Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 04:23


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 dec 2014 11:16 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2014 14:25
Indlæg: 37
Geografisk sted: vest for København! !
Hej Allesammen.

Jeg har nu høste min første omgang! Kan man bruge pf-tek kagerne igen? Hvis man kan skal jeg så sætte dem i vand igen i 24 timer også rulle dem i vermaculite igen? Eller hvordan skal det gøres Hilsen Nukster

_________________
Leg aldrig med en kvindes hjerte! Leg heller med hendes bryster, dem har hun to af!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2014 13:08 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Sådan! :)
Ja, man kan blive ved med at gro på kagerne indtil de enten stopper med at give svampe eller der går mug i dem.
Du skal ikke rulle dem i verm igen, du skal kun dunke dem.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2015 18:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
har for nyligt spawnet en god gang koloniserede rugkorn til et substrat bestående af bestående af ca 70% coco coir, 15% vermiculite og 5% kaffegrums. og nærmest per ren refleks valgte jeg at case med ren vermiculite i et lag på ca 0,5-1 cm. for at være ærlig ved jeg ikke helt hvorfor jeg gjorde det. det eneste argument for at gøre det er at det skal holde på fugt osv.

ja ja jeg er ikke så bekymret for at det skulle være dårligt for growet. men det ramte mig lige i baghovedet at jeg egentligt ikke vidste om ren vermiculite som et casing lag på toppen af substratet egentligt er godt for noget? nogen der har prøvet det og fået noget bedre ud af det end fx. ikke at case med noget og bare spawne til substrat. eller hvad plejer folk normalt at case med hvis i gør det? det er første gang jeg har caset så har ikke rigtigt nogen erfaringer med casing. plejer bare at spawne rugkorn til substrat og det er det. har aldrig rodet med brf kager med succes og det er det eneste jeg kender til et top lag af ren vermiculite :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2015 01:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jan 2015 01:26
Indlæg: 52
Hej, er det lovligt at bestille magiske trøffler til Danmark? Kunne godt tænke mig at prøve dem, men vil ikke risikere at det er ulovligt.

De bliver bestilt fra Holland.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2015 04:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
qu3L skrev:
Hej, er det lovligt at bestille magiske trøffler til Danmark? Kunne godt tænke mig at prøve dem, men vil ikke risikere at det er ulovligt.

De bliver bestilt fra Holland.


Desværre nej.

Hvis du beslutter dig alligevel, vil jeg råde dig til at læse godt og grundigt op på tingene først. Foruden at du sandsynligvis vil få meget mere ud af det, vil det også nedsætte chancen for en dårlig oplevelse.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2015 15:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Har lige 2 hurtige dumme spørgsmål! tak for din tid :)


1) Er der noget materiale der er bedre at kolonosiere end andet, hvis kagerne skal smuldres og spawnes til bulk bagefter?

2) Mine kager, bliver lavet i glas som har en indsnævring for toppen, derved kan hele kagen ikke "rotereres" ud i et helt stykke. Jeg kan vel i princippet bare tage en afsprittet kniv og hakke det i stykker og ryste det ud?

3) Hvad er fordelen ved at holde ens PF-kager på 240ml? Kan det ikke være lige meget om jeg har en 1L kage eller 250ML, hvis jeg smider tilsvarende mere mycelium i??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2015 17:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
1) Ja, det mener jeg, men jeg kan ikke huske hvilket. Prøv evt en søgning på shroomery også :)
2) Hvis du laver casings eller bulk, tror jeg det er lige meget. Fruiting fra kager bliver svært med den metode, men det lyder heller ikke til at være det, du har tænkt dig.
3) Fordelen er, at det koloniserer meget hurtigere end en 1 liters kage. Sådan, rigtig meget hurtigere. Så kan du bare kompensere ved at have flere kager.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 mar 2015 21:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2015 22:30
Indlæg: 1
Nogen der har erfaringer med svampe og lattergas kombineret? Efter at have søgt lidt, har jeg ikke rigtig kunne finde nogle brugbare svar. Har en del "trips" bag mig med begge substanser, men har aldrig prøvet dem sammen.

Ved forresten ikke om det var det rigtige sted at henvende mig, så håber ikke det er helt ude i skoven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 mar 2015 15:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det burde gå fint sammen, men forbered dig på en ordentlig rutsjetur. Tror de forstærker hinanden rimelig meget. Det er i hvert fald min generelle erfaring med psykedeliske stoffer og lattergas.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2015 02:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Tak for svarene The Docter. ^^Jeg har valgt at gå videre med rugkorn og finde glas jf. dit råd.

