Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Antal pins?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Hej folkens :)
Nu er jeg kommet godt i gang med at gro de små svampe, med et P. Cubensis growkit. Mit spørgsmål er om det er normalt at der kun er dukket 3 pins op her 8 dage efter start (altså 1. flush), hvor 2 af dem er 2-3 cm og den sidste er 0,5 cm? Vil resten komme hen ad vejen? Det skal siges at temperaturen stort set konstant ligger på de 24 grader, og kittet er placeret tæt ved loftet på et skab hvor det får nok lys. Har kun forstøvet med kogt vand een gang, og luftet ud i posen to gange. Altid med rene hænder. Har jeg gjort noget forkert der kunne påvirke væksten?

På forhånd tak :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Ja, det er flot alene at der allerede er kommet pins. Men fremover er det her du skal poste: Spørgsmål til growkits/growbox

Well, jeg kan ikke forstå at du har sprayet vand og luftet ud, er det ikke et growkit der kommer med filtreret pose og vermaculite, hvor du har fyldt den med vand og haft den til at trække i ca. 12 timer? Hvis du har gjort det, så er der ingen grund til at hverken spraye eller lufte ud.

Medlem
Brugeravatar

okay. Undskylder for forkert post. Jo det kom med pose og den slags, men havde læst at det kunne være en god ide for at fremme væksten, men tænkte også her senere at det var gansk unødvendigt at lufte og spraye, så vil ikke gøre det mere. Men een sidste ting. Når nu der kommer et par forholdsvist store svampe før de andre, skal de så høstes før de andre, eller skal jeg lade dem stå til de andre bliver større?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Du kan sagtens høste dem før de andre, men så skal du nok lige spraye lidt for at få fugtigheden op igen.

Medlem
Brugeravatar

Det gør jeg så :P Tak.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]