Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 23:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey!

Har planlagt at trippe med en ven i morgen. Jeg ved man skal faste 3-4 timer (jo længere tid vel bedre) før man indtager svampene, men hvad med når virkningen er kommet? Skal man så også holde sig fra mad? Er vant til at spise hver anden til tredje time, så vil helt sikkert være røv sulten hvis jeg har fastet 3-4 timer :)

En anden ting, hvis man får bad trip, så er det sukker og C-vitaminer, der nedsætter trippet, right? Eller hvordan er det, det er?

Takker :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er intet i vejen for at du spiser noget under trippet. Frugt er ofte lækkert, og interessant, at spise på svampe - så medtag en godt blandet pose.

Du skal ikke regne med, at sukker og c-vitamin ændrer det mindste på din tilstand - i så fald ville en appelsin jo være et no-go :) .
Ønsker man at slå trippet ned, så er noget beroligende, som f.eks. et benzodiazepin vist eneste udvej.

En anden mulighed er jo selvfølgelig bare at forholde sig i ro, og så ellers arbejde sig igennem det.

Titel:
Medlem

Ok super. Tak for det :)
Så må vi håbe det går godt. Tror vi starter ud med 1,8-2,0gr hjemmedyrket tørrede svampe brygget som the og så måske redosere med 1,0gr efter halvanden times tid afhængig af hvordan vi har det osv.

Titel:
Medlem

Insaniac skrev:
Så må vi håbe det går godt. Tror vi starter ud med 1,8-2,0gr hjemmedyrket tørrede svampe brygget som the og så måske redosere med 1,0gr efter halvanden times tid afhængig af hvordan vi har det osv.

Hvis det er dit første trip skulle 2 gram være rigeligt, uden at du redoserer.

Titel:
Medlem

Moowgli skrev:
Insaniac skrev:

Hvis det er dit første trip skulle 2 gram være rigeligt, uden at du redoserer.

Det er mit tredje trip. Første gang tog jeg 15gr friske og redoserede efter en time med 25gr fordi jeg ikke rigtig havde den store virkning. Anden gang var mine hjemmedyrkede hvor jeg tog 20gr. Kunne sagtens mærke der var virkning, men havde negative tanker og fik lidt noia på så droppede at redosere sådan rigtig, så det blev ikke rigtig noget trip andet end man følte sig lidt "beruset".

Min første gang på de i alt 40gr friske var genial god oplevelse. Men nu har jeg dog aldrig prøvet tørre før. Ifølge beskrivelsen på shroomery, vil jeg betragte min første gang som et level 3 trip. Der siger deres calculator at jeg skal spise omkring 2,3gr tørrede mexi. Vil dog umiddelbart ikke tage så meget på én gang når jeg ikke er mere erfaren, men omvendt ser mængden af 1,8gr tørrede svampe heller ikke ud af meget på vægten, synes jeg. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
på svampe kan jeg lide friskt grønt, frugt, saft, juice, kold mad a la kartofler eller kød. sundt i det hele taget :P Det jeg ikke burde have det dårligt med at spise og ved er ganske "naturligt". Hvis man kan lide fisk, tror jeg faktisk at det lige såvel kan spises. Du kan æde umiddelbart efter du har indtaget svampene, men hvis du har fastet i så lang tid som du mener du bør gøre, så ville jeg nok skynde mig at æde noget grønt og/eller frugt. drikkes de som the kan der gå ned til 5 min har jeg erfaret. derfor foretrukne metode :) Ellers vil jeg skyde på at det vil tage ca 15min før de virker hvis du tygger dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes generalt ikke jeg bliver særlig sulten efter svampe intagelse.. muligvis fordi mad hurtigt bliver levende i min verden, og føltes forkert at indtage.. men ha' hvad du ellers normalt er glad for i tasken, så er du sikret..

Lykke til trippet, og pas nu godt på din ven, hvis det er hans første tur..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
At LAVE mad på svampe er en helt og aldeles dejlig oplevelse, kan kun anbefale det. At man får lov at spise maden bagefter, er jo bare bonus.
Det er specielt sjovt at lave lagkage, og når trippet er slut skulle der gerne være mere tilbage, medmindre man havde den onde fråder på. En god sofa/stol, en ven at snakke dybt med, et stykke lagkage og en god landing fra svampene. Det er sku cremé dé la' cremé, IMO.

Titel:
Medlem

Husk for guds skyld ikke at overspise eller at spise for hurtigt i selve oplevelsen - det kan komme som et voldsomt chok for kroppen og sindet under sådan en ruspåvirkning, selvom man har gjort det masser af gange i ædru eller skæv tilstand - især hvis man har fastet.

Jeg spiste engang 2,5 banan på LSA (tom mave) i løbet af 5 minutter, fordi det smagte så godt - der gik ikke særlig mange minutter før jeg blev slået ud af kurs i op til en halvtime, hvor jeg følte et fysisk og psykisk pres og ubehag, der gjorde en overskuelig oplevelse fuldstændig uoverskuelig. Dette er blot et eksempel ud af nogle stykker.

