Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 02:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Det er nu en uge siden jeg trippede mexicanske cubensis, hvor stor min dosis var er svær at sige da det var halv tørrede svampe vi indtog. Mit trip var dog af samme intense karakter, som jeg før har oplevet på 1.5 - 2 gram tørrede. Trippet forløber fint og vi "hygger" os, der er dog en meget ubehagelig hendelse hen ad slutningen på trippet, hvilken gør mig meget nervøs og bange på både mine med trippere og mine ejne vejne. Men alt i alt et fint trip.

Jeg vågner næste dag med de sædvanlige efter effekter fra denne dosis svampe. Jeg er en smule tung i hovedet, udmattet og skal anstrenge mig for at koncentere mig om krævende opgaver. Men udover disse normale eftereffekter føler jeg også et slags tryk ved min venstre tinning, hvilket jeg aldrig har oplevet før. Jeg går ud fra, at dette også "bare" er en måde hvor på mit hoved fortæller mig, at jeg skal skåne det i et par dage.

Dette tryg er så ikke aftaget endnu, selvom alle andre efter effekter er forsvundet og jeg alt i alt føler mig ovre trippet. Jeg har overvejet hvad dette tryg skyldes, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg er kommet frem til at det nok må være fordi mine muskler omkring min kæbe er overbelastet og derfor "hiver" i hele den ene side af mit ansigt.

Ikke destomindre er jeg noget nervøs over denne tilstand jeg befinder mig i og håber, at der måske er nogle her der kan berolige mig eller belyse situationen og hvad jeg evt. kan gøre for at få det bedre.

på forhånd tusind tak :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Og i har kun taget svampe :?: eller er der blandet godt :?:

Jeg vågner nemlig altid, med den klareste pære på.
Fuld af energi og i stand til at løse svære opgaver :!:
Det tager et par dage at komme ned. :wink:

Hilsen Flimmer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Vi røg en joint hen mod slutningen. Jeg tog dog kun meget få sug på den.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg vil råde dig til at besøge din læge, man ved sgu aldrig. Læste en tråd på et andet forum, oprettet af en fyr, som havde trippet på E og næste dag var hans ene pupil normal, mens den anden stadig var rimelig stor. Han tænkte "What the fuck?" og skrev derefter tråden. Det var et eller andet alvorligt med hans hoved, kan ikke huske hvad, men han skulle på hospitalet ASAP.

Men tag den med ro, det er "svampe", så hvil dig i et par dage, se om der er nogle forbedringer, og hvis ikke, så tag et smut forbi din læge :)

God bedring!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Altså massage af kind musklerne giver kortvarig, men stor forbedring. derfor tror jeg ikke det er noget "inde" i mit hoved. Men hvis jeg ikke har mærket nogen forbedring mandag/tirsdag stykker vil jeg følge dit råd og søge læge hjælp :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spiste du under trippet? Tyggegummi eller andet? Jeg fandt det ret svært, dog morsomt, at tygge engelsk vingummi (du ved, de hårde), men måtte stoppe efter en 10-15 stykker, da det var for svært for mig at tygge - kunne ikke finde teknikken! Så kan godt være, at du har tygget som en idiot og fået en lidt øm muskel? Who knows? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tanken har faktisk strejfet :P jeg gik amok med en pose vingummier nemlig :) dog var de ganske bløde. Men "problemet" er ved at aftage, meget langsomt dog, så jeg er fortrynstningsfuld. Jeg har dog besluttet at få en læges mening om hvad det er, så jeg kan få lidt klarhed over hvad der egentlig har været galt. Synes det er meget smart mht fremtidige trips og for at kunne hjælpe andre der oplever det samme :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lyder godt :)

Meld venligst tilbage med, hvad lægen sagde - meget praktisk info :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har nu været til lægen. Efter en lang og sej moralsk prædken omkring, hvor galt det kan gå, hvis jeg fortsætter denne "glidebane", blev
der stillet en meget beroligende diagnose.

Det handler simpelthen om, at jeg har smilt i gennem. Jeg har utrolig intense spændinger i venstre kæbe, hvilket kan "helbredes" ved at spise en panodil morgen og eftermiddag, når jeg kommer hjem fra skole, i et par dage i træk.

