Det er ikke til at sige hvordan netop du vil reagere, men jeg kan da godt give et par svar i forhold til det du spørger om. Jeg vil dog ikke rode mig ud i at anbefale dig en dosis ud over hvad vi anbefaler alle andre førstegangsburgere - det eneste ansvarlige at gøre er at prøve en mindre dose første for at se hvordan man reagerer og så spædde op derfra.
Citat:
Hvad sker der hvis i selv får for meget, hvad bliver skidt?
Uoverskueligt tankemylder, rastløshed, ondt i maven, kvalme/opkast, lettere paranoia, bliver asocial... for at nævne hvad der først falder mig ind. Læs på Erowid om mulige dårlige virkninger af psilocybinsvampe for at få en god oversigt over hvad der kan ske.
Citat:
Kan man sammenligne DXM med svampe overhovedet?
Jeg har ikke selv taget DXM, men min umiddelbare indskydelse er NEJ! DXM er et syntetisk opiod og påvirker andre receptorer i hjernen end psilocybin/psilocin og evt. andre aktive stoffer i svampene. - Derfor kan jeg som udeforstående i hvert fald ikke se at der skulle være et godt grundlag for at sammeligne.
Citat:
Er en del af min personlighed stadig intakt som ved DXM så jeg kan holde fast i den rigtige verden også?
Det kommer jo an på hvordan du reagerer på svampene og så selvfølgelig hvor meget du tager. Mange tager svampe og andre entheogener for at nå et punkt hvor deres bevidsthed om sig selv ("jeg'et) forsvinder og opnå en slags enhed med alt andet. Har du tænkt over hvad dine motiver for at tage svampe er?
Citat:
Er der stor chance for hallucinationer? (jeg har aldrig haft dem end ikke på en microdot lsd)
Med hallucinationer går jeg ud fra at du mener visuals - altså ændringer i perceptionen. Det forekommer hos mange ved indtag af entheogener, herunder psilocybinsvampe. Visuals kan forekomme som ændringer i farver, størrelsesforhold, døde ting "ånder" (f.eks. en væg der bølger lidt frem og tilbage). Visuals kan også være drømmesyn, der for nogles vedkommende helt overtager den objektive virkelighed. Hvis du mener deciderede hallucinationer hvor man ikke kan skelne mellem hvad der er virkeligt og uvirkeligt er chancen utrolig lille hvis ikke 0%. - Det er en tilstand man oftest kun oplever hos mennesker med høj feber, ved alkoholforgiftning (delirium tremens) eller ved indtag af natskygger.
Jeg håber du kan bruge mine svar til noget.