Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:14


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 dec 2006 22:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 dec 2006 22:10
Indlæg: 2
Jeg har prøvet svampe 4 gange, som jeg har bestilt hjem fra internettet. Det har alle været fascinerende oplevelser, hvor jeg da også har lært en ting eller to om mig selv, men jeg undrer mig lidt om lovgivningen på området.

Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at psilocybin svampe er ulovlige (hvilket efter min mening er vanvittigt), men hvad ville en evt. straf bestå i, hvis det bare er til eget forbrug? Og hvad ville der ske, hvis de blev taget i tolden?

Jeg håber, der er nogen, som har mere forstand på området end jeg.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006 18:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 nov 2002 02:01
Indlæg: 286
Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Citat:
Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at psilocybin svampe er ulovlige


Kun tørrede svampe er ulovlige...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006 19:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Nashet skrev:
Citat:
Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at psilocybin svampe er ulovlige


Kun tørrede svampe er ulovlige...


Nej. Det er ulovligt at være i besiddelse af psilocybinsvampe i Danmark ligemeget hvad.

Der har dog været et par diskussioner herinde om hvorvidt det er legalt at importere friske psilocybinsvampe.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 dec 2006 22:41 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 mar 2006 23:19
Indlæg: 746
Geografisk sted: kbHoe
Kjær skrev:
Nashet skrev:
Citat:
Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at psilocybin svampe er ulovlige


Kun tørrede svampe er ulovlige...


Nej. Det er ulovligt at være i besiddelse af psilocybinsvampe i Danmark ligemeget hvad.

Der har dog været et par diskussioner herinde om hvorvidt det er legalt at importere friske psilocybinsvampe.


Så vidt jeg husker endte den diskussion med at det sådan set var lovligt nok at bestille dem, indtil man hentede dem på posthuset da der så var tale om besiddelse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006 00:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Flak skrev:
Kjær skrev:
Nashet skrev:
Citat:
Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at psilocybin svampe er ulovlige


Kun tørrede svampe er ulovlige...


Nej. Det er ulovligt at være i besiddelse af psilocybinsvampe i Danmark ligemeget hvad.

Der har dog været et par diskussioner herinde om hvorvidt det er legalt at importere friske psilocybinsvampe.


Så vidt jeg husker endte den diskussion med at det sådan set var lovligt nok at bestille dem, indtil man hentede dem på posthuset da der så var tale om besiddelse.


Præcis. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006 04:07 
Det er mig bekændt meget simpelt, der er et EU direktiv der legalisere Friske Svampe I EU.

Der er migbekendt endnu ikke blevet lavet en sær regel for Danmark på dette punkt, så der med er friske svampe lovlige at bestile og beside til eget forbrug.

Man skal nok ikke tage dem med i byen, men tvivler på hvor vidt de er ulovlige under transporten til dit hjem.

Ireland har lige fået denne sær regel, der for ved jeg at den skal ansøges om og jeg har ikke hørt at den danske regering har har ansøgt eller blevet bevilget en sær regel om friske svampe m.m.

Det skulde dog ikke undre mig man sagtens kan blive dømt og straffet for det, da det danske retssystem tidliger har blæst på div. EU regler når det ikke lige passer ind i deres billede, det var meget mere enkelt for nogle år siden :roll:

MVH
Piercer


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006 14:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jul 2006 23:03
Indlæg: 54
Er der nogen der kan give links til om hvorvidt det er lovligt med friske eller ej?

Fordi på http://www.dkma.dk/db/filarkiv/5198/euf ... toffer.pdf skriver de, ved nr 132 at psilocybin er ulovligt. Og så går jeg da ud fra at det er underordnet om de er tørrede eller ej.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006 15:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006 21:13
Indlæg: 196
Dansk lov gør psilo(cyb)in ulovligt. Indenfor frihandels-EU er svampe med indhold af det ikke. Selvfølgelig vil en dansk ret tage mest hensyn til dansk lov, selvom EU-ret teknisk set overtrumfer. Men ingen forhindrer dig i at anke ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006 21:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 dec 2006 22:10
Indlæg: 2
Det har været meget informativt, og det er vel meget logisk, at de ikke er ulovlige at købe, men kun at besidde, men er der nogen, som ved noget om, hvad de normale straffe vil være for besiddelse? Jeg kan ikke forestille mig, at det er mere end en bøde, hvis det er til eget forbrug.

Hvis de finder dem i tolden, konfiskerer de dem vel bare, og kan ikke røre en, fordi man aldrig har været i besiddelse?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 dec 2006 22:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2005 02:14
Indlæg: 680
Geografisk sted: Århus
Jo, tolden konfiskerer bare pakken, og så sender de dig et sødt brev.

En ting jeg dog undrer mig over er, at meskalin, DMT, 5-MeO-DMT og andre naturligt fremkommende phenethylaminer og tryptaminer også står angivet som værende ulovlige, altså i ren form, men man må godt besidde plantemateriale med stofferne i.
Derfor kan man vel forsvare sig med, at bekendtgørelsen om ulovlige stoffer er ufuldkommen og tvetydig, eftersom at psilocybin, som man må konkludere betyder stoffet i ren form, kun står anført?


