Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 00:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Nu bliver jeg nødt til at lukke noget galde ud (for en sjælden gangs skyld). Winta skriver her:
Winta skrev:
2c-i synes jeg er dejligt filosofisk, meget hen af philosoffers stone :)

Forhandlerne er sikkert glade for udtalelser som disse, men er der virkeligt noget hold i dem? Virker Psilocybe mexicana i en filosofisk retning eller skaber brugerne selv illusionen fordi forhandlere og andre brugere har bildt dem ind at de har den effekt? Hvilke stoffer i 'Philosophers stone' skulle gøre, at den virker mere filosofisk end andre psilocybinsvampe?

Gimme some mud!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Har ingen erfaring what so ever men mener at have læst her på psychedelia at det vidst bare er fup.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Dr. Phibes skrev:
Nu bliver jeg nødt til at lukke noget galde ud (for en sjælden gangs skyld). Winta skriver her:
Winta skrev:
2c-i synes jeg er dejligt filosofisk, meget hen af philosoffers stone :)

Forhandlerne er sikkert glade for udtalelser som disse, men er der virkeligt noget hold i dem? Virker Psilocybe mexicana i en filosofisk retning eller skaber brugerne selv illusionen fordi forhandlere og andre brugere har bildt dem ind at de har den effekt? Hvilke stoffer i 'Philosophers stone' skulle gøre, at den virker mere filosofisk end andre psilocybinsvampe?

Gimme some mud!

Mit foreløbig eneste trip på philosophers stones var ikke helt som beskrevet, der stod at det var mindre visuelt end andre svampe, hvilket jeg ikke kunne genkende (en gruppe på 5-20 "døde" mennesker rendte rundt i min stue gennem hele trippet, vildt hyggeligt når man tripper alene, rart med lidt selvskab)

Mht. at de er mere fylosofiske, njææææ, ikke rigtigt, men alligevel så var mine tanker dybere end på cubensis og cyanescens. Havde en tendens til at falde i staver til sidst i trippet hvor jeg bare stod og ja stod... Min hjerne var tom, vidste ikke hvad jeg skulle, hvad jeg ville, eller om jeg ikke ville det... Argh det var frustrerende. Mere en tomhed en filosofi.

Dog mere end cubensis hvor jeg mere har fokuseret på det ydre og hvor godt jeg følte mig tilpas. Så vil sige lidt mere mind-fucking end andre trips, havde nogle rigtig gode perioder med wierde tanker, men om det er placebo ved jeg ikke, trippet er vel det man gør det til?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
For mig var der ikke stor forskel på Cubensis og Mexicana så jeg tilslutter mig det smarte salgstrick.

her er lidt tal:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_info4.shtml

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Altså, P. Tampanensis indeholder så vidt jeg ved ikke baeocystin eller norbaeocystin, som de fleste andre psilocybin/psilocinholdige svampe. Om dette stof er specielt visuelt ved jeg ikke, men det er ihvertfald påfaldende.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Det kan naturlighvis sagtens skyldes at jeg har haft en forventning her om, inden mine trips, men på begge trips har jeg aligevel oplevet en klar filosofisk tankegang :)

Titel:
Flueknepper kongen

Jeg tror de aktive indholdsstoffer, psilocin og dets phosphatester samt (måske?) baeocystin er de samme. Ændring i deres interne forhold burde ingen væsentlig forskel give.

Jeg hopper på placebovognen. For at en sådan svamp skulle indeholde en speciel filosofichakra brækker jeg mig på.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Levose skrev:
Jeg tror de aktive indholdsstoffer, psilocin og dets phosphatester samt (måske?) baeocystin er de samme. Ændring i deres interne forhold burde ingen væsentlig forskel give.

Hehe, det er fordi du ikke har spist nok svampe knægt. :D Der er en betydelig virkningsmæssig forskel på de forskellige arter. Mellem mexicana og cubensis er den forskel måske ikke så stor, men prøv genus Panaeolus eller nogle af de stærkere Psilocyber og du vil ikke være i tvivl.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg kan kun tilslutte mig Halifaxx, i større doser er der en pokkers til forskel på de forskellige svampe.

Hvis Dr. Phibes ønsker at modbevise, kan han jo lave en test på de 1000+ forskellige stoffer som findes i svampene.

