Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 00:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Altid tæt på hjemme :)
Så fik jeg endelig prøvet mine svampe her i weekenden :)

KANON OPLEVELSE OG BESTEMT IKKE SIDSTE GANG!!!!

Men da mig og vennerne sad og sku dele dem op, kom vi til at diskutere, hvilket på svampen som indeholder mest psillocobin (Øhhh!?!?) er det hatten eller stilken??

Det er jo stilken der bliver blå så det ville jeg jo mene var det bedste, men mine venner mente at det var hatten da den jo er "blomsten" og så er det logisk den der er bedst at spise !?!

Håber der er nogen der kan hjælpe så jeg kan sige noget klogt når næste flush kommer :)

MVH

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Jeg lavede et lille forsøg, hvor jeg på 2 trips henholdsvis kun tog stilke og hoveder.
Jeg syntes at hovederne havde den bedste virkning, men hvor meget af det der er indbildning, ved jeg ikke.

Vi plejer at smuldre svampene inden der deles op, så der ikke er nogen der kan brokke sig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Flueknep: Det hedder en stok, ikke en stilk. En god tommelfingeregel er at en svamp har/(kan have) stok, hat og ring ;)

Mit umiddelbare gæt på hvor der er mest virkning, hvis man går efter massefylde og har et gram hat og et gram stok. så er det nok hatten. Er dog på ingen måde sikker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay så var jeg jo helt gal på den :)

Det med at smuldre dem eller hak dem i stykker er en kanon idé den bliver brugt næste gang!!!

Jeg syntes bare at fordi stokken bliver blå og er helt blå inden i måtte det være den som indeholdt den største koncentration, men den teori er nu bragt til skamme :) Tak for det!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Krigsstopper skrev:
Jeg syntes bare at fordi stokken bliver blå og er helt blå inden i måtte det være den som indeholdt den største koncentration, men den teori er nu bragt til skamme :) Tak for det!!

De blå pletter betyder at svampen er inficeret, dog på ingen måde farlig, men bare at den der har plukket den ikke lige har haft 100% sterile hænder/handsker, så der er gået lidt bakterie i skidtet.
Indtog på et tidspunkt selv en blå stok, og fik en mindre ubehag ved det, men det skyldtes nok mere, at det var i slutningen af den uge i mit liv, jeg har gået hårdest til den mht. knark...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Petter skrev:
De blå pletter betyder at svampen er inficeret

Har du en kilde på det? Jeg tror ikke det er så simpelt - der er nogle der holder på det er pga. oxideringen af psilocin, andre snakker om at det er pga. nogle enzymer, der er også nogle der beskedent hinter til, at man faktisk ikke ved det. Ja, og så er der så dig, som postulerer at det er pga. at svampen er inficeret :wink:

Citat:

vedr. den blånende reaktion i Gyroporus cyanescens.
Citat:
The blueing reaction is easily explained through biochemistry. A compound called variegatic acid remains colorless unless it is exposed to oxygen. The cell walls of Gyroporus cyanescens are easily broken, exposing the variegatic acid to the air. The oxygenase enzyme converts the variegatic acid to its quinone methide, which is blue. Interestingly, in many other boletes, in the absence of oxygen, variegatic acid is converted to variegatorubin, which is responsible to the red color found in many members of this group.

Chemists have tried to identify the chemical responsible for the blue color in psilos, and suprisingly haven't been able to pin it down. A quinone is a likely candidate for this pigment also, since their their alternating single and double bonds trap certain wavelengths. However, that will be determined by some future study.

What convinces me that psilocin oxidation is responsible for the blue color is that those psilos that don't stain blue are low in psilocin content and vice versa. How that relates to your original question is that if psilocin is the precursor to the 'blue chemical', then yes, some active is lost when you see bluing. Since scientists haven't even pinned down the mechanism, however, the amount of magic lost is totally unknown. But, I would be cautious about activities that exaggerate this bluing, such as physical bruising, freezing, and anything else that can expose large amounts of intracellular fluids to the atmosphere.

www.shroomery.org

http://botit.botany.wisc.edu/toms_fungi/jul2003.html

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Skinny Sweaty Man skrev:
Petter skrev:
De blå pletter betyder at svampen er inficeret

Har du en kilde på det? Jeg tror ikke det er så simpelt - der er nogle der holder på det er pga. oxideringen af psilocin, andre snakker om at det er pga. nogle enzymer, der er også nogle der beskedent hinter til, at man faktisk ikke ved det. Ja, og så er der så dig, som postulerer at det er pga. at svampen er inficeret :wink:

:oops: Okay, måske er "inficeret" så ikke det helt rigtige ord. Fik måske simpliceret det lige lovligt meget. Sorry.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Petter skrev:
:oops: Okay, måske er "inficeret" så ikke det helt rigtige ord. Fik måske simpliceret det lige lovligt meget. Sorry.

Nåå godt at høre at det bare var forkert ordvalg - et øjeblik troede jeg du skrev noget som var helt forkert :wink:

I øvrigt har shroomery en oversigt over indholdet af psilocin og psilocybin i hat og stok.

Titel:
Dedikeret medlem

Vil lige kommentere det med at hatten skulle være svampens blomst. Det er ikke korrekt, da hele den synlige svamp er at sidestille med det vi kender som blomster. Svampen lever også nede under jorden og formerer sig ved at lave den synlige svamp som kan smide svampesporer ud med det formål at sprede sig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay... så blev man da lige det klogere :)

Men jeg syntes at det er lidt uhyggeligt at ingen ved hvorfor svampen bliver blå!?!

For da vi sad og åd dem, blev vi alle møj blå i munden, vi jublede jo og troede, at det var det der virker, men nej det er en uidentificeret blå substance som bare er der :) hehe

-=OffTopic=- Er der nogen der ved hvor man kan købe billige termometre? Altså bare til lige at se hvor varmt mine de små har det :) -=OffTopic=-

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Krigsstopper skrev:
Okay... så blev man da lige det klogere :)

Men jeg syntes at det er lidt uhyggeligt at ingen ved hvorfor svampen bliver blå!?!

For da vi sad og åd dem, blev vi alle møj blå i munden, vi jublede jo og troede, at det var det der virker, men nej det er en uidentificeret blå substance som bare er der :) hehe

-=OffTopic=- Er der nogen der ved hvor man kan købe billige termometre? Altså bare til lige at se hvor varmt mine de små har det :) -=OffTopic=-

Jeg har hørt op til flere fra psychedelia mene at det er pga. at svampen inderholder psilocybin/psilobin. Og dette holder jeg sådan set også fast i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]