelvis 0,5-1g.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Jeg er godt klar over man skal passe fint på med sine trips, og være godt forberedt på de forskellige ting man udsætter sig selv for, men igår havde jeg altså noget af et trip på cubensis svampe. Jeg havde fuldkommen tom mave, havde ikke spist mere end halvanden stykke brød om morgen for jeg kunne ikke for noget ned pga. tømmermænd, men kl. var nu 17:50 og jeg skulle virkelig trippe denne gang. Jeg spiste så 45g friske hjemmedyrket Cubensis (som ikke er den stærkeste psylle svamp) og dette skulle være rigeligt til et ordenligt trip. (Havde læst at der skulle gennemsnitlig 36g friske cubensis til et level 5 trip)
Trippet var mere end overvældende, og langt det vildeste jeg har prøvet længe. Men jeg havde også haft "mareridt" eller bare ubehagelige drømmeagtige indfald liggende i min bevidsthed nogle dage inden jeg tog disse svampe. Hvis jeg havde været alene tror jeg godt det kunne have gået galt, men vi var nu to meget tætte venner. Til gengæld lærte jeg så umådelig meget omkring ondskab, mareridt, had og rædsel igennem dette trip, at jeg aldrig ville bytte det for noget.
Trippet startede ud med udelukkende glæde og tilfredsstilelse, en følelse jeg slet ikke kan beskrive, og som overgik alle andre svampetrip jeg har oplevet, men spontant og pludseligt kom der meget ubehagelige indblik og rædselsfulde oplevelser der gjorde jeg følte mig komplet sindsyg i en tidsperiode jeg slet ikke aner hvor lang tid var.
Men så snart jeg fik mig kæmpet igennem dette helvede af skrækkelige visioner og mentale sindslidelser, var jeg fyldt med en alvidenhed og dyb forståelse for hvad jeg havde oplevet. Dette gav mig fred, og jeg tror det kunne gøre det samme ved dig.

Tror dog at du langsomt skal bygge det op, ved at "som Kjær sagde" tage nogle små doser de første 2 gange. Dette kan gøre du kommer til at føle dig mere tilpas i dit trip, og at du igen lære at styre dit trip.. Fordi svampe kan være som at ryde op på sit værelse.. men bare meget kaotisk i starten..

Håber dig det bedste.. og håber du tager varsel.. men hva slags svampe er det du med at gøre?

Titel:
Medlem

Tak for svarene.. det er den samme slags svamp som dig tro jeg, det er GT... må indrømme at jeg også havde tænkt mig at starte stille ud.. og det lød som noget at et trip du havde også et voldsom mængde du indtog synes jeg, men da ikke noget som et trip man lære noget af og kan bruge fremover..

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Delysid skrev:
...(Havde læst at der skulle gennemsnitlig 36g friske cubensis til et level 5 trip)...

Hvad er et "level 5 trip"? :)

Titel:
Medlem

hvis man har indtaget svampe skal der så et støre mængde til hvis man har tænkt sig at gøre det dag efter.. er godt klar over det måske ikke er det smarteste at gøre.

Titel:
Medlem

doll skrev:
hvis man har indtaget svampe skal der så et støre mængde til hvis man har tænkt sig at gøre det dag efter.. er godt klar over det måske ikke er det smarteste at gøre.

Yup, det skal der, som regel. Men det er sefølig anbefalelsesværdigt at vente, og analysere dit trip lidt nærmere, selv hvis du føler der er brug for det. Men det må du sefølig selv om ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der er forskellige levels man kan være i under en rus.. og de inddeles fra 1 - 5 ud fra hvor stærk rusen er. Det er ikke altid benyttet, men det er godt at bruge hvis man vil vide hvor blæst man bliver på en specifik dosis.
Levelsne er således:

Level 1
This level produces a mild "stoning" effect, with some visual enhancement (i.e. brighter colours, etcetera). Some short term memory anomalies. Left/right brain communication changes causing music to sound "wider".

Level 2
Bright colors, and visuals (i.e. things start to move and breathe), some 2 dimensional patterns become apparent upon shutting eyes. Confused or reminiscent thoughts. Change of short term memory leads to continual distractive thought patterns. Vast increase in creativity becomes apparent as the natural brain filter is bypassed.

Level 3
Very obvious visuals, everything looking curved and/or warped patterns and kaleidoscopes seen on walls, faces etc. Some mild hallucinations such as rivers flowing in wood grained or "mother of pearl" surfaces. Closed eye hallucinations become 3 dimensional. There is some confusion of the senses (i.e. seeing sounds as colors, etcetera). Time distortions and "moments of eternity".

Level 4
Strong hallucinations, i.e. objects morphing into other objects. Destruction or multiple splitting of the ego. (Things start talking to you, or you find that you are feeling contradictory things simultaneously). Some loss of reality. Time becomes meaningless. Out of body experiences and e.s.p. type phenomena. Blending of the senses.

