Jeg er helt enig Khazim, i at der er en temmeligt stærkt romantiseret holdning til svampe, og mange slags stoffer generelt (dog med nogle brede undtagelse af enkelte som f.eks. Ecstasy-piller ). Jeg er også enig i at 35% er en stor andel.
Nå, men for at komme lidt ind på mine egentlige holdninger til dette, jeg tror jeg kan lidt flere og bedre ord på det. Altså, det jeg hovedsageligt savner, er nok noget udover at de følte 'frygt' og 'paranoia'. Det er altså ærligt talt lidt tyndt, når vi har at gøre med noget som Svampe. Grunden til dette er formålet med at indtage svampe. Altså, hvis formålet er en hyggelig aften, er frygt osv. negative ting, man vil undgå. Men vi har altså at gøre med nogle stoffer, som også bruges til et langt mere spirituelt, og personlighedsudiklende formål. I den sammenhæng, kan man ikke hænge de 35% ud som noget absolut negativt. Jeg har ikke noget imod hverken spirituel, videnskabelig, eller rekreationelt brug af svampe, såfremt det tages med måde. Nu bliver vi ikke informeret om dosen i undersøgelsen (håber da ikke jeg har overset det), men jeg mener at en stor del af f.eks. det rekreationelle brug, sandsyneligvis vil være mest passende med små doser, for at opnå det man vil. Fordi noget er godt, er mere af det jo ikke nødvendigvis det samme bare bedre, men helt sikkert i et tilfælde som svampe, potentielt noget helt andet. Som sagt har vi at gøre med noget, som også bruges til helt andre formål end en hyggelig aften. Og der mener jeg ikke, at man kan bruge frygt, glæde, paranoia osv. i sig selv til særligt meget. Som jeg sagde tidligere, en frygt kan godt være godt

... en 'dårlig' oplevelse, kan godt have gode konsekvenser. Jeg håber du fanger hvor jeg vil henad.
Derudover er der selvfølgelig set & setting som er alt afgørende. Nu har jeg læst en hel del triprapporter, gode som dårlige, neutrale som... noget andet, og ud af klatten med dårlige er jeg igen og igen kommet frem til den samme årsag: Set & setting (og stof), hvilket næsten alle her på boardet er rimelig enige om, meget ofte gør udslaget om hvordan et trip forløber sig. Det er ikke alle dårlige trips, som ejg har kunne konkludere dette ud fra, men en utrolig stor del. Derfor er rapporten efter min mening, ikke vitterligt tilfredstillende. Den skal selvfølgelig tages til eftertragtning når man diskuterer svampe, men den har altså en hel del mangler.
Nu ved jeg ikke helt hvor enige eller uenige vi er, men jeg håber at nogle kan bruge mine tanker om det her til noget.
Og så lige afsluttende... jo for helvede, helt enig. Svampe (stoffer generelt) er ikke bare legetøj, og man skal fandme have styr på hvad man laver. Så undgår vi helt klart størstedelen af alle uheld. Igen, synes jeg da også at folk blandt de rimeligt informerede, generelt er klar over farerne ved svampe, omend man først rigtig for alvor fatter det, den da man tror man er ved at dø.