Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 dec 2014 21:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2014 21:27
Indlæg: 87
Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Hey. Jeg har et spørgsmål mht. effekt, når man ryger tjald på et svampetrip. Min ven og jeg plukkede en god håndfuld SN (120 styks, store som små) Da vi skulle trippe var vi 3 personer. Vi lavede te af lidt over halvdelen og spiste også en rigtig god håndfuld. Men hele trippet igennem var det hele ret ukontrolleret og rodet. Som vi fandt frem til på daværende tidspunkt: "Vi fattede ingenting". Jeg ønskede mig et intenst trip, og ikke rodet og ukontrolleret, men sådan må det jo være. Vi røg et godt chillum-mix en time til to før vi skulle i gang og så røg vi en joint også. Kan det have noget at gøre med at vi også røg tjald ved siden af? For vi røg mere da vi kom længere ind i trippet også. Det var godt nok et par gode timer efter.
Det skal lige siges at jeg gik i en uges tid forinden vi skulle trippe, så jeg kunne forberede mig både mentalt og så lige rense hovedet lidt, da jeg ikke havde røget 1 uge før.

_________________
Ve du ma nåe, hva? Mød mig i hulen, sveske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 22:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
Nukster skrev:
Hej igen.

Har lige et spørgsmål!! Hvad kan der ske ved at blande 2 forskellige Sammen Fx.Mexikanske og Golden teacher?? Har nemlig prøvet og de ser slet ikke ud som de andre jeg har! :D

Det sker der ikke noget ved, de indeholder stort set det samme.


Fryd skrev:
Hey. Jeg har et spørgsmål mht. effekt, når man ryger tjald på et svampetrip. Min ven og jeg plukkede en god håndfuld SN (120 styks, store som små) Da vi skulle trippe var vi 3 personer. Vi lavede te af lidt over halvdelen og spiste også en rigtig god håndfuld. Men hele trippet igennem var det hele ret ukontrolleret og rodet. Som vi fandt frem til på daværende tidspunkt: "Vi fattede ingenting". Jeg ønskede mig et intenst trip, og ikke rodet og ukontrolleret, men sådan må det jo være. Vi røg et godt chillum-mix en time til to før vi skulle i gang og så røg vi en joint også. Kan det have noget at gøre med at vi også røg tjald ved siden af? For vi røg mere da vi kom længere ind i trippet også. Det var godt nok et par gode timer efter.
Det skal lige siges at jeg gik i en uges tid forinden vi skulle trippe, så jeg kunne forberede mig både mentalt og så lige rense hovedet lidt, da jeg ikke havde røget 1 uge før.

Cannabis kan sagtens gøre et svampetrip ret rodet, som du siger. Var det første dit første svampetrip?

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 22:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2014 21:27
Indlæg: 87
Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Cannabis kan sagtens gøre et svampetrip ret rodet, som du siger. Var det første dit første svampetrip?[/quote]


Yes det var det :) Jeg havde været på jagt en gang til et par uger efter, hvor jeg fik plukket 23 som jeg indtog en god halv time efter. Der smeltede jeg virkelig også og det var kun 23 i forhold til de 120 vi indtog til det første trip. Det var ikke ret intenst, men jeg havde det ret rart og følte mig let i kroppen. Alt blev forstærket. Sanseindtryk, lyde osv osv. Så jeg har en god ide om at jeg vil prøve et svampetrip uden noget tjald og så måske indtage en 50-60 stykker?

_________________
Ve du ma nåe, hva? Mød mig i hulen, sveske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 22:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
Fedt man :) Jeg har også oplevet at blive overrasket af lave doser svampe, de er sku ikke helt til at regne med :D God idé med tjalden næste gang. i øvrigt er det en god idé at veje svampene, det er meget upræcist at regne i antal svampe.

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 dec 2014 23:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2014 21:27
Indlæg: 87
Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Jaaa i know, men tak for rådet. Grunden til at jeg gav antallet stykvis er fordi jeg har glemt hvor mange gram der var. Men 30g (roundabout) da de var frisk plukkede.

_________________
Ve du ma nåe, hva? Mød mig i hulen, sveske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 16:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
hej fik aldrig svar på mit spørgsmål si stiller det lige en gang mere :)
hej :)

jeg har bestilt nye growkits og de er i danmark nu, først var de i esbjerg og så sendt videre til aalborg og var så på vej til mig derefter. jeg ville så lige checke idag men nu fik jeg den her besked: The shipment is being held by brokerage for reasons beyond UPS' control.

nogen der ved hvad det betyder?? er det tolden der har snuppet den og er det normalt er pakken først bliver checket når den er noget helt til aalborg ?? bestillingen er fra holland ?

