Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Jeg er ikke så erfaren med svampe, har prøvet dem et par gange for længe siden uden rigtig at kunne mærke noget men nu vil jeg prøve igen.
Jeg har købt en lille samling hawaiians, mexicans, columbians, philipines og philosophers stone, jeg regner med at lægge ud med cubensis da de er mildest men da jeg er noget af et hardhead overfor alle andre stoffer er jeg lidt i tvivl om hvilken dosis der er god at starte med for mig. Kan se at det normalt er 1-2 gram cubensis der bliver anbefalet men da nogen siger de ikke får noget ud af redosering vil jeg gerne starte med en dosis jeg er sikker på at kunne mærke.

HBWR (10 og 12stk) virkede ikke, Morning glory (250stk) virkede ikke, Peruvian torch (50g tør + MAOI) virkede ikke

Jeg har kun rigtig trippet på DXM ca. ti gange og lidt lsd for længe siden, med 1200g DXM får jeg max et 2. plateau trip og som sagt har jeg aldrig kunne mærke noget naturligt stof ud over hash. Jeg er ikke specielt bange for bad trips og den slags da jeg er ret sikker på at kunne styre det, hvad vil erfarne svampefolk eller andre hardheads anbefale?

Hvad sker der hvis i selv får for meget, hvad bliver skidt?

Kan man sammenligne DXM med svampe overhovedet?

Er en del af min personlighed stadig intakt som ved DXM så jeg kan holde fast i den rigtige verden også?

Er der stor chance for hallucinationer? (jeg har aldrig haft dem end ikke på en microdot lsd)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det er ikke til at sige hvordan netop du vil reagere, men jeg kan da godt give et par svar i forhold til det du spørger om. Jeg vil dog ikke rode mig ud i at anbefale dig en dosis ud over hvad vi anbefaler alle andre førstegangsburgere - det eneste ansvarlige at gøre er at prøve en mindre dose første for at se hvordan man reagerer og så spædde op derfra.

Citat:
Hvad sker der hvis i selv får for meget, hvad bliver skidt?

Uoverskueligt tankemylder, rastløshed, ondt i maven, kvalme/opkast, lettere paranoia, bliver asocial... for at nævne hvad der først falder mig ind. Læs på Erowid om mulige dårlige virkninger af psilocybinsvampe for at få en god oversigt over hvad der kan ske.

Citat:
Kan man sammenligne DXM med svampe overhovedet?

Jeg har ikke selv taget DXM, men min umiddelbare indskydelse er NEJ! DXM er et syntetisk opiod og påvirker andre receptorer i hjernen end psilocybin/psilocin og evt. andre aktive stoffer i svampene. - Derfor kan jeg som udeforstående i hvert fald ikke se at der skulle være et godt grundlag for at sammeligne.

Citat:
Er en del af min personlighed stadig intakt som ved DXM så jeg kan holde fast i den rigtige verden også?

Det kommer jo an på hvordan du reagerer på svampene og så selvfølgelig hvor meget du tager. Mange tager svampe og andre entheogener for at nå et punkt hvor deres bevidsthed om sig selv ("jeg'et) forsvinder og opnå en slags enhed med alt andet. Har du tænkt over hvad dine motiver for at tage svampe er?

Citat:
Er der stor chance for hallucinationer? (jeg har aldrig haft dem end ikke på en microdot lsd)

Med hallucinationer går jeg ud fra at du mener visuals - altså ændringer i perceptionen. Det forekommer hos mange ved indtag af entheogener, herunder psilocybinsvampe. Visuals kan forekomme som ændringer i farver, størrelsesforhold, døde ting "ånder" (f.eks. en væg der bølger lidt frem og tilbage). Visuals kan også være drømmesyn, der for nogles vedkommende helt overtager den objektive virkelighed. Hvis du mener deciderede hallucinationer hvor man ikke kan skelne mellem hvad der er virkeligt og uvirkeligt er chancen utrolig lille hvis ikke 0%. - Det er en tilstand man oftest kun oplever hos mennesker med høj feber, ved alkoholforgiftning (delirium tremens) eller ved indtag af natskygger.

