Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 01:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Som det ser ude for øjeblikket så bliver det et af de bedste svarmpe vi har haft i Årtiere. Sådan som frosen falder for øjeblikket så kan vi godt gå langt ind i dec...Ja jeg taler af affaring..Billeder kommer senere mange billeder. Så i bliver grøn af misundelse lol..Kommer snarest muligt....Mange svampelandd hilser fra celan. ps. Husk at kigge højt og kigge under de steder hvor træerne gro ud over marken....Clean

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Jeg venter i spænding :wink: specielt på at antage en mere grønlig kulør :lol:

Titel:
Medlem

er der seriøst stadig gang i sæsonen?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hehe, det skulle vel aldrig være Trold, der spøger i kulisserne :D

Titel:
Junior medlem

Er der stadig gang i sæsonen? Hvor kan man plukke svampe hvis man bor i københavn? (hvis man ikke gider kører helt til jylland efter dem)?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
buzzman skrev:
Er der stadig gang i sæsonen? Hvor kan man plukke svampe hvis man bor i københavn? (hvis man ikke gider kører helt til jylland efter dem)?

Ja, jeg har lige løbet en tur og måtte lige kikke. Fik plukket sølle to i en af mine favorit tuer :wink:

Titel:
Junior medlem

Som sagt mange gange før herinde så vokser Spids Nøgenhat faktisk i den danske natur hele året rundt, det er dog i et så begrænset omfang at det næppe vil kunne betale sig at lede uden for sæsonen...

Og hvornår er den så?

Det er et meget diskuteret emne, men en god tommelfingerregel er fra ca medio september til december... Det varierer dog utroligt meget fra år til år afhængigt af vejret...

Efter 3 dages regnvejr i starten af november kan der være hundredevis på en enkel mark, men det samme sted kan der være tomt et par uger senere... det er bare om at tage ud og lære hvilke faktorer der får netop ens eget lokale spot til at sætte igang...

Mvh Maar21

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, for at være lidt flueknepper, så tror jeg ikke du finder SN om vinteren, og heller ikke et stykke tid efter jorden har været frosset. Men jo, ellers skulle de jo være til at finde i foråret og om sommeren.

Titel:
Junior medlem

Hypotetisk set ville det sagtens kunne lade sig gøre da svampenes cyklus er så kort, og den danske vinter så mild... det afhænger selvfølgelig udelukkende af vejrforholdene det pågældende år...

Du må også huske at frossen jord ikke nødvendigvis betyder at svampene forsvinder... der er masser af andre svampe der skyder op i vinterens løb på trods af både sne og frost så man skal ikke undervurdere deres overlevelsesevne...

Men det er klart at det kan er på teoretisk plan, i praksis ville det være umuligt at finde Spids Nøgenhat i hårde frostmåneder og selvom at det er sket må det betragtes som ekstraordinære og enkelstående begivenheder...

Summa sumarum: Spids Nøgenhat skal findes i sæsonen, og den synger på sidste vers nu :wink:

Mvh Maar

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Argghh, hvorfor kan jeg aldrig fange nogen. Jeg har i hele mit liv kun fanget en nøgenhat, og det er jo ikke nok!

Hvis de billeder nogensinde kommer tager jeg på udflugt endnu en gang! :)

(nej svampe skal ikke findes, de skal fanges! Nå man får øje på en skal man kaste sig over den. Så den ikke slipper væk) :roll:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Visias skrev:
(nej svampe skal ikke findes, de skal fanges! Nå man får øje på en skal man kaste sig over den. Så den ikke slipper væk) :roll:

^ Det er derfor du aldrig finder nogen :wink:

Junior medlem

Ikke over endnu:
Jeg var ude i dag mellem 11.30 og et par timer frem og det blev da osse til mellem 40-60 stykker. Da regnen får græsset til at ligge sig ned over dem og når der ikke er noget sol ja så bliver det ikke nemmer, for syntes bestemt selv at de er nemmere at finde når solen er fremme lol. Men jeg er sikker på at de er der ude endnu, ihvertfald heroppe i jylland: der hvor jeg fandt de fleste i dag var under grantræere og på græs skråningere: Men de lover mere regn i ugens løb men hvis vi kune få solen til at kigge lidt frem så er der en god mulighed. Ps De billleder jeg har på min telefon kan jeg ikke ligge ind for tiden, så jeg har sgu måtte købe en ny mobil da jeg ikke gider at sidde her som en der bare snakker og ikke viser noget frem men de skal nok komme snart de billeder så skal i se løjer lol... Fede hilsner clean...God ryger. rød front. lol

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]