Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Kære Psychedelia,
Jeg vil begynde at ekspementerer med svampe, og vil - engang når jeg vågner, tage på jagt efter svampe.

Mit spørgsmål lyder så:
- Når jeg plukker svampene, kan jeg så godt bare opbevare dem i en pose, et varmt sted som tørring?

- Når de er "tørret", skal jeg så spise det? For har hørt folk sige "30 friske nøgenspids hat" - friske? Skal de så spises liiiige nået de er plukket, eller kan jeg godt gemme dem - som da jeg plukkede dem - i en plastikpose, og tage dem op efter f.eks 3 dage og æde dem?

På forhånd tak!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Du skal ikke gemme dem i en pose i tre dage, det har de bestemt ikke godt af. Hvis du ikke vil spise dem med det samme, så sørg for at de bliver tørret godt ved at lægge dem et mørkt og tørt sted med god ventilation indtil al væden er forsvundet.
Frisk vægt er ca ti gange så høj som tørret, så hvis der i en post står at en har indtaget 15gr friske, så svarer det til 1,5gr tørrede. Dette er ret vigtigt. Bare så du ikke hiver 15gr tørrede SN indenbords.
Hvis du vil beholde dem i frisk tilstand, kan du bruge dit køleskab til dette, men holdbarheden er begrænset, så jeg vil klart anbefale dig at tørre dem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Hvis du er i tvivl om noget så elementært som dette, tror du så, at det er en god ide, at du begynder at eksperimentere med svampe? Ud fra tidligere af dine posts vil jeg mene, at du nok bare skal holde dig fra alt, som kommer i nærheden af psykedelika.

Har du overhovede nogen ide om, hvordan svampe påvirker dig, og hvordan rusen vil være? Det er ikke ligesom dansetabletter...

Titel:
Medlem

Okay - tak for svaret!

Så jeg plukker bare en masse svampe (bor et sted med utallige mange marker, 7 moser, og andet "natur-guf" for svampe) - og tager holder dem i en pose..

Når jeg kommer hjem, vasker jeg dem (?) og ligger dem op på en avis og lader dem tøre? (gerne i et mørkt og "stue"-varmt temp.?)?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Nej, du plukker ikke bare en masse svampe.. Du plukker en masse af de rigtige svampe. Lad vær med at indtage nogen hvis ikke du er 100% sikker på hvilke det er.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

De fleste gange jeg plukkede SN, spiste jeg dem på vej fra marken...

Læs forumet, du kan få meget mere at vide end du har brug for, og hvis du stadig er i tvivl, spørg. Men det er værd at studere lidt selv, inden man begynder at skyde med spørsmål... For alt det der blev omtalt hundrede gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Pas på...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]