Jeg håber du kan bruge mine svar til noget.

Medlem

Jo tak jeg må nok hellere ligge stille ud, tror 1,5g. Jeg er ikke helt parat til ego død endnu, mit primære formål er mere de anderledes tanker og opfattelser måske senere ego død

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Hej Zorglub

Inden du kaster dig ud i en heroisk dosis svampe, så skal du nok overveje om du i virkeligheden er at hardhead, eller om du bare har været uheldig med kvaliteten af meskalinen og HBWR. HBWR-kvaliteten svinger utroligt meget, og 10 frø var en fuldstændig inaktiv dose for mig, og jeg ikke noget hardhead... Kaktus kvaliteten svinger også ret meget, og 250 morning glory frø er imo en meget lille dose, jeg skal over de 500 for at det bliver spændende.

Jeg tror ikke du kan sammenligne et DXM-trip med et svampetrip. Jeg har ikke selv prøvet DXM, men jeg har prøvet ketamin, og ketamin skulle minde om de 2 sidste plateaus på DXM.

Jeg har ikke prøvet at få det dårligt på svampe, men med andre psykedeliske stoffer(DPT) er jeg blevet meget rastløs, og min puls blev alt for høj, så jeg tog mig nogle xanax og lagde mig til at sove... Men jeg har ikke oplevet at få en ubehagelig høj puls på svampe.

Jeg ville mene der er ret gode chancer for at få visuals(farver, mønstre og ting skifter størrelse, ikke virkeligheds tro syner), jeg har i hvert fald altid fået visuals af dem...

Men alt i alt så start lavt ud, det kunne jo være at de andre stoffers kvalitet havde været ringe, og du derfor ikke mærkede noget. Lad være med at spise mere end 2 g første gang...

Medlem

tjah har spist 1,5g nu for 1 time siden på fuldstændig tom mave og kan måske mærke en anelse men intet tydeligt, jeg er bange for jeg er et hardhead det er jeg ihvertfald når det gælder alle andre stoffer

*edit* snupper de sidste 1½g, 3g cubensis er vel heller ingen heroisk dosis?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
3g er en okay dosis og ikke herorisk nej. Glæder mig til at høre hvordan det gik! Dog er den egentlige effekt af 3gram du vil opleve; som du selv er inde på kan man ikke redosere som med andre stoffer - det er primært en tripforlænger.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Taler vi friske eller tørrede svampe?

Medlem

det er tørrede, kan godt mærke det nu men intet overvældende

jeg kan se svage visuals hvis jeg vil og musik lyder bedre end normalt

Medlem

jeg kunne se noget sand på gulvet bevæge sig, det var lidt sjovt fordi det strider imod alt sund fornuft, jeg kan godt svømme lidt hen i tanker og musik med lukkede øjne men når jeg åbner øjnene er det meste af mig "normalt" min personlighed er der ikke rigtig rykket på :( Jeg ville kunne sidde overfor min mor uden hun kunne se jeg var påvirket tror jeg, jeg kan stadig tænke 100% logisk

æv jeg er ikke fysisk påvirket og kun en smule psykisk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du skal også huske at indstille dig på at trippe - jeg synes godt det kan virke lidt som om at du ikke giver slip, efter hvad du beskriver. Visuals og guddommelige åbenbaringer kommer ikke af heroiske doser, men af at dit sind og dine tanker er tunet ind på op den rigtige "kanal".

Anyways bare et tip - kan selvfølgelig være at du allerede er klar over det.

Have fun =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har det præcis på samme måde.
Jo mere jeg ønsker mig at trippe, jo mere sidder jeg og tænker over det. Og så sker det ikke rigtig.

Afled din opmærksomhed, lav noget du synes er hyggeligt. Se en mystisk film (Fear and Loathing er jo oplagt. Ellers Yellow Submarine, The Rocky Horror Picture Show uden lyd, men med syret musik) eller hør noget meget mærkeligt musik.
Sørg for den rette belysning også. Et mørkt, lyssvagt lokale virker ekstremt intenst på mig. Især med masser af "hyggebelysning" såsom stearinlys, eller svage lysdioder i alskens afskyninger og farver :D

Så sker det lige pludselig bare.

