Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Haderslev - Sønderjylland
Hey, jeg ved godt at det er bedst at søge efter SN i oktober/november, men jeg har også hørt fra mange at de stadig er kommet over store fund af SN i september. Så mit spørgsnål er, er der noget bestemt man skal holde øje med angående vejret?

Hvor meget regn der er
Hvor koldt
osv.?

I forhold til om det vil være hensigts mæssigt at begynde at søge efter dem efter nogle bestemte krav er opfyldet.

-Stoffer

Junior medlem

Ja selvom den har været oppe mange gange, kan du alligevel få et kort svar...

Spids Nøgenhat vokser som bekendt hele året i den danske natur... Den har dog højsæson i efterårsmånederne i takt med løvfald og generel nedbrydning af plantemateriale giver svampemyceliet en masse godt at leve af. Som tommelfingerregel siger de fleste svampesamlere at september til november/december er der hvor der er størst chance for gevinst.

Selvfølgelig varierer det fra år til år i takt med nedbør temperatur osv. Dvs et år hvor vejret holder sig varmt og tørt længe vil tage længere tid før det kommer rigtigt igang.

Specielt gode tidspunkter skulle være efter en periode med regn og kulde. For eksempel, regn og kulde i en uges tid, vent en dag og så burde der være gevinst. Mange mener også at det er lige i dagene efter første nattefrost der er de bedste, men hvis det er efterår, lidt fugtigt i vejret og ved at blive køligt så hop ud en tur på marken og se om der ikke er gevinst.

Håber det giver dig svar på spørgsmålet.

Mvh Maar21

Junior medlem

Maar21 skrev:
Ja selvom den har været oppe mange gange, kan du alligevel få et kort svar...

Spids Nøgenhat vokser som bekendt hele året i den danske natur... Den har dog højsæson i efterårsmånederne i takt med løvfald og generel nedbrydning af plantemateriale giver svampemyceliet en masse godt at leve af. Som tommelfingerregel siger de fleste svampesamlere at september til november/december er der hvor der er størst chance for gevinst.

Selvfølgelig varierer det fra år til år i takt med nedbør temperatur osv. Dvs et år hvor vejret holder sig varmt og tørt længe vil tage længere tid før det kommer rigtigt igang.

Specielt gode tidspunkter skulle være efter en periode med regn og kulde. For eksempel, regn og kulde i en uges tid, vent en dag og så burde der være gevinst. Mange mener også at det er lige i dagene efter første nattefrost der er de bedste, men hvis det er efterår, lidt fugtigt i vejret og ved at blive køligt så hop ud en tur på marken og se om der ikke er gevinst.

Håber det giver dig svar på spørgsmålet.

Mvh Maar21

Det gør det skam, tak for din tid =)

Heldigvis har det v æret forfærdeligt/herligt vejr fyldt med masser af regn og kkulde de sidste par dage så tror jeg vil vente liidt under en uges tid før jeg vil lede rundt på markerne =)

-Stoffer

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Jeg fandt 3 flotte spidsnøgen hatte idag , det tog mig 30 min. jeg havde en aftale så kunne kun lige nå at kravle lidt rundt i udkanten af marken :D Men jeg fin kæmmer hele marker her om en uges tid :D

Junior medlem

Budha skrev:
Jeg fandt 3 flotte spidsnøgen hatte idag , det tog mig 30 min. jeg havde en aftale så kunne kun lige nå at kravle lidt rundt i udkanten af marken :D Men jeg fin kæmmer hele marker her om en uges tid :D

Kunne du tænke dig at poste billeder af de SN du har fundet?

Og evt opdate når du har finkæmmet marken =)

-Stoffer

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

ja nu er marken fin kæmmet med min kammerat :D vi fandt 200 styk <3<3 det er for vildt man

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
OMFG nice buddha hvor stor var marken hvilken type mark var det?