Den eneste ulovlige svampeart der er anført i bekendtgørelsen er, paradoksalt nok, vores egen P. Semilanceata. Ingen andre svampe nævnes.

Hvor er det lige, at forskellen på lovlige planter, indeholdende ulovlige stoffer, og ulovlige svampe, indeholdende ulovlige stoffer står forklaret?

Dette 'loop hole' i udformningen af selve bekendtgørelsen, burde i grunden være nok, til at kunne forsvare sig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2006 15:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 aug 2006 23:09
Indlæg: 111
Geografisk sted: Out in the perimeter with no stars
Nogen der ved noget mht dyrkning?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2006 15:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Tele-Tons skrev:
Nogen der ved noget mht dyrkning?


Også illegalt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2007 15:58 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 aug 2005 09:17
Indlæg: 1752
Piercer skrev:
Det er mig bekændt meget simpelt, der er et EU direktiv der legalisere Friske Svampe I EU.

Der er migbekendt endnu ikke blevet lavet en sær regel for Danmark på dette punkt, så der med er friske svampe lovlige at bestile og beside til eget forbrug.


Hvis jeg husker det der EU-halløj korrekt, så er et direktiv ligesom en abstrakt lov (tænkt abstrakt klasse i java), men selve implementeringen foretages på forskellig vis ude i medlemsstaterne. Og det giver ikke bare variation men også en mulighed for at sylte ting i umindelige tider indtil nogen bliver meget sure og trækker Danmark i retten. Indtil direktivet derfor bliver implementeret, så gælder den danske lov.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2007 14:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 13 mar 2005 22:09
Indlæg: 654
Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Desværre er lovgivningen blevet opdateret på det punkt;
Citat:
132 a. Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.

Hmm, kan ikke få et link til at virke, men her:
http://publicering.schultz-information. ... 55kgz2cu45)/publisher.aspx?document=bek19930698

Det danske toldvæsen kan pga eu love ikke forbyde at der bliver sendt friske psilocybin svampe med posten til danmark, men de er stadig illegale når du henter pakken på posthuset..

:(


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2007 21:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 maj 2006 20:18
Indlæg: 293
mixs skrev:
Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at psilocybin svampe er ulovlige (hvilket efter min mening er vanvittigt), men hvad ville en evt. straf bestå i, hvis det bare er til eget forbrug? Og hvad ville der ske, hvis de blev taget i tolden?
.


jeg har hørt nogle pushere inde på staden snakke om, at svampe var blevet sat på liste b eller et eller andet, så de blev straffes hårdere med svampe end hash nu :/ og derfor ikke sælger svampe på staden mer


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2011 20:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2010 21:52
Indlæg: 12
:) jeg skal lige høre, med at bestille friske svampe, mener i da i sporeform ellerblomstret form... Jeg mener bare stærkt at have læst at sporene ikke er ulovlige at beside hvis det er til medicin eller videnskab, altså under the scope. Men at det dog er ulovligt at kultivere dem.... :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2011 10:52 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
De står på Liste B
Citat:
Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=137169


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2011 20:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 maj 2011 17:22
Indlæg: 61
Geografisk sted: Den første underjordiske by over jorden
leaf skrev:
De står på Liste B
Citat:
Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=137169


Men så vidt jeg forstår, indeholder sporerne ikke de aktive stoffer? Dvs. så burde de vel være lovlige efter lovens bogstav?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 10:37 
Offline
Stodder
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2007 15:19
Indlæg: 716
Nej så vidt jeg ved er der ikke psilocybin/psilocin i sporerne, men nu skriver de jo specifikt at sporer også er ulovlige.
3,4,5-Trimethoxybenzaldehyd står også på listen. Ikke fordi det er aktivt, men udelukkende fordi det er en precurser til meskalin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011 18:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 okt 2011 23:01
Indlæg: 16
Lithium skrev:
mixs skrev:
Jeg tror ikke, der er nogen tvivl om, at psilocybin svampe er ulovlige (hvilket efter min mening er vanvittigt), men hvad ville en evt. straf bestå i, hvis det bare er til eget forbrug? Og hvad ville der ske, hvis de blev taget i tolden?
.


jeg har hørt nogle pushere inde på staden snakke om, at svampe var blevet sat på liste b eller et eller andet, så de blev straffes hårdere med svampe end hash nu :/ og derfor ikke sælger svampe på staden mer




Det er ikke grunden til de ikke sælger det åbent på staden.
Men fordi der var nogle meget uheldig episoder med folk på svampe der brændte skole ned væltede gravsten og meget andet, derefter blev det anset for et hårdt rusmiddel som kan fremprovokere voldlig adfør hvilket er imod stadens politik.
Men har fra flere hørt at der stadig sælges svampe på staden, men skal bare spørger sig lidt frem da det ikke forgår åbent.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team