Ellers kan du altid booste virkningen via en god gang hash, hvis ikke det er underligt nok. Det er voldeffektivt. Så pas på ikke at lave en for kraftig bønne. Især fordi det først rigtig sparker ind efter 15-20 minutter. Så kan man godt komme til at suge lidt for meget på sådan en pind, fordi man ikke synes der sker noget :)

Mit første svampetrip var på 1.5g spids nøgenhat, og det var sgu ganske intenst. Meget mærkeligt og med kraftige visuals. Der var så også den perfekte stemning, de gode tripbuddies, belysning og musik.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg synes, efter års læsning og utallige trips, stadig det er svært at forudsige hvordan et trip udarter sig. Jeg har prøvet mig frem med flere forskellige set&settings, samt doser, men uden nogensinde at være i stand til at forudsige trippets karakter. For mig er det blevet en del af spøgen, en accepteret del af trippet. Man må være klar på den værste, men desværre også det kedeligste.

Jeg har en enkelt gang skabt debat op hvilken dosis der er forsvarlig, ved at afsløre mine egne standarddoser, så det vil jeg ikke gøre igen. Men jeg tror du må prøve dig frem. Sørg for en SIKKER setting og evt en tripsitter, og arbejd dig op, til du får en oplevelse du finder spændende nok. Psykedeliske stoffer virker vidt forskelligt på folk, meget mere forskelligt en andre typer rusmidler, og den ringe udbredelse psykedelia trods alt har i sammenligning med andre stoffer, kunne også tyde på, at mange blot ikke får det store positive ud af det.

Jeg har et par enkelte konkrete råd : Det er således, at psilocybin optages glimrende gennem slimhinderne, og du kan derfor vælge at beholde svampene i munden, og lade dem virke den vej. Det tager lidt tid, og mange bryder sig ikke om smagen, men det gør det meget nemmere at styre virkningen. Hvis du istedet vælger at sluge dem, eller lave te, vil psilocybinen istedet bliver indtaget gennem mavesækken. pointen er, at du ved at tygge svampene grundigt, og beholde dem i munden, simpelthen kan spytte de resterende ud. Herefter vil trippet måske nok stige en kende i intensitet, men der er ikke mere svampemateriale der kan udskille yderligere psilocybin i kroppen. Som en anden poster nævnte, er THC en rigtig god "trip-booster" Men rul et par joints INDEN svampene begynder at virke. Nær rumskibet først letter, kan det være lidt svært......

Medlem

Jeg er lige stoppet med at ryge hash i søndags efter længere tids dagligt forbrug, måske det også har en indflydelse. Men det var dumt af mig af købe forskellige slags svampe for næste gang jeg skal prøve har jeg ikke flere cubensis så det bliver en anden slags og så er jeg på herrens mark med dosering igen :(

Jeg sad i tusmørke så det var ikke pga. lys, men jeg følte mig slet ikke "fuld" eller påvirket fysisk, det havde jeg regnet med jeg ville gøre

Tror ikke jeg kan holde dem i munden lang tid nok, så godt smager de heller ikke :)

Med DXM kan jeg godt styre hvor langt væk fra virkeligheden jeg vil afhængig af dosis, jeg synes endda at selvom jeg har taget en stor dosis kan jeg holde fast i min personlighed hvis jeg ikke vil alt for langt ud, jeg er lidt nervøs for instant ego død på svampene men hvad måske er det ikke så skræmmende når det kommer til stykket

Jeg havde en oplevelse med DXM hvor jeg kunne mærke min personlighed var på vej væk, men jeg turde ikke give slip og det virkede, jeg kunne godt holde fast i den, ved ikke om man kan det med svampe

Føler mig også lidt depri idag, kan det være pga. svampene igår?