med venlig hilsen Bob


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2014 16:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2009 16:29
Indlæg: 543
Geografisk sted: Hvor?
tror ikke der er grund til bekymring:

http://forum.notebookreview.com/lenovo/ ... ntrol.html

_________________
smoke the diamond crystal and be ripping your up your flesh tissue


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 dec 2014 14:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 sep 2014 14:39
Indlæg: 78
Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
ja okay. men det omhandler en computer jo :) når de åbner den her pakke finder de 3 growkit og 100 ml spore det lader de vel ikke passere ??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2014 02:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2014 21:27
Indlæg: 87
Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Hej Psy. Jeg har i den sidste uges tid overvejet snart at tage et solo svampe/LSD trip... Min tidligere erfaring lyder på: MDMA 3 gange, 2 gange med NBOMe (Det behøver i ikke at fortælle mig ikke er smart, det er jeg godt klar over), LSD en enkelt gang, 25-i, amf en enkelt gang, coke en enkelt gang og så 2 gange svampetrip i bagagen. Det er så over de sidste 2 år, så det er ikke helt så slemt, synes jeg ikke selv. Grunden til at jeg vil forsøge mig med et solotrip er grundet at jeg tror det kunne være lærerigt og vildt dejligt at sidde helt alene uden at skulle fokusere på andre og deres tanker og humør. Dykke dybt ned i ens psyke og underbevidsthed og udforske via musik og tankespind. Vil det være en skidt ide, og hvis ikke, hvad ville så være en god ide at sørge for, før jeg bevæger mig ud i det??? Dose, setting og mindset. Jeg har allerede nu gået siden i Onsdags og holdt mig ædru. Ikke fordi jeg føler jeg blev nødt til det, men fordi jeg ville bevise overfor mig selv at det altså ikke er noget problem. Mht. mit hjemmerul, alkohol, stoffer (mest af alt cannabis). Mit første svampetrip lød på 120 svampe fordelt på 3 mennesker. Vi røg først noget hash og hyggede lidt. Så kom der lige pludselig andre mennesker der skulle øve ved spillestedet (de skred så en time eller to efter), men det var ret rodet. Anden gang indtog jeg 23 svampe og kunne markant mærke forskel. Jeg er forresten 17 år og fylder 18 her til Februar. Tak på forhånd :mrgreen:

_________________
Ve du ma nåe, hva? Mød mig i hulen, sveske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2014 15:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2009 23:20
Indlæg: 1316
Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Hej Fryd. Det her er nok ikke det, du vil høre, men jeg synes, du burde vente et par år med de psykedeliske stoffer. Jeg kan huske fra min egen teenagetid, at det var enormt interessant og svært at holde sig fra, men du får virkelig gavn af at være de par år ældre, før du begiver dig ud i det.
Du lyder rimelig fornuftig, så jeg håber også, du kan se fornuften i at vente til din hjerne er mere udviklet, inden du begynder at rode for meget med den :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2014 16:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2014 21:27
Indlæg: 87
Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Tusinde tak! Den tanke har jeg også gjort mig. Det er også grunden til at jeg skærer voldsomt meget ned på hash. Jeg har indset at det ikke er værd at bruge nær så meget tid på, som jeg har gjort, da jeg ikke vil sidde om 20 år og være snotdum fordi jeg har røget for meget. Også selvom et er svampe/LSD vi snakker om. Jeg venter et par år, før jeg slår mig mere løs, end jeg allerede har gjort. Tak for dit svar, det er jeg enormt glad for :)

_________________
Ve du ma nåe, hva? Mød mig i hulen, sveske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014 00:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Fryd, nu da du allerede har en bred erfaring med både svampe og diverse syntetiske psykedelika i så ung en alder, så ser jeg intet galt i at du forsøger for dig selv. Blot bør du holde dig inden for en fornuftig dosis, og så kan det være en god ide, at advare en kammerat du har tillid til, så du kan ringe til ham, hvis du får det skidt. Det skal være en ven som kender til de psykedeliske stoffers virkning, og som ved at du tager på trip. Det kan give en sikkerhedsline som er rar at have.

Jeg kender flere som fik ændret deres liv af at tage psykedeliske stoffer fra de var 16-18 år - og det kun til det bedre ;) Men vær alligevel varsom og sørg for at være et sted hvor du føler dig tryg. Hvis du f.eks. bor hjemme hos dine forældre, og de kan komme rendende hvornår det skal være mens du er på trip, kan det være en forstyrrende faktor. Sørg for at have den slags på plads før du tager trippet.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014 01:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Jeg er enig med The Doctor, der er ingen grund til at forhaste sig. Jeg kender ligesom Fanny et par stykker, herunder mig selv, som fik ændret deres liv drastisk af psykedeliske stoffer i en ung alder. Og det var satme op ad bakke, kan jeg godt sige dig. Selv om jeg ikke ville have været det foruden, ville jeg have foretrukket at have startet da jeg var 25, istedet for 18, som var tilfældet. Jeg kunne virkelig godt have brugt de ekstra års modenhed og livserfaring. Bare 21 havde været væsentligt bedre.