Mad på psykedelika er en fantastisk oplevelse - men med måde, som alt andet :) nyd det, stille og roligt, smag på det, vend det og drej det i munden, føl det og mærk din krop arbejde med det. Du har masser af tid.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grønthandleren
Jeg har aldrig haft lyst til at faste.

synes derimod der er lækkert at have spist lidt mad inden. så man er fyldt med energi. selvfølgelig ikke helt proppet.. men bare sådan en 2-3 timer efter du har spist aftensmad (hvis det er om aftenen)

og ja! bare spis løs under dit trip! jeg har altid en go fråder på under mine trips. mmm.. især is! :P

Titel:
Medlem

Så fik vi trippet på 1,8gr tørrede i går. Det var et rigtig lækkert trip hvor vi havde det sjovt, men det varede alt for kort. Min ven oplevede lidt kvalme under trippet, så vi valgte ikke at redosere.

Vi drak det kl 18.14. 18.35 var virkningen kraftig. Kl 19.15 fik vi pizza og kl 20.15 var det meste af trippet allerede overstået. Ingen visuals der mere eller lign, kun sådan en beruset følelse. Lidt ærgeligt det ikke varede længere.

Men fremover tror jeg heller ikke jeg gider faste så lang tid, for så kan jeg kun tænke på mad og det synes jeg ødelægger lidt. En hel pizza lå dog nok lidt for tungt i maven mens man trippede, så det blev fokuseret lidt for meget på det.
En anden gang tror jeg bare det skal være nogle lette måltider :)

Titel:
Stodder
Brugeravatar

likenoother skrev:
selvfølgelig ikke helt proppet.. men bare sådan en 2-3 timer efter du har spist aftensmad (hvis det er om aftenen)

Jeg er helt enig. Hvis jeg tager dem på helt tom mave, får jeg det ubehageligt i "comming up" fasen.
Efter min mening giver et let måltid, 2-3 timer inden man tager svampene, det mest behagelige trip. Normalt tager jeg 1-1½ g cubensis i startdosis og så 1-1½ efter 1-2 timer.
Jeg plejer aldrig at have lyst til mad under trippet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Insaniac skrev:
Vi drak det kl 18.14. 18.35 var virkningen kraftig. Kl 19.15 fik vi pizza og kl 20.15 var det meste af trippet allerede overstået. Ingen visuals der mere eller lign, kun sådan en beruset følelse. Lidt ærgeligt det ikke varede længere.

Men fremover tror jeg heller ikke jeg gider faste så lang tid, for så kan jeg kun tænke på mad og det synes jeg ødelægger lidt. En hel pizza lå dog nok lidt for tungt i maven mens man trippede, så det blev fokuseret lidt for meget på det.
En anden gang tror jeg bare det skal være nogle lette måltider :)

Et let måltid er sikkert ikke noget videre problem. Angående det andre har sagt omkring øget ubehag på tom mave, så skyldes det nu næsten ret sikkert at optagelsen af psilocybinen sker hurtigt of effektivt, så ikke blot ryger man hurtige op men peak er også højere. Et måltid 1-2 timer inden flader kurven ud.

Jeg kan i øvrigt godt nikke genkendende til din oplevelse med at trippet virkede "for kort". Men det er lidt mere tricky har jeg siden erfaret. Mit første trip på 2,6 g. tørrende P. Cubensis gjorde mig ganske ofte temmelig utaknemmelig under trippet (du kan læse rapporten). Jeg havde lidt den der "skidtet virker jo slet ikke som det skal" eller "jeg føler mig sgu'da fucking ædru lige nu". I min erfaring så skal man ligesom fordybe sig i rusen og følge med dem, for bliver man overanalytisk så mister man noget (lidt som under hash).

Det du kan gøre, er at ryge et par forsigtige hiv af en joint når du er kommet over peak og et stykke hen på plateauet. Igen kan jeg ikke understrege nok, at du ikke skal tage et bonghoved, der i sig selv ville have sendt dig på rumrejse. Målet er en meget let og meget funktionel snert af cannabisrusen.

Dette øger dybden ganske betragteligt, og man mister lige den kant af analytisk trang, som godt kan forhindre ens udforskning af rusen. Mit tredje trip på svampe var kun 1,5 gram (i forhold til de 2,6 første gang), og dette trip var mange gange vildere og bedre end første gang - herunder også langt flere OEV. Det siger forhåbentlig lidt om, hvad blot en lille smule erfaring og mental behændighed kan gøre af forskel.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg faster aldrig, og spiser gerne både frugt og fed mad på trips... Det at spise en burger kan være en koloinarisk oplevelse af dimensioner, på svampe eller syre...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]