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
Zorglub skrev:
Jeg er lige stoppet med at ryge hash i søndags efter længere tids dagligt forbrug, måske det også har en indflydelse. Men det var dumt af mig af købe forskellige slags svampe for næste gang jeg skal prøve har jeg ikke flere cubensis så det bliver en anden slags og så er jeg på herrens mark med dosering igen :(

Jeg sad i tusmørke så det var ikke pga. lys, men jeg følte mig slet ikke "fuld" eller påvirket fysisk, det havde jeg regnet med jeg ville gøre

Tror ikke jeg kan holde dem i munden lang tid nok, så godt smager de heller ikke :)

Med DXM kan jeg godt styre hvor langt væk fra virkeligheden jeg vil afhængig af dosis, jeg synes endda at selvom jeg har taget en stor dosis kan jeg holde fast i min personlighed hvis jeg ikke vil alt for langt ud, jeg er lidt nervøs for instant ego død på svampene men hvad måske er det ikke så skræmmende når det kommer til stykket

Jeg havde en oplevelse med DXM hvor jeg kunne mærke min personlighed var på vej væk, men jeg turde ikke give slip og det virkede, jeg kunne godt holde fast i den, ved ikke om man kan det med svampe

Føler mig også lidt depri idag, kan det være pga. svampene igår?

Hvis du vælger at prøve igen kan du evt. tage lattergas som en booster, i stedet for hash. Det er imo den bedste booster til et trip, da det bliver utroligt intenst, men kun i et minuts tid. Så hvis oplevelsen bliver ubehagelig ryger du hurtigt ned igen, og kan så lade være med at redosere med lattergassen.

Og grunden til at du føler dig depri i dag, er nok at du synes trippet var lidt tamt? Normalt når jeg har haft et vellykket trip, er jeg utrolig glad i en måneds tid.

Medlem

ok god ide, jeg har faktisk lige bestilt noget lattergas hjem, det passer mig fint at kunne styre det eller komme ud af det igen efter kort tid som du siger så det vil jeg prøve

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes du skal forhøje dosis, istedet for at blande andet ind i det.

det strider mod det med hashen jeg bakkede op tidligere, jeg ved det. Men ved eftertanke....

Medlem

Men nu har jeg ikke flere cubensis jeg har hawaiians, columbians, philipines og philosophers stone og de skulle være kraftigere end cubensis så jeg aner ikke rigtig hvad 3g cubensis svarer til i disse arter. Men ja jeg bliver nødt til at forhøje dosis også, jeg trippede lidt i musikken (det lød fedt og mine tanker fløj lidt) da jeg gik på toilet kunne jeg se sand på gulvet bevæge sig og der var svage hints af nogle geometriske mønstre på fliserne men det varede kun kort tid, da jeg gik ind igen var det væk og det kom ikke tilbage.

Kunne du evt. afsløre dine standart doser til mig selvom de er kontroversielle?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zorglub skrev:
Kunne du evt. afsløre dine standart doser til mig selvom de er kontroversielle?

Hvis jeg vil "bryde igennem" som jeg kalder det, spiser jeg + 10 gram tørret cubensis, gerne mere. Jeg har haft ret vilde trips på omkring 15 gram friske "Philosophers Stone" De indeholder modsat andre svampe, kun 50 % vand (egentlig er det mycelie, og ikke den overjordiske svamp man spiser). Men det er uden tvivl individuelt hvor meget man bryder sig om. Jeg tror bare du skal have tålmodighed og prøve dig frem.

Du kan se psilocybin-indhold i de forskellige arter her: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo4.shtml

Phillipines og columbian er også Cubensis, så vidt jeg ved.

Medlem

Copelandia Cyanenscens, Psilocybe Colombian, Psilocybine Tampanensis, Psilocybe Philipine hedder dem jeg har tilbage, bryde igennem er det lig med total ego død og ingen forbindelse til den rigtige verden?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
cubensis giver heller ikke det store ved mig. testede 2.15g i weekenden (og de skulle være gode nok) men jeg fik ikke det store ud af det.. Hvis du skal spise hawaii, vil jeg tro at du skal op på mindst 1,5g (start med 1g). Personligt vil jeg helst indtage 1,8 - 2,5g

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]