Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heej alle sammen, har endelig fået mine spores hjem og gik straks igang med at lave kagerne jeg hældte kogende vand over mit vermiculite og gav det en gang i mikroovnen efter at have blandet det op med rismel for at sterilisere det derefter hældte jeg det op i normale steriliserede drikke glas og injucerede mit spore Psilocybe Cubensis Ecuador brugte ca. 5ml per glas :P og det sådan noget sort new moon det skulle jo gå lidt hurtigt har 2lag sølvpapir over glasne og de står ved ca. 25grader

har dog et par spørgsmål,,
jeg kan ikke have hældt for meget i? (spore vand)
og hvor langtid kan jeg regne med at skulle vente for at jeg kan plante dem tidligst?

har også lavet en spagnum (altså det der mos man laver spagnum af) vermiculite - rismel blanding og vil mægtig gerne smide nogle billeder ind når jeg har fået birthet dem hvis de ikke alle sammen dør og bliver kontamineret af mug :D

Junior medlem

her er lige et link til en af de shroom grow vids jeg syntes bedst om :) http://www.youtube.com/watch?v=tgYh2nAD ... re=related

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
hvor sødt :)
Det er også min yndlingsfilm.. postede den faktisk for nogle måneder siden tror jeg- kan ikke lige huske hvad tråden hed- men der kan du også finde nogle andre video's

Junior medlem

uha, der er begyndt at udvikle sig hvidt spind overalt i mine glas (altså ikke edderkoppe mug ting) men for at forbinde myceliet det ser rigtig godt ud med lidt held har jeg tænkt mig og birthe den mest udviklede af kagerne allerede i morgen aften efter 3½ dag..
eller det må jeg se på.. måske 1-2dage ekstra. putted også monster meget spore vand i (what a waste) og i et halvt glas hvor jeg fyldte resten af sprøjten med vand og putted det i er der allerede begyndt at kolonisere sig mycelie i små mængder og der er måske 1000x så lidt i

Junior medlem

Macdavis skrev:
uha, der er begyndt at udvikle sig hvidt spind overalt i mine glas (altså ikke edderkoppe mug ting) men for at forbinde myceliet det ser rigtig godt ud med lidt held har jeg tænkt mig og birthe den mest udviklede af kagerne allerede i morgen aften efter 3½ dag..
eller det må jeg se på.. måske 1-2dage ekstra. putted også monster meget spore vand i (what a waste) og i et halvt glas hvor jeg fyldte resten af sprøjten med vand og putted det i er der allerede begyndt at kolonisere sig mycelie i små mængder og der er måske 1000x så lidt i

<TJAH det viste sig at 6/6 kager var kontamineret med dactylium dendroides Cobweb.. så har smidt alle kagerne ud i en spand og caset dem med noget coco coir bare for at se hvad der sker..

lavede en glovebox igår og har gjort klar til endu et forsøg med 100% sterile forehold..
regned af en og anden grund med det var for sjov folk gik så meget op i det skulle være sterilt og hvis jeg ikke spared på spore-syrine ville det sætte nok mycelie igang til at det ville kunne nedkæmpe kontaminanter.... :oops: :cry: :x :life:

min umådelige nedtrykthed kan ikke beskrives.. følelsen ligger tæt op af at miste sine børn i et trafik uheld .. håber dog at jeg væbnet med en tryk koger og lidt bedre tålmodighed kan gøre det bedre næste gang... life suxx

Dedikeret medlem

Macdavis skrev:
lavede en glovebox igår og har gjort klar til endu et forsøg med 100% sterile forehold..
regned af en og anden grund med det var for sjov folk gik så meget op i det skulle være sterilt og hvis jeg ikke spared på spore-syrine ville det sætte nok mycelie igang til at det ville kunne nedkæmpe kontaminanter....

Hvis der kun er et eneste trin du gør ordentligt, så skal det være steriliseringen. På mange andre punkter er der alternativer, men aldrig der. Men det har du vist fundet ud af :(

Junior medlem

Hvis der kun er et eneste trin du gør ordentligt, så skal det være steriliseringen. På mange andre punkter er der alternativer, men aldrig der. Men det har du vist fundet ud af :([/quote]
yup det var det eneste punkt der ikke var optimalt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]