Spørgesmålet lød lidt anderledes i begyndelsen, men det snakker vi ikke mere om

.
Jeg er faktisk helt grøn, men jeg har altid været kvik til kemi og biologi i skole

. Jeg har også læst masser af guides, tænkt på det i lang tid, så jeg tror, at jeg er meget godt forberedt. Nu må jeg håbe på, at det lykkes!
Jeg er enig med dig, Jaspar, at det vil være bedst at starte med Ps. Cubensis (indendørs), og vente lidt med Panaeolus Cyanescens, indtil jeg får lidt mere erfaring. Ps. Atlantis er de nemmeste til at dyrke, fordi de skaber sclerotia (truffler), og der er ingen brug for at stille dem ud i et terrarium. De to vil jeg tage samtidigt.
Ps. Azurescens og Semilanceata - jeg har planlagt at dyrke dem udendørs, altså først laver jeg et par spawnbags og så ud i naturen (for at sige det lange kort)! Der er ikke noget svært ved dyrkning af mycelium, så jeg kan faktisk også begynde med dem nu (har allerede begyndt med Semilanceata for at øve sig lidt).
Ps. Weilii - jeg er lidt i tvivl om den. Den findes i Georgia (USA), hvor klimaet er lidt varmere end hos os. Alligevel er der frost om vinteren derude, så det kan give nogle chancer for, at denne art kan adoptere sig i DK. Men jeg vil ikke prøve med den indendørs.
Ps. Hispanica, som jeg gerne vil skaffe, er faktisk en god kammerat af Ps. Semilanceata, for de blev begge to fundet samme steder i Spanien (i bjergerne). Hispanica er yderst interessant, synes jeg. Det er en flot, stor og stærk svamp, og det vil bare være så dejligt at finde den frit i naturen :].