Level 5
Total loss of visual connection with reality. The senses cease to function in the normal way. Total loss of ego. Merging with space, other objects, or the universe. The loss of reality becomes so severe that it defies explanation. The earlier levels are relatively easy to explain in terms of measureable changes in perception and thought patterns. This level is different in that the actual universe within which things are normally perceived, ceases to exist! Satori enlightenment (and other such labels

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Delysid der vil det være meget mere tilrådeligt at du gør brug af Shulgin skalaen, som er langt mere anvendt.. Bl.a. i vores triprapport sektion. Ingen grund til at forvirre folk endnu mere, med nye skalaer :wink:

Ud over det så synes jeg da også at den er rimeligt misvisende den skala du bruger.. Hvor stammer den fra og gælder den kun psilocybin svampe?

Shulgin Rating Scale

PLUS / MINUS (+/-)
The level of effectiveness of a drug that indicates a threshold action. If a higher dosage produces a greater response, then the plus/minus (+/-) was valid. If a higher dosage produces nothing, then this was a false positive.

PLUS ONE (+)
The drug is quite certainly active. The chronology can be determined with some accuracy, but the nature of the drug's effects are not yet apparent.

PLUS TWO (++)
Both the chronology and the nature of the action of a drug are unmistakably apparent. But you still have some choice as to whether you will accept the adventure, or rather just continue with your ordinary day's plans (if you are an experienced researcher, that is). The effects can be allowed a predominant role, or they may be repressed and made secondary to other chosen activities.

PLUS THREE (+++)
Not only are the chronology and the nature of a drug's action quite clear, but ignoring its action is no longer an option. The subject is totally engaged in the experience, for better or worse.

PLUS FOUR (++++)
A rare and precious transcendental state, which has been called a 'peak experience', a 'religious experience,' 'divine transformation,' a 'state of Samadhi' and many other names in other cultures. It is not connected to the +1, +2, and +3 of the measuring of a drug's intensity. It is a state of bliss, a participation mystique, a connectedness with both the interior and exterior universes, which has come about after the ingestion of a psychedelic drug, but which is not necessarily repeatable with a subsequent ingestion of that same drug. If a drug (or technique or process) were ever to be discovered which would consistently produce a plus four experience in all human beings, it is conceivable that it would signal the ultimate evolution, and perhaps the end of, the human experiment.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Præcis også min tanke.

Jeg har altid benyttet shulginskalaen som for den interesserede også er oversat til dansk i en sticky i generelt: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6895&start=0

@delysid

Hvilken skala er det du refererer til? Og hvor kommer den fra?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jamen tak. Synes også den skala i bruger er noget smartere.. Den jeg bruger har jeg fået vist af en ven, og er ikke helt sikker på hvor henne han har den fra.. men jeg regnede med den var ret kendt.. har Hørt om level 5 trips osv flere gange.. men men, synes nu den i laver er ret sej.. den kan jeg sagtens bruge.

Men i så fald, så har jeg altså haft et plus 4 trip.. jeg var i et andet univers.. og har aldrig oplevet noget så intenst før.. har faktisk aldrig hallucineret før.. men dette trip tog mig der til.. og det var også derfor jeg åd 45g.. ville helst komme til toppen denne gang, frem for en mellem god virkning som jeg har haft så mange gange..

Men er der nogen der ved noget om flashbacks? Er det meget normalt at jeg efter sådan et trip vil få nogle ubehagelige flash backs eller noget? har ikke haft et rigtig flashback før..

peace.

Titel:
Dedikeret medlem

Flashback er meget unormale, så det tror jeg ikke, du skal regne med. Skulle det alligevel ske, så bare tag den med ro og flyd med, det er det eneste, man kan gøre.

Titel:
Insane psychedelia user!

Andreas/Saiko-Pod skrev:
@delysid

Hvilken skala er det du refererer til? Og hvor kommer den fra?

http://www.erowid.org/psychoactives/faq ... q.shtml#4f

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Og de skriver jo faktisk at skalaen er den mest brugte på internettet... men siden standarden her på sitet er Shulginskalaen er det nok bedst hvis vi holder os til én.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja jeg mente også at den var brugt mange steder.. så troede da det var den man brugte.. men det kan være lige godt..

Titel:
Medlem

[quote="Troll"]Doll – Hvilken behandling taler vi om?

Jeg var i behandling for misbrug (ikke minisota) i 7 mdr som sagt for en bladingsmisbrug som hovdesagligt bestod af forskelige former for opiater.. fik metadon lidt over et år inde jeg kom i behandling, så synes jeg er noget rigtig langt og er nu i et halv vejshus og det går godt..

fik prøvet svampene sidste mandag og havde et rigtig lækkert trip og var overrasket over hvor potente de var :shock:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fedt.. hvor mange gram endte du så med at tage? og hvor meget ville du give dit trip fra 1-10 (sådan alt i alt)

Titel:
Medlem

Jeg indtog 1,8 g tørret.. allerede efter små 25 min begydte faverne at være betydlig mere klare ag skarpe.. Har savmuldstapet som begyndte at bevæge sig og lidt sener dannede de smukke møster som jeg hyggede mig meget over.. mine dyne og mine strømper på føderne begyndte at trække vejret.. gjorde mig også en masse skønne tanker om min eksitens og andre ting..

måske jeg lave en tripraport men er ikke den bedste til det.. som i nok bemærke i mine indlæg som sikkert er fyldt med stavefejl.. håber i kan bære over med det..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Dejligt at høre at du havde et godt trip.
Og hvis du har mod på det, tror jeg Psychedelias brugere vil få meget glæde af en triprapport, med eller uden stavefejl :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]