Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Mig og en god ven skal trippe sammen på fredag. Min ven har ikke prøvet psykedelika før, men har prøvet kiks, amf og coke og self fed..
Vi har indtil videre bestilt 10 HBWR til deling, men er nu blevet tilbudt Hawaii shrooms.. Hvad vil i anbefale til min vens førstegangstrip? Og hvad er pros og cons ved de 2 forskellige? Vi vil ikke kun trippe for at se visuals osv. Men også for at få bedre indsigt i os selv, og selvfølgelig bare opleve.
Hvad kan anbefales under trippet? Evt. mad, ting der er fede at gøre undervejs? (kan en pind anbefales, eller sløre det trippet for meget?) Vi har planlagt en lille skovtur ud på natten, da jeg selv syntes det er noget af det smukkeste (har selv trippet syller).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Første psykedeliske trip ville jeg vælge svampe, måske ½ eller 0,75g

10 HBWR kan være ret intenst, og uden ekstrakt fulgt op af ondt i maven og kvalme. En joint eller to virker dog gevaldigt imod kvalmen

Start med svampene, og gem frøene til en anden god gang, de er også utrolig sjove. Kommer længere ud mentalt af LSA, men de kan godt være lidt forvirrende

Til LSA er det IMO absolut nødvendigt at ryge, da det booster trippet i den helt rigtige retning, mens røg under svampetrip også giver flere farver

Skal lige siges at man kan ryge ustyrlige mængder cannabis på LSA uden at det virker sløvende på nogen måde. Men effekten kommer stadigvæk, 100% anbefalingsværdigt

Men god tripper, læs evt. i wiki'en ude til venstre og foraet for opskrift på LSA ekstrakt

Senest rettet af Xpert 16 apr 2007 22:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Xp3rt skrev:
Første psykedeliske trip ville jeg vælge svampe, måske ½ eller 0,75g

10 HBWR kan være ret intenst, og uden ekstrakt fulgt op af ondt i maven og kvalme. En joint eller to virker dog gevaldigt imod kvalmen

Start med svampene, og gem frøene til en anden god gang, de er også utrolig sjove. Kommer længere ud mentalt af LSA, men de kan godt være lidt forvirrende

:yeah:

Giver Xp3rt ret. Vil også selv anbefale jer en lavdosis svampe fremfor HBWR frø.

Uanset hvad i vælger, så held og lykke med dig og din vens eksperiment. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Mit første psykedeliske oplevelse var på 15 frø. De blev spist hen over aftenen. Det var en fed første gangs oplevelse af den psykedeliske verden.

Jeg vil dog lige sige at der opstod kvalme da jeg nåede op på 10 stk.
Vi spiste dem uden skalden, det var det eneste. Det var nok ikke lige de
smarteste, men jeg nåede at få en utrolig oplevelse bare efter 8 frø.

Jeg har så derefter prøvet svampe, 3 gram meksikanske. Jeg startede med
at tygge halvanden gram, mens vi var ude og køre. Da vi kom hjem
begyndte det at virke. De sidste halvanden gram kogede jeg og drak i te.
Den aften var jeg godt nok også kogt. :)

Jeg vil helt klart anbefale svampe som første gangs psykedeliske trip.
Man kan styre det og har vidunderligt. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Er det en for voldsom dose med 5 frø at starte ud med? Og kan man evt. blande det med kratom?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
5 frø er ikke for voldsomt at starte ud med, de fleste ville nok vælge en førstegangsdosis på 6-7 frø. Med hensyn til at blande det med kratom skal jeg ærligt sige at jeg ikke ved om der er nogle problemer i forbindelse med deres virkningsmekanisme - men jeg syntes selv kratom kan give en lille smule kvalme, og det kan være uheldigt i forbindelse med HBWR, især hvis i vælger ikke at ekstrahere. Når det så er sagt, kunne jeg forestille mig at lsa'en vil overdøve kratomen, jeg syntes jeg får samme sløve effekt fra lsa som fra kratom (blot kraftigere på lsa, forståes).

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Jeg ville også vælge svampene. De er meget mere medgørlige end lsa.

Som det er nævnt, er en joint et must på lsa, for at dæmpe kvalme og ubefindende, men jeg vil stærkt fraråde at ryge på svampe, når det er første gang. Det er altid en god ide at lære ting at kende før man begynder at blande dem. Det er rigtigt at cannabis kan få nogle flere og sjove farver frem på svampe, men det kan også skubbe svampetrippet i retninger, hvor i ikke har lyst til at komme ud, hvis i ikke er særligt erfarne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Bergthora skrev:
Jeg ville også vælge svampene. De er meget mere medgørlige end lsa.

Som det er nævnt, er en joint et must på lsa, for at dæmpe kvalme og ubefindende, men jeg vil stærkt fraråde at ryge på svampe, når det er første gang. Det er altid en god ide at lære ting at kende før man begynder at blande dem. Det er rigtigt at cannabis kan få nogle flere og sjove farver frem på svampe, men det kan også skubbe svampetrippet i retninger, hvor i ikke har lyst til at komme ud, hvis i ikke er særligt erfarne.

Her da jeg prøvede svampe for en to ugers tid siden, som var den første gang for mit vedkommende, der røg vi også. Det var nu ikke fordi at det var en dårlig indflydelse på trippet, men når du siger at det kan skubbe svampetrippet i en forkert retning, hvad mener du så helt præcis med det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har oplevet, at nå ud i relativering af alle værdier og alle menneskelige relationer. Alt i alt blev hele verden til en tom hul skald uden mening, hvor kun jeg selv skabte et lille lys for mig selv, men selv de ting der gjorde mig lykkelig blev meningsløse, da jeg blev enig med mig selv om, at grunden til de gjorde mig lykkelig var selektiv undertrykkelse af livets meningsløshed, og kun de var det eneste der holdte mig fra at begå selvmord. Læs evt. om "the void" - jeg giver cannabis skylden for, at jeg på dette ellers kontrollerbare trip nåede så langt ud, at jeg ikke kunne finde tilbage igen; fordi cannabis har en meget reflektiv virkning på mig.

Jeg har også oplevet en af mine tripbuddies falde om. http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=17153 <-- læs dette.

Jeg tror ikke at opleve "the void" eller at se en af sine tripbuddies bare falde livløs om, er noget man ønsker når man er nybegynder og uerfaren psykedelika bruger :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dannemark
jeg kom til en meget lig konklusion efter et svampetrip, uden cannabis. Gik også og døjede med den i et godt stykke tid bagefter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Der hersker absolut ingen tvivl om, at man sagtens kan opleve dette uden cannabis. Jeg er bare sikker på, at disse områder ville have været lukket land for mig, på netop dette meget milde trip, hvis ikke jeg havde røget.

Jeg mener, at dosen var på omkring 1 gram cubensis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]