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

en meget meget meget stor dal/mark hvor der går Ur-køer de ligner muskos okser , absolut favorit mark , men man skal lede i lang tid for at finde 200 styk og de står jo desvære ikke over det hele ( skal siges at jeg fik ondt i rykken og nakken men så har man også det man skal bruge )

Junior medlem

Budha skrev:
en meget meget meget stor dal/mark hvor der går Ur-køer de ligner muskos okser , absolut favorit mark , men man skal lede i lang tid for at finde 200 styk og de står jo desvære ikke over det hele ( skal siges at jeg fik ondt i rykken og nakken men så har man også det man skal bruge )

Nice nok, hvor lang tid brugte du på at lede efter dem?

-Stoffer

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

altså jeg har mit eget sted hvert år så jeg skal jo bare gå derud så er de det :D

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Gider du ikke oploade nogle billeder, således vi kan se herlighederne?

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

hehe de er indtager alle sammen og jeg kan bekræfte at de virkede :D<3

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Man behøver absolut ikke vente til oktober/november for at finde Spids Nøgenhat. Mig og en ven fandt ca. 270 d. 22 i sidste måned (august), og de sendte os da også gevaldigt godt afsted mod Saturn. Lige nu svinger vejret en del, fra et par dage med solskin, til et par dage med regn. Så vent til en solskinsdag efter en par dages regn. Jeg vil klart foreslå at du tager ud en tør dag efter en masse regnvejr, og ikke en dag hvor det faktisk regner, da svampene så vil være meget mere våde, og imo sværere at bedømme samt finde i første omgang.

Som Maar21 nævnte, skulle nattefrost være godt. Jeg oplevede dog ikke selv noget boom i antal, efter en smule frost sidste år (første år jeg var ude at samle). Efter sigende skulle frosten få myceliet til lige at tage sig sammen, og skyde så mange op som muligt, før frosten rigtigt tager fat.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

@Bærnelin : hvor mange svampe indtog du på en gang , jeg har nemlig fundet en 200 styk også så ville lige høre hvad diin erfaring er med dose :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Budha skrev:
hehe de er indtager alle sammen og jeg kan bekræfte at de virkede :D<3

Budha skrev:
@Bærnelin : hvor mange svampe indtog du på en gang , jeg har nemlig fundet en 200 styk også så ville lige høre hvad diin erfaring er med dose :D

Hmmmmmmmmm. :|

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

hmm hvad :D ?? bare rolig jef var ikke alene om at kværne 200 styk vi var hele slænget til at have det sjovt på dem

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
De ca. 270 svampe endte med i tørret tilstand at veje ca. 8 gram. Eftersom at jeg har anskaffet mig en dejlig .01 vægt, behøver jeg ikke risikere mere eller mindre usikre doseringer ud fra antal. Kan helt klart anbefales at man skaffer sig en god vægt. Mig og en kammerat (samme ven som jeg fandt dem med) delte dem i 4 gram til hver, han indtog 1 gram af de 4, og jeg 1,5. Der kommer en trip rapport op om ikke så lang tid, men skal lige siges at vi også røg en joint omkring peak, og det er kraftædme en synergy der vil noget, så pas for guds skyld på med det. Nu kan du jo selv regne lidt på tallene, men ud fra egne erfaringer ved brug af 'antal', kan jeg kun råde dig til at starte ud men hvad du regner med er lavt, og så senere redosere. Da jeg mest bare gik ud fra antal det forgangne år, var en dose på mellem 20-40 stk. rimelig typisk for mig. De 1,5 virkede dog som betydeligt flere i posen, selvom jeg ikke kan være helt sikker (Det skulle dog være omkring 50 stk. hvis de alle tilsammen har haft en ca. gennemsnitlig vægt). Det skal dog også siges at doser på 15 stk. har formået at sende mig mindst lige så godt afsted som på 30, og selvfølgelig kan det samme siges om doser på 30, der har givet svage oplevelser. Jeg vil dog lige minde om, at jeg ikke er nogen ekspert, og at jeg ikke har turde bevæge mig ud bare rigtigt dybt vand endnu, udover turen med jointen som gik fra det mest fantastiske Alice i Eventyrland show, til en følelse af komplet indre kaos og sindsyge, ude af stand til at kommunikere med omverdenen. Men ligegyldigt hvad, så god vind herfra :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]