Jeg håber, at dette vil hjælpe i fremtiden, hvis nogle oplever det samme. Det siger nok sig selv, men det er en ret god idé at give kæben et stykke tid at komme sig i. Dvs. ingen stoffer af nogen art, og helst ikke alkohol. Der skulle dog ikke være nogen umiddelbar negative konsekvenser af ikke at være afholden. Kun dette meget irriterende tryk ved tinningen/erne.

Titel: LOL
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikssund
:D

Det er jo for sindsygt sjovt (Ik at du har ondt i kæben)

LÆGEN:
"Hvis de fortsætter denne smilende glidebane unge mand, så vil deres omgivelser lide stor nød,- husk vi befinder os i januar og der SKAL man se sur ud!"

SMILET FOR MEGET - HAHAAHAHAH

:D :D :D :D :D :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hatten af for at du fortalte din læge om svampene!
For det ku jo have været et eller andet der skulle behandles.
Og det er så super vigtigt at vi tør søge læge, selv om det handler om stoffer, som de ikke forstår.
-og keep smiling og god "glidetur"!
Hvis du næste gang har kramper i mavemusklerne flere dage efter, så check lige, hvor længe du havde grineflip. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det var alligevel ret modigt gjort, men de har vel tavshedspligt?

Lyder da alt for griner, at du har fået ondt af at grine - dig vil jeg gerne møde en dag i byen, haha.

Men som sagt, så godt at høre, at det ikke var noget værre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Hej Bergthora,

Jeg har oplevet lignede symptomer som du beskriver efter et intenst trip. Jeg har dagene efter nogle psilocybinsvampetrip haft lettere hovedpine, som forsvinder efter af have hvilet et par dage, hvilket vist er ret normalt.

Under et forholdsvis højdosis 4-ho-mipt (som minder om psilocin) trip havde jeg en traumatisk oplevelse hvor jeg blev skræmt og kæmpede imod trippet hvilket resulterede i en pludselig stærk smerte i hovedet. I ugen efterfølgende trippet havde jeg intens hovedpine, eller måske nærmere migræne da det var smerter som jeg aldrig har oplevet før i forbindelse med almindelig hovedpine (eks. tømmermænd). Jeg havde ondt i kæbe og tænder og et intenst pres over hele kraniet, hvilket gjorde mig nervøs for om det var en kronisk lidelse jeg havde påført migselv. Det forsvandt dog, men efter andre trips er tilstanden vendt tilbage dog mindre smertefuldt og for det meste som du beskriver det: tryk i tindinger og kæbe. Det kan nu opstå selv længere tid efter trips hvis jeg f.eks. er stresset eller endda hvis jeg kun indtager større mænger af alkohol (stadigvæk meget anderledes en normal tømmermændshovedpine). Jeg har aldrig haft disse symptomer før jeg begyndte at trippe.

Jeg ved ikke om det er en psykosomatisk reaktion som f.eks. PTSD, eller om nogle psykedeliske stoffer virkelig er i stand til at generere kronisk migrænelignende symptomer. Jeg burde selvfølgelig holde en længerevarende pause for alt psykedelika for at se om det kunne afhjælpe symptomerne permanent, men det er jeg desværre ikke særlig motiveret for på nuværende tidspunkt. :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jamen det kan meget vel være det samme der er sket for mig. At det på ingen måde har føltes så slemt, som du beskriver det kan jo sagtens hænge sammen med, at jeg ikke var "så" højt oppe.

Har du overvejet at prøve min læges anbefalede panodil kur?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Bergthora skrev:
Jamen det kan meget vel være det samme der er sket for mig. At det på ingen måde har føltes så slemt, som du beskriver det kan jo sagtens hænge sammen med, at jeg ikke var "så" højt oppe.

Det kan sagtens være, men traumatiske oplevelser kan jo også opleves på mindre doser, muligvis er det vigitgere hvordan man personligt håndtere dem.

Citat:
Har du overvejet at prøve min læges anbefalede panodil kur?

Jeg har ikke prøvet en decideret kur, men jeg har da taget f.eks. et par kodimagnyl når jeg har haft smerter og det er meget random hvornår de giver den ønskede effekt. Tramadol synes dog at virke bedre, men det har jo så også nogle SSRI egenskaber.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]