Og især når du vil solotrippe bør du vente. Der kan komme ting op som kan være meget krævende at skulle forholde sig til, og netop der gør den nævnte modenhed og erfaring en rigtig stor forskel. Det at man kan stå på egne ben i livet, få tingene til at fungere med økonomi, job/uddannelse, måske kæreste, det giver bare en anden ballast end hvis man ikke har erfaret disse ting. Og der er masser af tid, du har livet foran dig :) verden løber ikke tør for psykedeliske stoffer, det vil jeg godt love dig.

Det er blot min anbefaling. Hvis du alligevel vælger at gøre det, er de forholdsregler som Fanny nævner ganske vigtige. Men tænk dig godt om.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014 01:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2013 19:34
Indlæg: 390
Man hører så meget om disse fantastiske livsændrende egenskaber, som psykedeliske stoffer har. Så meget at det for mig lyder som en plat hippieklichéfortælling... Men hvad jeg aldrig har læst eller hørt er hvordan eller hvorfor det ændrer ens liv til det bedre; bliver man en gladere person? Får man en udefinerbar forståelse af verden, som bare gør det hele nemmere at have med at gøre? Begynder man at handle anderledes? Jeg ved godt at det ikke er tråden til disse spørgsmål, hvis det er så fjern eller flyt det, men nu blev jeg for nysgerrig.

_________________
Lov og ret er et net
med så sære masker i,
at de små hænger på
og de svære slipper fri.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014 10:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2003 02:01
Indlæg: 4780
Skyggen skrev:
Man hører så meget om disse fantastiske livsændrende egenskaber, som psykedeliske stoffer har. Så meget at det for mig lyder som en plat hippieklichéfortælling... Men hvad jeg aldrig har læst eller hørt er hvordan eller hvorfor det ændrer ens liv til det bedre; bliver man en gladere person? Får man en udefinerbar forståelse af verden, som bare gør det hele nemmere at have med at gøre? Begynder man at handle anderledes? Jeg ved godt at det ikke er tråden til disse spørgsmål, hvis det er så fjern eller flyt det, men nu blev jeg for nysgerrig.

Du KAN få en anden og mere grundig forståelse af verden, som gør dit liv uendelig meget mere besværligt. Men det viser samtidig nogle muligheder du ikke kendte til før. Jeg kan ikke anbefale det, medmindre du ikke mener du kan leve uden.

_________________
Der er ingen planet B.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014 17:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
йети skrev:
Du KAN få en anden og mere grundig forståelse af verden, som gør dit liv uendelig meget mere besværligt. Men det viser samtidig nogle muligheder du ikke kendte til før. Jeg kan ikke anbefale det, medmindre du ikke mener du kan leve uden.
[/quote]

Jeg synes at det er noget sortsynet beskrevet. Det er jo kun besværligt fordi resten af verden hamrer derudaf med ignorance at man kan føle sig udenfor, når man f.eks. har fået et overblik over hvor vi som samfund er på vej hen, og prøver at forklare sine forældre og venner det. Hvis samfundet anerkendte og satte pris på den psykedeliske oplevelse, ville det være meget nemmere at tage det når man er 16. Som det er idag er bliver der råbt "Hippie" efter en, lige så snart man begynder at stille spørgsmålstegn til den samfundsmodel vi kører efter, og hvis man så samtidig har prøvet at tage svampe, er man fuldstændig stigmatiseret. Det er den egentlige grund til, at det kan være svært for et ungt menneske at håndterer den psykedeliske oplevelse. Ikke fordi han eller hun er ung, men fordi resten af samfundet (de voksne) ikke bryder sig om det der bliver vækket i den unge. Derfor kan jeg ikke bare sige at du skal lade være, men pas på dig selv hvis du gør det!
Jeg kender iøvrigt flere som stoppede deres usunde forbrug af feststoffer omkring deres 17-18 år, fordi de fik en stor psykedelisk oplevelse, og begyndte at mærke efter hvad der var godt for dem.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014 20:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 sep 2014 21:27
Indlæg: 87
Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Tusinde tak for jeres svar, i to. Det har giver mig et bredere syn på det hele, selvom jeg er ret indforstået med meget af det også. Jeg har skam fornuft oppe i hovedet men venter alligevel lige et par år med at bevæge mig ind i det psykedeliske univers, selvom jeg allerede er ret forelsket i det. Det handler også bare om ikke at blive FOR opslugt og ikke at glemme sig selv og den virkelige verden udenfor. Af hvad jeg har erfaret, så er mange unge der tager psykedeliske stoffer i min alder ikke opmærksomme nok på at de lige så stille flakker lidt væk fra virkeligheden og længere ind i det andet. Nok som en flugtvej fra noget der går dem på... Men igen mange tak for svarene - det giver mig et smil på læben, at i gider at tage jer tid til det og så vil jeg også gerne lige hilse at sige at jeg beundrer jeres viden mht. stoffer og alt der hører til. God vind og god dag herfra!

