Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Er der nogen dårlig synergi/HR i forbindelse med at tage en lille dosis kodein (f.eks. 50 mg) sammen med en også forholdsvis lille dosis tørrede Spids Nøgenhat (ca. 1 g) ?

- Silver_Bullet

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der er næppe nogen toksisk krydsreaktion. Det eneste jeg umiddelbart kunne forestille mig, var at det kunne øge kvalmen.

Kodeinen kunne virkningsmæssigt godt tænkes at give et mere sederet og dæmpet trip, som måske rummer en mindre fare for et skræmmende trip. Om det er godt eller skidt er lidt en definitionssag, da kodeinens dæmpning måske er uønsket?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Der er næppe nogen toksisk krydsreaktion. Det eneste jeg umiddelbart kunne forestille mig, var at det kunne øge kvalmen.

Kodeinen kunne virkningsmæssigt godt tænkes at give et mere sederet og dæmpet trip, som måske rummer en mindre fare for et skræmmende trip. Om det er godt eller skidt er lidt en definitionssag, da kodeinens dæmpning måske er uønsket?

Jeg plejer generalt ikke at have de store problemer med kvalme i forbindelse med kodein. Men nu har jeg så heller ikke prøvet over 100 mg.

Grunden til denne kombination er egentlig mest at kodeinen skal hjælpe til at give lidt ro på maven (da den jo som bekendt også har en stoppende virkning) og forrige gang (som også var første gang på svampe) var min mave temlig urolig.

Da jeg samtidig egentlig er mest interesseret i den kropslige velværdsfølelse fra svampene fremfor vilde trips, tænkte jeg at kodein-virkningen ville supplere dette på en fin måde?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ingen andre der har erfaringer med denne kombination?

Evt. andre opiater?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Grunden til denne kombination er egentlig mest at kodeinen skal hjælpe til at give lidt ro på maven (da den jo som bekendt også har en stoppende virkning) og forrige gang (som også var første gang på svampe) var min mave temlig urolig.

Lidt afhængigt af hvad du mener med "urolig mave", tror jeg ikke kodeinen vil have nogen gavnlig virkning - med mindre du reelt får tyndskid af svampene.
Kodein har rigtigt nok en let forstoppende virkning, men, formoder jeg, påvirker ikke som sådan "mave ubehag", kvalme, opkastning. Du vil kun kunne forvente at du muligvis ska' skide lidt mindre.

Men som sagt ved jeg jo ikke hvad dit problem er, men hvis det er et spørgsmål om, at du døjer med kvalme og opkastning pga. svampene, kunne det måske være en idé at forsøge dig med at lave te på skidtet, i stedet for. Mange melder om færre problemer med maven - hvis svampene da ikke også indtages efter der er lavet te på dem, formoder jeg.
Prøv med te, og lad være med at æde svampene bagefter.

Cannabis i små mængder kan også være udemærket mod kvalme, men det måske ikke noget du skal kaste dig ud i i forbindelse med svampe, uden først at prøve at få et indtryk af hvad det indebærer.

Ellers er der vist nogen, der et par dage inden trippet indtager en række forskellige planter, urter, rødder, whatever - nogen påstår vist at det kan hjælpe på kvalmen. Jeg kan dog ikke huske hvad det er - muligvis noget med en omgang ingefær... :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
En anden måde at undgå opkast på, ville være at tage nogle piller mod søsyge eller lign., men ved denne metode skal det klart understreges, at man skal være helt sikker på, at svampene man indtager på ingen måde er giftige, da det jo vil kunne blive farligt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jaspar skrev:
En anden måde at undgå opkast på, ville være at tage nogle piller mod søsyge eller lign., men ved denne metode skal det klart understreges, at man skal være helt sikker på, at svampene man indtager på ingen måde er giftige, da det jo vil kunne blive farligt.

Hmmm ville det ikke være en fordel i forbindelse med kakti? Vel at mærke hvis der ikke komplikationer ved den kombo. Evt. noget ingefær?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hovedpointen med denne post var sådan set bare at forsikre mig om at der ikke er nogle kemiske/biologiske farer forbundet med at kombinere disse 2 stoffer?

Og hvordan den beroligende rus fra kodeinen kombinerer med den mere trippede rus fra svampene?
Dog har jeg tænkt mig at tage samme lave dosis svampe som jeg gjorde første gang jeg prøvede svampe for nogle uger siden, hvor jeg så godt som ikke 'trippede', men fik en behagelig kropslig følelses. Og det var dette, som jeg tænkte succesfuldt kunne kombineres med de effekter man får fra kodein?

Titel:
Medlem

svampe og kodein er en helt fin blanding efter min mening.. det burde der ikke være noget farligt i :)

Titel:
Medlem

Det er mere en psykisk afvejning. Har taget kodein på et lsd trip engang og gør det aldrig igen. Psykedelia har i min verden en natur der passer dårligt med anden kemi. Med det afhænger også af hvordan du har det med kodein. Mit problem kom af at jeg dybest set synes at det er ulækkert tror jeg. Det fremkaldte et stor indre diskution om stofmoral og dødsangst.

Mvh.
Anarkrig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]