Junior medlem

Xp3rt skrev:
Mit foreløbig eneste trip på philosophers stones var ikke helt som beskrevet, der stod at det var mindre visuelt end andre svampe, hvilket jeg ikke kunne genkende (en gruppe på 5-20 "døde" mennesker rendte rundt i min stue gennem hele trippet, vildt hyggeligt når man tripper alene, rart med lidt selvskab)

Wow, var du ikke ved at skide i bukserne? Eller hvordan var det? Jeg tror personligt, jeg havde lagt en kæmpe lort i bukserne, jeg er ikke specielt glad for døde mennesker.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ja, det er måske lidt naivt men ku det have noget at gøre med at det er en trøffel der vokser under jorden og har en helt anden struktur og at man på en eller anden måde optager stofferne anderledes... altså måske en mere langvarig opløsning af stofferne i kroppen eller noget i den stil...

Det jeg mener er at det måske ikke har så meget at gøre med indholdet men mere selve svampens opbygning!

Skal lige siges at jeg aldrig har prøvet denne svamp!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Levose skrev:
.

Det svarer vel lidt til at sige, at eftersom man bliver høj af THC, så "burde der ikke være forskel på, hvordan forskellige cannabis sorter virker" ;) :P

Titel:
Flueknepper kongen

Halifaxxx skrev:
Levose skrev:

Hehe, det er fordi du ikke har spist nok svampe knægt. :D Der er en betydelig virkningsmæssig forskel på de forskellige arter. Mellem mexicana og cubensis er den forskel måske ikke så stor, men prøv genus Panaeolus eller nogle af de stærkere Psilocyber og du vil ikke være i tvivl.

Så du mener at svampen har en anden åndelig dimension, og at indholdsstofferne for så vidt er irrelevante? :P

Jeg tror svampene er det, man gør dem til. Man hører aldrig om nogen, der har fået disse angiveligt ganske filosofiske svampe uden at vide det, og så erklærer det som værende ekstremt filosofisk.

Og det med, at man kan gøre det til hvad man vil, synes jeg jo netop er det smukke ved psykedelika.

@Malkavian: Nej, det er rent faktisk ikke det jeg siger. Som du sikkert er klar over er der også andre aktive stoffer i cannabis, bl.a. cannabidiol. Forskellen er blot at cannabidiol har en påviselig anderledes virkning, hvorimod psilocybin jo lynhurtigt hydrolyseres til psilocin.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Levose skrev:
Halifaxxx skrev:
Levose skrev:

Så du mener at svampen har en anden åndelig dimension, og at indholdsstofferne for så vidt er irrelevante? :P

:yeah: Jeg tilslutter mig under den fane...

Kald mig bare en langhåret hippie, men selv dengang jeg startede med at pløje svampe i ganen, uden respekt eller spiritualitet (1999-2000), kunne jeg mærke betydelig forskel på de forskellige arter og strains.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hest skrev:
Wow, var du ikke ved at skide i bukserne? Eller hvordan var det? Jeg tror personligt, jeg havde lagt en kæmpe lort i bukserne, jeg er ikke specielt glad for døde mennesker.

Mente faktisk det med hyggeligt seriøst :)

Fantastisk oplevelse. De to efterfølgende trips bød på det samme, bare færre personer, men mere virkeligt (større dosis, cub og cyanescens)

Med undtagelse af marzine er jeg altid bevidst om at jeg tripper, og især på svampe har jeg en utrolig nysgerrighed for alt, scary or not
Havde dog lidt noia da de begyndte at komme frem. Eller rettere sagt, da det nederste af en eller anden kom gående imod mig med jeans på.

Der kommer snart rapport om det

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det er en rapport, jeg virkelig ser frem til, det kan jeg godt sige dig!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Det er en rapport, jeg virkelig ser frem til, det kan jeg godt sige dig!

Så vi 2 :wink:

Kom igang med den rapport Xp3rt kan ikke vente.Dit trip lyder ALT for sindsygt :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Levose skrev:

Nej, jeg mener du er for uerfaren til at udtale dig om emnet. Jeg er sikker på at du er enig når du bliver lidt mere tør bag ørene. :)

Junior medlem

Dr. X skrev:
Hest skrev:

Mente faktisk det med hyggeligt seriøst :)

Fantastisk oplevelse. De to efterfølgende trips bød på det samme, bare færre personer, men mere virkeligt (større dosis, cub og cyanescens)

Med undtagelse af marzine er jeg altid bevidst om at jeg tripper, og især på svampe har jeg en utrolig nysgerrighed for alt, scary or not
Havde dog lidt noia da de begyndte at komme frem. Eller rettere sagt, da det nederste af en eller anden kom gående imod mig med jeans på.

Der kommer snart rapport om det

Hehe okay, var sikker på det var dybt ironisk :)

Men du må gerne lige PM når du laver den rapport, vil jeg gerne læse. Eller bare poste den her, up to you champ. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Synes man tænker utroligt meget på Philosophers stone' ens tanker er igang hele tiden... ikke det mest visuelle

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]