Jeg kan godt se den blågrønne farve på det lille billede, men når det bliver forstørret op er det rigtignok det, at den ikke ser ud til at være fuldt koloniseret, man lægger mærke til. (Eller er det bare de store stykker vermiculite?)
Mug smitter normalt ikke så meget af, at det er nok bare at lægge papiret ovenpå, man skal gnide lidt forsigtigt med noget vådt køkkenrulle. Jeg synes nu ikke det ligner mug, så jeg istemmer den sagte messen om at give det en chance efter Shri Guruji Flimmers anvisninger. Hvis det er mug skal du helt sikkert nok opdage det. En ven lod for to uger siden en caset kage stå i sit nordvindue under lidt gennemsigtigt plastik ved almindelige uopvarmede temperaturer omkring 15-18 grader og tog på ferie. Da han kom tilbage efter en uges tid var der godt nok rigeligt med ret små, men helt modne svampe i den, som dog allesammen var ramt af bakterieinfektion på hatten. Og casingen var et sandt farvespil af skrigende grønne, flere mm tykke sporelag, og hele værelset lugtede af champignoner. Puha, det er i sådanne situationer at man har brug for chillidressing, eller måske nærmere en gasmaske.

Istedet for tyvek kan man vist bruge polyesterfill (
http://www.fungifun.org/English/Polyfil) til fx hovedpuder. Jeg går ud fra, at det er identisk med fyld fra en almindelig superbillig kunststofpude, men tør ikke sige det (har ikke forsøgt det).