Kære psychedelianere..
Dette er mit første indlæg, så nu håber jeg at jeg har postet det rigtige sted osv!
Først vil jeg gerne lige (som ny bruger) udnytte lejligheden til lige at sige
mange gange tak til alle jer der deler og har delt ud af jeres viden her på fora, og dertil ikke mindst til udviklerne/vedligeholderne heraf..
Og så til grunden til at jeg skriver.. som følger.. (beklager den lange forklaring)
Efter at have stereliseret, inoculeret, samt født mine første 6 kager, har jeg både haft kigget på mulighederne for at samle sporer igen efter frugtlegmerne er kommet op, samt at klone/pode mycelie på diverse måder.. Desuden har jeg prøvet at dunke mine kager på forskellige måder, blot for at prøve mig lidt frem.
I nogle af mine forsøg prøvede jeg så at fylde et par brugte bøtter med "dej" lige efter den tidligere kage var dunket ud (altså nu ustereliseret) i håb om at restmyceliet i bøtterne ville kunne udvikle sig.. det viste sig så hurtigt at gå ganske ok for efter kun 3-4 dage var kagerne fuldt kolloniseret igen, og så ganske sunde og normale ud.. jeg tog så den ene kage ud (og kunne tydeligt mærke mycelielaget var meget tyndt og skrøbeligt pga den hurtige spredning) og puttede den så i postevand tilsat en meget svag blanding H2O2 (for at fjerne bakterier, m.v.), præcis som jeg havde gjordt ved så mange andre kager.. Efter 20 timer tog jeg den så op, rullede den i vermiculite og lagde den så over i frugtkassen..
Og nu til det der undrer mig...
Efter kun
12-24 timer har den hurtigtgroende/langtidsdunkede kage nu udviklet sig meget mærkværdigt, så jeg tænkte at måske nogle af alle jer kan forklare mig, hvad det mon er der kan være sket i udviklingen, siden kagen nu ser ud som den gør,. og om den nye pels overhovedet er mycelie.. bare inden jeg får nøja'en på ihvertfald.. nåh ja, og så evt hvis nogen kan sige mig om jeg så mon stadig kan bruge den!? 'er det bare mycelie der har spredt sig som en pels-bold? og hvad vil dette evt. betyde for en eventuel høst?
Og nu her lige et par billeder inden jeg snakker jer et øre af...
Billede #1: Her ser i så min nye pelsede ven/uven..?

Billede #2: Stor forskel.. (taget lige da jeg opdagede det) De andre kager her har stået der i lige over en uge.. den anden som sagt 12-24 timer

Billede #3: Hurtigt isoleret fra de andre, for en sikkerheds skyld. (i skrivende stund nu næsten dobbelt så stor i pelsen, som da disse billeder blev taget)

Dette er mit allerførste svampe grow, og det må bare ikke gå galt
Så..
please inlighten me, hvis der skulle sidde nogen derude som kan forklare mig hvad dælen der sker for det mycelie der.. det herre gøja det andet her..
Al hjælp er kærkommen!