Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: imponeret
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
efter bare 10 dage er der allerede et kvart glas fyldt med mycelie, er ved at dyrke, Mazatacapec, palenque og ecuador. det jeg undere mig lidt over er at alle sammen står i samme kasse ved samme temp, men alligevel føre palenque og ecuador(stort set lige) mycelie kampen om hvem der skal cases først. det er et enormt fremskridt man ser hver gang jeg får kigget, har kigget til dem to gange siden de fik sprøjten, gal der er knald på når man ikke er så ivrig.

nå denne tråd vil nok komme til at køre så længe der er krafter at bruge på dem. vil holde jer opdateret med de forskellige sorter og deres udvikling,

Lidt info omkring dyrkning..

glas: 6 skumle glas fra søsterne grene 2 gelë glas fra prima
medie: lange økolokiske brune ris- (blendet delvis så meget min blender kunne grinde dem så halvt pulver halvt halve ris=)
fugt stabilisator: Vermiculite

blandingen af produkterne er som skrevet i piercers guide, dog ser jeg dette som et eksperiment, så valgte at give dem en time kogning i en gryde med vand. i stedet for at anskaffe mig en trygkoger. indtil da ser det udemærket ud uden bakterie eller uønsket svampe vækst. så det er en udemærket løsning.

Frugt kammeret:
Akvarie med lysstofrør
perlite i bunden til

dog fordi det er et akvarie er jeg nød til at lægge et stykke hus film over for at holde fugtigheden oppe, og den daglige ventilation er så os nødvendig. min luft pumpe på 150/lt kan ikke klare det.

Det var lidt om mit nye projekt, dog ikke det første. men det jeg tager mere seriøst.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Lyder godt - vær sød at poste billeder! :P :D
Hvad angår koloniserings-hastigheden, så svinger det jo lidt fra strain til strain - det var det du spurgte om, right?

Mht. husfilmen på dit akvarie, så kan jeg anbefale dig, at anskaffe dig noget plexiglas. Det er dyrt, men mindes en fyr herinde fra, som fik det for en billig penge i en bygge-forretning.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Lige her lige nu
Jeg skal også selv igang med et svampe grow (Lizard king)

Jeg overvejede også at 'nøjes' med en almindelig kogning.......men efter 5min på google fandt jeg en brugt 7L trykkoger for 50 kr, så den har jeg lige hentet, og den fungerer perfekt!
Så nu er det eneste jeg mangler Vermaculite, som min akvarie-butik får hjem på mandag

Hvad angår plexiglas, så købte jeg, i forbindelse med en canabis grow-box, en 'rest' i silvan......det var ikke ret dyrt(ca 50kr tror jeg), det målte ca 40X100 hvor 100X100 ville ha' kostet omkring 3-400kr(det er flere år siden, så jeg er ikke helt sikker på priserne) jeg kan ihvertfald huske at jeg syntes det var MEGA dyrt for det store stykke.

Held og lykke med dit grow!!!

MVH
Thomas

Titel:
Medlem

jah, men det sidste grow jeg havde gang i var det helt fint med husholdnings film, har egentlig ikke lyst til at offre flere penge på det indtil videre.
men hvis min casing går godt. og jeg får mig en trygkoger vil jer overveje det, samt at gå igang med at dyrke på popkorn.

men ja. burde tjekke prisen ud for en side plexi-..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Lige her lige nu
Hvis man dyrker på majs/popkorn, popper de så når man trykkoger dem? Det lyder da egentlig som et godt medie at dyrke i

Thomas

Titel:
Medlem

Nej, de popper ikke på samme måde som de gør ved opvarming i olie. for det første lægger man dem i blød natten over for at blødgøre skalden og lade dem suge fugt til sig, og derved kan de selv indenholde den fornødige mængde vand til hele kultivations perioeden.

så nej de popper ikke, men flækkere mere når de er under opvarming i trykkogern.

Titel:
Medlem

Hellow freinds.

nå der er sku fremgang i mit projekt, kagerne er kommer i bur her for en små 10-15 dage siden, og de føste pins er begyndt at vise sig på mine 1,5 dl kager.

der ud over er jeg i gang med hele 4 sæts casing, 3 af dem er med en sort i hver, også besluttede jeg mig for at lave den sidste med de overkydende glas, så jeg har en 3i1 casing, har lavet skille rum i bakken med sølvpapir for at de fik bedre forhold og ikke prøvede på at dominere hinanden. for svampe kæmper om hvem der er strækest lige om alle andre væsner og planter.

men det var det med de billedere. jeg håber på at kunne få anskaffet mig et kamera. har været lidt fortvivlet over at jeg ikke kan finde kablet til det jeg har liggende så har et mindre problem. men hvis jeg finder det så skal i glæde jer til lidt shroom candy. (savle=)

(*) champost er jord der er kasseret efter champinong dyrkning og sæt på sække og sælges til forbrugere.
rettelse:
vil lige give lidt info omkring casingen,

Min casing blev lidt presset for lige pludselig skulle der ske noget, var ellers meningen at jeg ville bruge "champost(*)" som udgangspunkt i mit casing layer, men da jeg ikke havde mulighed for bil til plante skole, blev det den nærmeste dagligbrugs hvor jeg fandt en gang blomsterjord. kom hjem og fandt ud af at jeg ikke havde mere vermiculite til blandingen, så kom på øjemål, hvad jeg syntes var en passende mængde perliculite i i stedet.

Vand i til det havde en passende fugtihed, os på gefylen.
en tur i microovnen i 5-7 min på max for at sterilisere.

Fyldte så casing mixet i et tyndt lag i bunden af mine aluminiums barker, et let spray vand på overfladen, efterfuldt også mit kontamineret medie som jeg havde lavet til små ensformiet klumper, et lag casing mix til, vand, medie og til sidst et ca 1-1,5 cm casing mix på toppen med et let spray af vand,

det har så stået med sølvpapir over sig med nogle luft huller i og fik lov til at gro i gennem i ca en 5 dage. Perfekt ser det ud, små hvidt mycelie over det hele, og nu er der gået ca 5-6 dage siden jeg fjernet sølvpapiret og der er tegn på massiv pinning,

Håber virkelig jeg får det kamera til at virke. :P

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]