Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 11:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
har tænkt mig at dyrke cubensis i halm og læste så i bogen Fobyde hallucinogener? forbyd naturen at gro! at i et slutmedie som altså var halm var det unødvendigt at arbejde sterilt og med luft filter. så jeg tænkte på at hvis man pasteuriserede noget halm puttede det i en fryse pose gav det en omgang spore, når så det var tilgroet til med det der hvide kan ikk huske hvad det hedder. ville det så være nødvendigt at resten af prosesen var steril og med luft filter?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Du skal starte fra almindeligt _steriliseret_ rug , eller evt kager. Når de er koloniserede overfører du til pasteuriseret halm!

Når myceliet (det hvide du nævner) helt har overtaget kagerne/rugen er det meget modstandsdygtigt, og der er desuden ikke mere "mad" at spise for andre sporer eller bakterier (dem vi ikke vil dyrke), og så falder behovet for sterilitet. Luftfilter behøves ikke, men skader bestemt ikke. Se beskrivelserne herunder.

http://mushplanet.org/cult_cubstraw.php
http://www.fungifun.org/English/Teks

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
kan man godt bruge tyvek som luftfilter?

Medlem
Brugeravatar

Ja det kan man, jeg synes jeg har læst noget om at det skulle kunne købes på posthuse? men jeg er ikke sikker, du kan jo prøve at undersøge det. ellers kan man i hvert fald bruge polyesther fyld, eller dukke/bamse fyld som det også kaldes. det kan købes i så vidt jeg ved de fleste hobby butikker.

Dedikeret medlem

Der er nogen konvolutter, der er produceret af tyvek. Der findes malerdragter af tyvek. Flimmer har skrevet her et sted, mener jeg, at han bruger cd covers (dem til brændbare cd'er).

Hvis du laver kager og dertil også bruger 1-2 cm vermiculite "filter" øverst, så ville min tantes hunds kanariefugl sige at det var helt fint. At anvende en steril "glove box" af fx en flyttekasse og noget gennemsigtigt plastik/et par plastikhandsker til at lave sporesprøjte, til inokulation osv., samt at sikre ordentlig sterilisation af mediet er det vigtigste. Der er mange smarte gadgets, som helt sikkert hjælper, men som ikke er nogen absolut nødvendighed - udover tyvek/polyesterfill også fx selvlukkende injektionshuller af ørepropper eller silikone.osv. For en totalt back to basics beskrivelse af kagebagning se fx "PF tek for simple minds" på http://www.fungifun.org - der er ingen grund til at udsætte et pf tek grow pga manglende tyvek.

Forresten, Psilonautismus, hvordan gik det med majsmel- og havregrynsopskrifterne?

Medlem
Brugeravatar

Majsmel og ris kombineret virkede. Jeg ved ærlig talt ikke hvor godt, fik 2-3 flushes af dem som ikke blev kontaminerede. det var bestemt ikke noget at råbe hurra for, jeg havde bare i min iver så travlt med at få lavet nogle kager, at jeg ikke tog mig tid til at finde nogle steder hvor de havde øko rismel (irma lol). Majsmel og ris kagerne blev så hårde at myceliet havde svært ved at bryde igennem, samtidig har de ikke haft de bedste vækstbetingelser både i fruting og incubation. fik aldrig prøvet med havregryn, desværre, selvom jeg godt kunne forestille mig at det virker (lige som så meget andet). Mit næste projekt bliver en double-tub eller stor mono-tub.(der passer sig selv ;)) har også fået nogle azurescens sporer hjem. regner med at lave billed growlog men jeg lover ikke noget, og det bliver tidligst omkring jul. :D hva med dig? roder du med noget?
Ps: Trådstarter, undskyld vi på denne måde hijacker.

Dedikeret medlem

Jeg er overrasket over at du fik noget ud af kagerne, cubensis er sgu en livskraftig og ikke mindst sulten gevækst. :) Men majsmel er sikkert ikke nogen dårlig idé, hvis bare kagerne bliver lidt mindre hårde! Det lyder spændende med dine nye projekter - har du tænkt dig at isolere noget rent azurescens mycelie via agar, eller er det rene sporer du har? Held og lykke, og skriv endelig lidt om det.

Jeg dyrker kun svampe under fødderne p.t., men vil gerne lege lidt med medicinske (reishi) eller bare spisesvampe, nu hvor jeg regner med at være hjemme et par måneder.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Men majsmel er sikkert ikke nogen dårlig idé, hvis bare kagerne bliver lidt mindre hårde!
ja det er sikkert næsten lige så godt som rismel, der er jo også mange der laver det på popkorn.

Jeg bor også hjemme, men fik held til at snakke med min mor om det, så det er ikke rigtig det, der er problemet længere ;) fuck jeg er lettet. hun tog det meget pænt.
ja min plan er at isolere en enkel kultur, via agar, i begge mine projekter. men det er stadig kun på plan stadiet, men jeg vil gerne skrive om det når jeg når længere med det, elsker selv at læse om andres grows, so keep posting! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]