Jeg har lavet et sporeprint (fik en hat af en kammerat). Hatten lå på sølvpapiret i ca 72timer i en lukket steril boks, og gav et smukt stort lilla print. Desværre grundet den lange tid, er der vokset en slags "svamp" oven på hatten. Det ligner en slags hvid mug, hvor imod på det andet print "muggen" var lilla. Det fremkommer som en lille belægning oven på hatten i hver tilfælde. Printene er opbevaret sammen og jeg overvejer nu om de er noget værd eller de er lige til at smide ud?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2015 09:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Det er svært at sige. Generelt synes jeg det er svært at lave ukontaminerede sporeprint. En anden fordel ved at lave mange mindre kulturer, i stedet for færre større, er at du mister mindre arbejde hvis der er kontamitationer imellem ;-)

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2015 13:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 mar 2015 11:26
Indlæg: 2
Hej.
Jeg står i et lille dilemma og kunne godt bruge et råd.
Er gået igang med mit første svampeprojekt (hvilket jeg er ret meget oppe og køre over :D )
Men! der sker ikke noget.. Fik fat i et sporeprint, kanyle osv og var ret påpasselig med inokulering.
Første forsøg voksede der ikke noget mycelie frem, så jeg tænkte "nårh, ja.. jeg har sikkert fumlet med et eller andet, jeg prøver bare igen"
Så ud med kagerne, læs guide og prøv igen, men denne gang vokser der heller ikke noget :(
Har lavet kagerne af 2/3 vermiculite og 1/3 blendede brune ris. (Fulgte den PFtek-guide der er lagt op her inde)
Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om hvor problemet ligger:
-sporerne er døde. Så jeg skal tage hul på at andet sporeprint.
-Har brugt dårlige ingredienser til kagerne. Så jeg skal bare handle ind et andet sted.
-eller noget helt tredje.

Sporerne er cubensis cambodian. 20ml sprøjte + ca. ½sporeprint til 7x200ml kager.
Kagerne er blended økologisk brun ris fra netto og vermikulite er fra en dyrehandel.
Har prøvet at tilføre lidt ekstra vand (for at sikre mig at det ikke var fordi jeg havde kogt dem for tøre)
Har både haft dem ved 19-20 grader og 27-30 grader. lys/mørke.

Der vokser ingenting i kagerne, ikke engang kontaminationer - hvilket normalt vil være en godt tegn, men det gør
mig dog lidt mistænkelig..

What to do?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2015 13:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Velkommen til Stub.

Det lyder til du har gjort alting rigtigt, så det er sporerne den er galt med.

Det bedste bud er vel at rehydrere sporene ved at suge dem op i kanylen med sterilt vand og vente nogle dage inden du poder kagerne med dem. Det har jeg ihvertfald hørt andre gøre i din situation, men de kan meget vel have været udsat for andre ting, der har gjort dem sterile.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2015 13:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 mar 2015 11:26
Indlæg: 2
Det prøver jeg. :) takker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2015 17:33 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Der kan godt gå 3 uger før du ser noget mycelium.
Hold helst temperaturen under 23°, da højere temperaturer giver bedre grobund for bakterier. Stuetemperatur er det mest optimale.
Mycelium/svampe har godt af lys, gerne en 6500K sparepære. Myceliums "døgnrytme" minder meget om menneskers, så tænd for det når du står op og sluk det inden du går i seng.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2015 13:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
En mindre tjekket bekendt har bestilt sporer til at lave PF Tek, og så ombestemt sig og købt et Supa Gro. Hxn spørger: Hvordan opbevarer man bedst sporekanyler, og hvor længe kan de holde sig?

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2015 13:52 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
I køleskabet. De kan holde sig i flere år.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2015 13:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 apr 2001 01:01
Indlæg: 1149
Tusind tak! :thumbsup:

_________________
Problemer med misbrug af stoffer? Giftlinje, hjælp osv. her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2015 00:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
jørgen skrev:
Tak for svaret, meget muligt også mig der overfortolker, har jeg nogengange en tendens til .. haha

når det er sagt synes jeg umiddelbart kun det virker til at gå imod reglementet når man linker hjemmesider "Det betyder at køb/salg/bytte mellem medlemmer, samt henvisning til hjemmesider hvor man kan købe stoffer, ikke er tilladt. Dette gælder også stoffer, som ikke er omfattet af lovgivningen. Links til hjemmesider, der sælger eksempelvis growudstyr eller andet materiel til klart ulovlige aktiviteter, er heller ikke tilladt."

altså "henvisninger til hjemmesider"


Du glemmer den første sætning i regelsættet: "Psychedelia er ikke til anskaffelse eller salg af stoffer". Da jeg skrev den forklarende tekst regnede jeg ikke med at nogen tænkte at navn og adresse på pushere ville være okay. Men det kan da være jeg skal opdatere den.

Uanset hvad der står, så er dit spørgsmål en overtrædelse af reglen om anskaffelse, og bliver derfor slettet.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2015 21:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2012 22:27
Indlæg: 65
Geografisk sted: The world of Bith.
Hej Psychedelia! :D

Jeg spiste nogle psilocybin svampe her igår, og fik et ret fedt trip, men jeg fik en ''bivirkning'' som jeg også får når jeg har taget mærker af typen DOC. Jeg får sådan en underlig stikkende fornemmelse på min hud over alt, når jeg røre ved ting og der hvor mit tøj rør mig, den gør ikke ondt som sådan men er relativt ubehalig, og nogle gange bliver det et meget slemt irritations moment som kan forstyrre mit ellers herlige trip ret så meget. Det er ikke noget slemt, men bare ekstremt irriterende og jeg forstår ikke hvorfor jeg skulle føle denne ting, på både mærker og svampe. Ingen af mine venner kan relatere.. Nogle herinde som kender til denne følelse?

- Hilsen Emil :peace:

_________________
Everything you can imagine is real.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team