Citat:
Grunden til denne kombination er egentlig mest at kodeinen skal hjælpe til at give lidt ro på maven (da den jo som bekendt også har en stoppende virkning) og forrige gang (som også var første gang på svampe) var min mave temlig urolig.
Lidt afhængigt af hvad du mener med "urolig mave", tror jeg ikke kodeinen vil have nogen gavnlig virkning - med mindre du reelt får tyndskid af svampene.
Kodein har rigtigt nok en let forstoppende virkning, men, formoder jeg, påvirker ikke som sådan "mave ubehag", kvalme, opkastning. Du vil kun kunne forvente at du muligvis ska' skide lidt mindre.
Men som sagt ved jeg jo ikke hvad dit problem er, men hvis det er et spørgsmål om, at du døjer med kvalme og opkastning pga. svampene, kunne det måske være en idé at forsøge dig med at lave te på skidtet, i stedet for. Mange melder om færre problemer med maven - hvis svampene da ikke også indtages efter der er lavet te på dem, formoder jeg.
Prøv med te, og lad være med at æde svampene bagefter.
Cannabis i små mængder kan også være udemærket mod kvalme, men det måske ikke noget du skal kaste dig ud i i forbindelse med svampe, uden først at prøve at få et indtryk af hvad det indebærer.
Ellers er der vist nogen, der et par dage inden trippet indtager en række forskellige planter, urter, rødder, whatever - nogen påstår vist at det kan hjælpe på kvalmen. Jeg kan dog ikke huske hvad det er - muligvis noget med en omgang ingefær...