Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 20:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Glanshat?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Sad og kiggede lidt rundt på Sten Larris' hjemmeside og stødte på dette.

Sten Larris skrev:
Randbæltet glanshat, Panaeolus subbalteatus, kendes bedst på den affladigende hat. Ligesom Høsletsvamp har lamellerne et svagt rødligt skær i den grå og sorte marmorering. Det er en dejlig, hallucinogen svamp, ikke blandt de stærkeste, men man kan være heldig at finde den i ret stor mængde. Dosering: 20-50 g friske svampe.
Høsletsvamp, Panaeolus foenisecii, (=Panaeolina foenisecii) er dejligt almindelig allerede midt på sommeren, men ikke ret stærk. Dosis: 25-150 g friske svampe, 40-200 stk.
Almindelig glanshat, Panaeolus sphinctrinus (syn: retirugis), er let at forveksle med Spids nøgenhat, men kan skelnes på lamelfarven, de er marmorerede i grå og sorte farver uden spor af violet, mens Spids nøgenhat's lameller har røde til violette farver. Almindelig glanshat er noget hallucinogen, dosis 100 stk eller mere. Den har ikke nær den Spidse's styrke og regnes desuden for noget uren i virkningen.
Bleg glanshat, Panaeolus papilionaceus, har mest historisk interesse: Den var kendt - omend ikke velkendt - som hallucinogen svamp på et tidligt tidspunkt, hvor en vis professor Safford ellers påstod, at de eneste kendte hallucinogene svampe var fluesvampe.

Eftersom at det tyder på at en masse folk støder på denne svamp(Se "Spørgsmål til Svampefund"-tråden), kunne det være interesant at høre om nogen rent faktisk har prøvet den bevidst?
Mente før at have læst at virkningen ved glanshat var omdiskuteret, men man kunne vel altid spørge herinde.

Titel:
Junior medlem

Jeg har prøvet denne glanshat ved 2 lejligheder. Første gang spiste jeg omkring 25 stk fuldstændig uden resultat og jeg besluttede derfor at gå op i dosis...'

Så her i lørdags spiste jeg omkring 100 stk, og fik faktisk et par enkelte visuals ! Det er muligt at det var placebo, men når jeg ser tilbage synes jeg faktisk at jeg fik et okay trip..

Men den mængde jeg skulle spise var ret voldsom så jeg ved ikke om jeg gider at gå op en tand til i dosis da det er temmeligt kvalmt at spise så mange...

Mvh Maar

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]