_________________
Ve du ma nåe, hva? Mød mig i hulen, sveske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2014 21:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Skyggen skrev:
Man hører så meget om disse fantastiske livsændrende egenskaber, som psykedeliske stoffer har. Så meget at det for mig lyder som en plat hippieklichéfortælling... Men hvad jeg aldrig har læst eller hørt er hvordan eller hvorfor det ændrer ens liv til det bedre; bliver man en gladere person? Får man en udefinerbar forståelse af verden, som bare gør det hele nemmere at have med at gøre? Begynder man at handle anderledes? Jeg ved godt at det ikke er tråden til disse spørgsmål, hvis det er så fjern eller flyt det, men nu blev jeg for nysgerrig.


Jeg synes, at man forstår mere af verdenen. Det kan være uforklarligt og udefinerbart eller det modsatte - det åbner i al fald op for nye perspektiver.
Jeg begyndte at agere anderledes efter mit første LSD-gennembrud, og holder stadig fast i nogle af de værdier/moralske erkendelser, jeg fik under trippet.
Du kan sagtens finde noget mere litteratur om det, bare google lidt hårdere :)

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2014 22:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jul 2010 19:11
Indlæg: 146
Skyggen skrev:
Man hører så meget om disse fantastiske livsændrende egenskaber, som psykedeliske stoffer har. Så meget at det for mig lyder som en plat hippieklichéfortælling... Men hvad jeg aldrig har læst eller hørt er hvordan eller hvorfor det ændrer ens liv til det bedre; bliver man en gladere person? Får man en udefinerbar forståelse af verden, som bare gør det hele nemmere at have med at gøre? Begynder man at handle anderledes? Jeg ved godt at det ikke er tråden til disse spørgsmål, hvis det er så fjern eller flyt det, men nu blev jeg for nysgerrig.


Som jeg forstår det er denne tråd ret åben. Hovedemnet er Psilocybin svampe, og underemnet er Spørgsmål og svar. Trådstarter skriver ikke at det nødvendigvis skal handle om tekniske aspekter såsom dyrkning. Så, som jeg forstår det kan man sagtens stille spørgsmål til selve oplevelsen af svampetrippet her.

Hvorfor er hippieklichefortællingen plat?
Jeg støder tit ind i hippiefordommen hvis jeg fortæller om mine ideer og tanker der udspringer af mine oplevelser med psilocybin. Det er frustrerende at blive smækket i bås med et ord og en 50 år gammel tidsånd, der igennem historien har fået udvasket sit mening og indhold. Hippieklichefortællingen er for mig at se en utopi, der som så mange andre utopier er til for at efterstræbe.

Hvordan ændrer ens liv sig til det bedre?
Om noget bliver bedre eller værre er subjektivt. Men som jeg har oplevet det, bliver livet større. Det er den direkte oplevelse og erkendelse af at man som levende væsen har mere potentiale end hvad man før troede muligt.

Hvorfor?
Fordi disse oplevelser har givet mig et pludseligt og overraskende større indblik i mig selv og den verden jeg lever i, som jeg egentlig kun kan se som en hjælp i forhold til at blive 100% lykkelig.
Men det er ikke nemt at blive glad.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2014 22:26 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Fryd skrev:
Det handler også bare om ikke at blive FOR opslugt og ikke at glemme sig selv og den virkelige verden udenfor. Af hvad jeg har erfaret, så er mange unge der tager psykedeliske stoffer i min alder ikke opmærksomme nok på at de lige så stille flakker lidt væk fra virkeligheden og længere ind i det andet.


Jeg er meget enig, jeg har set flere eksempler på det, og til dels mærket det på egen krop og sind. Jeg tror det handler om, at man som ung i en eller anden grad ikke ved, hvad man skal gøre med de nye indtryk og følelser, og som resultat deraf bliver man opslugt i en eller anden metafor.. At sejle de psykedeliske farvande er ikke nogen leg. Jeg har ligesom dig også valgt at tage en indefinit pause fra de psykedeliske stoffer.. Indtil jeg føler mig klar til at give dem et skud igen. Ikke fordi jeg har mistet fascinationen, men netop fordi, at man langsomt glider væk, hvis man ikke har en stærk fornemmelse af hvem man er, samt de nødvendige værktøjer til at håndtere visionerne og åbenbaringerne. Mit afskedstrip (til vi ses igen en dag) blev 3g cubensis, og sikke et farvel. :!:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team