1. Nej.
2. Omkring 1-1½ gram af en nogenlunde sort som eksempelvis cubensis (mexikanske)
3. Stort set ikke tilstede.
4. Det varierer lidt, men i det store hele varer det omkring 6-8 timer. Intenst i 1-2 timer.
5. Jeg har det altid fantastisk næste dag. Som har man bare fået den bedste søvn.
6. Jeg holder på, at det lidt kommer an på den enkelte. Er det tegn på psykiske lidelser i familien, så er det muligt at svampe kan forårsage en fremskyndelse af disse lidelser, hvis arvemassen nu engang har bestemt det skal gå ud over vedkommende. Men er man en rask, velfungerende person, uden problemer i daglidagen eller hyppige nedture, så ser jeg ingen grund til at forvente psykiske problemer.
7. Hvis man ser bort fra det psykiske som beskrevet ovenfor, så er der ingen farer her.
8. Gør det ikke til en fest... Det er et meget asocialt stof ifølge min og mine venners erfaring. Man er ikke rigtig i stand til at kommunikere med andre folk der ikke tripper. Omend et ½-1 gram godt kan virke som et party-drug uden at man mister kontrollen.
Jeg vil anbefale ALLE førstegangsbrugere at gøre det med en god ven eller en man stoler på/holder af. En tripsitter er altid en god idé, men ikke en nødvendighed, hvis man bare starter ved lave doser for at få et feel for det.
Læs noget mere om det, sæt dig ind i set og settings. Skadesreduktion er din ven, når du har med psykedeliske stoffer at gøre

Er omstændighederne og det fysiske/psykiske på plads, så er chancen for et dårligt trip minimalt.
Personligt var mit første svampetrip på 1.5g spids nøgenhat. En meget underlig og dog fantastisk aften, i selskab med to gode venner i perfekte, aflukkede omgivelser. Vi kunne koncentrere os til fulde om vores trip. En god førstegangsoplevelse.