Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Stor København
Har tænkt i noget tid på at komme et skridt videre i min liste, og tænkt at svampe skulle være mit næste nye trip, da jeg elsker hallucinationer. Men har dog nogle enkle, dumme, newbie spørgsmål inden jeg vil prøve at tage dem.

1. Kan man dø af overdosis af Psilocybin svampe?

2. Hvor mange gram ville være klogt og ikke for meget at tage som nybegynder af svampe? Evt. hvilke svampe?

3. Hvor stor er jeres mulighed for dårlig trip når i tager svampe? (Ved godt det kan være forskelligt fra person til person men det kunne være rart at vide fra person til person :P)

4. Hvor lang tid har man dette gode/dårlige trip?

5. Dagen efter? (Tømmermænd, kvalme, evt.)

6. Kan Psilocybin svampe føre til psykose eller lign.?

7. Ligesom hash kan give dårlig hukommelse, langsom tale, osv. hvad kan Psilocybin svampe så gøre ved en på længere sigt?

8. Ville det være klogt at tage Psilocybin svampe til en større fest, eller trippe første gang sammen med en man stoler godt på og evt. have en tripsitter med?

Mange tak på forhånd, håber andre nybegynder også kan få noget ud af jeres svar :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1. Nej.

2. Omkring 1-1½ gram af en nogenlunde sort som eksempelvis cubensis (mexikanske)

3. Stort set ikke tilstede.

4. Det varierer lidt, men i det store hele varer det omkring 6-8 timer. Intenst i 1-2 timer.

5. Jeg har det altid fantastisk næste dag. Som har man bare fået den bedste søvn.

6. Jeg holder på, at det lidt kommer an på den enkelte. Er det tegn på psykiske lidelser i familien, så er det muligt at svampe kan forårsage en fremskyndelse af disse lidelser, hvis arvemassen nu engang har bestemt det skal gå ud over vedkommende. Men er man en rask, velfungerende person, uden problemer i daglidagen eller hyppige nedture, så ser jeg ingen grund til at forvente psykiske problemer.

7. Hvis man ser bort fra det psykiske som beskrevet ovenfor, så er der ingen farer her.

8. Gør det ikke til en fest... Det er et meget asocialt stof ifølge min og mine venners erfaring. Man er ikke rigtig i stand til at kommunikere med andre folk der ikke tripper. Omend et ½-1 gram godt kan virke som et party-drug uden at man mister kontrollen.
Jeg vil anbefale ALLE førstegangsbrugere at gøre det med en god ven eller en man stoler på/holder af. En tripsitter er altid en god idé, men ikke en nødvendighed, hvis man bare starter ved lave doser for at få et feel for det.

Læs noget mere om det, sæt dig ind i set og settings. Skadesreduktion er din ven, når du har med psykedeliske stoffer at gøre :)
Er omstændighederne og det fysiske/psykiske på plads, så er chancen for et dårligt trip minimalt.

Personligt var mit første svampetrip på 1.5g spids nøgenhat. En meget underlig og dog fantastisk aften, i selskab med to gode venner i perfekte, aflukkede omgivelser. Vi kunne koncentrere os til fulde om vores trip. En god førstegangsoplevelse.

Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak for dit svar :)

Nu er det bare at få fat i svampene, nobody seems to sell them. Og jeg har ikke de rette forhold til at plante dem selv :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Se om du kan finde dem i naturen i stedet =)
Det er langt sjovere og mere "rigt" at trippe på svampe man selv har plukket.

Sæsonen er lige startet, så der burde være rig mulighed for at finde dem rundt omkring, på diverse kreaturmarker.

Junior medlem
Brugeravatar

Det ved jeg ikke om er en god ide da svampe ikke lige er min stærke side :D

Jeg ved ikke om det er en rød fluesvamp eller om det er en champignon jeg spiser :P

Men mange tak for tippet jeg vil da klart prøve at lede efter nogle, men så igen, jeg bor i stor københavn, såå meget natur er der heller ikke ligefrem.. :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
bare gå ind og læs en masse om spids nøgenhat, så skulle du nok kunne se forskel og vide hvor du skal samle.
så tag også lige i betrakning at når sæsonen er færdig går der et helt år før den kommer igen, så er det helt gratis og hyggeliigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så er det heller ikke værre end at du bestiller et growkit eller nogle sporer og selv dyrker dem. Det er rimelig nemt.
Desuden er spids nøgenhat ikke til at tage fejl af. Har du først fundet en, så tager du aldrig nogensinde fejl igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Bor hjemme, så det er ikke en mulighed at gro svampe her hjemme. Har heller ingen penge til at bestille sporer. Btw er det lovligt at bestille sporer til danmark?

Jeg vil gå ud i naturen og kigge her i løbet af de næste to uger :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja vi kan ikke hjælpe dig i anskaffelse af svampene. Der er du på helt egen hånd, medmindre du plukker dem eller gror dem.
Sporer er lovlige så længe de ikke bliver kultiveret.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ved godt det er min egen hovedpine at skaffe dem. Mange tak for dine svar, det hjalp meget :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Citat:
Sporer er lovlige så længe de ikke bliver kultiveret.

Det kræver en vis viden om psilocybinsvampe og deres sporer at kunne læse at loven rent faktisk ikke forbyder sporerne. Den viden har politi eller andre relevante myndigheder (Sundhedsstyrelsen) næppe, da loven sandsynligvis så havde fået en anden ordlyd. Så med mindre man har lyst til martyrisk at slås for sine rettigheder, skal man nok helst lade som om de ikke var lovlige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sandt nok...
Jeg mente bare, at det som regel ikke er noget problem at bestille sporer hjem til Danmark.
Især mange internetbutikker sælger kanyler med psilocybin-sporeopløsninger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]