Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 18:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Need Advice!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Hey..

jeg vil på forhånd undskylde for eventuelle fejl i mit indlæg.. tænker mht. uvidenhed f.eks. Jeg søger råd.

Kl. 24.00 ca. her til aften ankommer jeg til en vens lejlighed. I denne lejlighed sidder min ven og en fælles veninde. de to har drukket det meste af aftenen. Efter lidt tid er vi i alt 6 mennesker. Stadig kun en pige. De tre af disse drenge har drukket det meste af aftenen og spist nogle piller kaldet "krydsere". De sku efter sigende være noget lign. f2´ere (Recept medecin. sovemiddel) bare noget kraftigere. Alle i selskabet har røget hash og drukket nu. Det er åbenbart planlagt at der skal tages svampe den aften.

Jeg siger at jeg synes det er en dårlig idé. For tre af de fire personer der skulle tage dem ville det være første gang. Setting var også rigtig dårligt i forhold til hvad jeg ved om setting til svampetrip. Jeg beslutter at forlade selskabet og prøver ihærdigt at slæbe pigen med mig da hun heller ikke skulle tage svampe. Jeg har læst mig frem til at når man tager svampe skal alle i selskabet tage, man skal tage lige meget allesammen, og det skal være nogen man stoler på etc.

Men hun vil ikke med og jeg beslutter at forlade dem, de er uforstående og synes jeg er for mærkelig.

Jeg vil bare høre om jeg skal være bekymret for de her gutter? tænker også i forhold til de andre ting de har taget.

Håber der er nogen vågne.

NB: Jeg ved ikke hvilke svampe det var. Men der var "kun" 6 gram svampe og de svampe jeg kender til skal man gerne spise 10-15 gram af. Men han sagde de var kraftige dem her. Hvad ved jeg.

Håber i vil svare.

mini

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg tror ikke du behøver at være umiddelbart bekymret for deres fysiske helbred, men i langt højere grad for deres psykiske, for det lader ikke til at de har styr på hvad de laver, men det skal de nok lære, for psykedelika er noget man virkelig kan brænde nallerne på.
Personligt foretrækker jeg at alle i et selskab tager svampe, hvis der skal tages nogen, for jeg synes at folk der ikke er på psykedelika er meget forstyrrende, når man tripper. Men jeg kender adskillige der ikke har nogle problemer med det, så det er en meget individuel sag.
6g tørrede svampe kan godt sende fire mennesker rimelig langt væk, men de 10-15g du omtaler håber jeg er i frisk vægt, for ellers er det godt nok noget af en dose. Personligt er jeg toppet på lidt over syv.
Det er ærgerligt at de ikke ville lytte til hvad du kunne give af råd, men det er jo ofte sådan med mennesker at vi kan lytte til andres erfaringer, men vi lærer egentlig ikke af dem før vi efterprøver det selv.
Det eneste du vist kan gøre lige nu er at håbe de kommer helskindede igennem.
Men kudos til dig for at du prøvede.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

okay.. Det er jeg glad for. Men ja. frisk vægt. De her var også tørrede. Det glemte jeg vel at nævne.

Jeg er også fuldt ud indforstået ved bagsiden af medaljen mht. psykedelika, men ja. Rigtig ærgerligt de ikke lytter.
Psychedelia længe leve!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
der findes tusindvis af unge eksempler som du forklarer.. men i sidste ende skader de sig selv.. de kunne jo bare have lyttet efter...

men du gjorde da et forsøg... :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det/den jeg egentlig umildbart er "nervøs" for, er pigen (har en "ømhed" for piger).. Det farligste mht de fyre, er vel egentlig deres massive druk + krydser"e" + hash, ikk ?.. Svampene vil bare give en kraftig bodyload + underlighed i skalden (alt afhængigt hvilke)

Undskyld hvis I ikke forstår, eller at det er noget vås, men er altså pisse skæv (kan nok læses)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil sige at det farligste mht de gutter er deres højst uansvarlige omgang med stoffer i al almindelighed. Man skal ikke begynde at tage psykedelika efter sådan en omgang, medmindre man er meget bekendt med stoffet, og selv der er det ikke den bedste idé for de fleste.
Men det finder de nok ud af.
Jeg vil gerne have en opdatering, hvis det er muligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg har via sms snakket med en af dem så går ud fra de alle er i live. Men han var optaget så ville ringe senere. Jeg er selv hammer nysgerrig efter at snakke med dem.

Og så tror jeg også at de skal ha en flad eller to. Jeg hader folk der baseret på enten uvidenhed eller ren og skær stupiditet er SÅ uansvarlige med psyk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes ikke du bør ty til vold, det afføder sjældent noget godt, men jeg forstår din harme over deres uansvarlige omgang med stoffer, for det er den slags mennesker der skaber fordommene, som så rammer dem af os der indtager den slags med måde og på så fornuftig vis som det kan lade sig gøre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Man så jo helst, at idioter som dem kradsede af på en overdosis, men så alligevel ikke, for det ville bare være med til at give det givne stof endnu mere had fra pøblen. Fedt fedt.

Jeg håber, at dine kammerater har det fint, men jeg håber endnu mere, at de har fået sat deres liv lidt i perspektiv efter oplevelsen.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Vent lige et par dage med at dele flade ud en kombination af 2 mg rohypnol, svampe, hash og alkohol er sjældent fremmende for indlærings evnen.
Tilgengæld sidder den indre abe nok temlig løs og er sikkert olm i sulet :evil: , så gør dig selv den tjeneste at vent med de flade til de er kommet ne på jorden igen. :wink:

Overhalet indenom men lader den stå 8)

Titel:
Dedikeret medlem

Mini-krøl: Du gør psy.dk stolt :)

Desværre kan du ikke gøre dig til herre over dine venners handlinger - jo, du kunne have ringet til politiet, meeen...
Jeg ved dog ikke om du gjorde ret i at smutte, hvis en af dem havde fået det dårligt af denne cocktail kunne du jo have været til hjælp. Kan dog stadig forstå du gjorde det.

Fatter virkelig ikke hvorfor de vælger at tage dem så de bliver ramt for første gang omkring 2 om natten, blæst!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Jeg vil gerne have en opdatering, hvis det er muligt.

Jeg har snakket med to ud af de 4 der fuckede sig selv op. Ven A, (havde indtaget alkohol, cannabis og i hvert fald 4 af de såkaldte krydsere og så derefter svampene) Kan ikke huske særlig meget. Han husker ikke at han har været på tanken efter smøger, han huskede faktisk ikke engang at jeg havde været i lejligheden. Han er i byen igen nu, dog kun på alkohol og canna, så jeg går ud fra han har det ok. Ven B (havde indtaget meget alkohol, canna og 2 krydsere og derefter svampe) husker også svagt fra i går. Kan sagtens huske min tilstedeværelse og han havde haft en rigtig godt trip på svampene men han faldt dog ret hurtig i søvn.

Der er tilsyneladende ingen af dem der har haft bad trips eller lign. og det er selvfølgelig godt. Jeg er personligt meget glad for det. Men både og, for de vil sgu stadig ikke rigtig tage de ting jeg fortæller dem seriøst og det er sgu ikke så fedt når de er så fucked up som de er.

Tak for gode råd

mini

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo selvfølgelig kun godt at de er kommet helskindede igennem, men det betyder jo desværre at de kan finde på at gøre noget lignende en anden gang.
Personligt havde jeg helst set at svampene havde taget røven på dem, og det ganske vederstyggeligt, men der er tid nok.
Men jeg synes at du skal blive ved med at prøve at 'uddanne' dem, det er et godt initiativ.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]